۰

تخفیف‌های روزانه 👈

بررسی گربه حبشی

 

گربه‌های حبشی یا آبیسینیان (abyssinian)، دارای چشمان عسلی براق، گوش‌های بزرگ و ایستاده، اندام کشیده، موهای کوتاه و پوستی بدون نقش‌و‌نگار هستند. آن‌ها گربه‌هایی مهربان و باوقار هستند و به صاحب‌شان وفاداری می‌کنند. این گربه‌ها نسبت به سایر گربه‌ها، ریزش موی کمتری دارند و نیاز کمتری به مراقبت از موهایشان دارند. در حال حاضر این نژاد گربه را می‌توان در ایران نیز یافت.


تاریخچه گربه حبشی:

 
گربه‌های حبشی یا آبیسینیان، اولین بار در سواحل مصر یافت شده‌اند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالاً از منطقه حبشه (اتیوپی) به دیگر مناطق منتقل شده‌اند. در حال حاضر آبیسینیان‌ها، به‌عنوان یکی از نژادهای پرآوازه گربه در آمریکا شناخته می‌شوند و در انگلستان پرورش داده شده‌اند. انتقال این نژاد احتمالاً توسط سربازان انگلیسی در قرن پنجم انجام شده است.

 

همچنین، وجود داستان‌ها و افسانه‌هایی درباره رابطه سربازی انگلیسی با گربه‌ای حبشی به نام "زولا" نیز وجود دارد. گربه‌های حبشی ممکن است ترکیبی از دو نژاد گربه تبتی و انگلیسی باشند اما نقاشی‌های باستانی از مصر باستان نیز نشان می‌دهد که گربه‌های شبیه به حبشی‌ها در آن زمان وجود داشته‌اند. همچنین، مجسمه‌هایی از این گربه‌ها در هنر مصر باستان نیز وجود دارد که فرضیه مصری بودن این نژاد را تقویت می‌کند.


اخلاق آبیسینیان: 


گربه‌های حبشی، به‌خاطر هوش غیرمعمول و برجسته‌شان برای بسیاری از افراد شگفتی‌آور هستند. آن‌ها در کل برونگرا، بازیگوش، اجتماعی و پرسروصدا هستند. اگر این گربه‌ها امکان بازی و تعامل با صاحب‌شان را نداشته باشند، ممکن است به‌سادگی افسرده شوند. در مقایسه با گربه‌های شرقی دیگر، آبیسینیان‌ها به‌طور کلی ساکت‌تر به‌نظر می‌آیند و صدای بسیار ملایمی دارند.

 

آن‌ها ممکن است نسبت به غریبه‌ها بیش از حد ترسو یا خجالتی به‌نظر برسند. این گربه‌ها به‌آسانی قابل آموزش هستند، از نشستن روی پای صاحب‌شان استقبال می‌کنند و با اعضای خانواده بسیار مهربان هستند. در واقع، آن‌ها را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده می‌شناسند. این گربه‌ها ارتباط خوبی با نوزادها ندارند اما با کودکان به‌خوبی بازی می‌کنند. بچه‌ها می‌توانند این گربه‌ها را به اوج انرژی برسانند.

 


 

بچه گربه حبشی: 


بچه‌گربه‌های حبشی، معمولاً با موهای تیره به دنیا می‌آیند اما هنگامی‌که بزرگ می‌شوند، رنگ موهای آن‌ها به‌تدریج روشن‌تر می‌شود. بلوغ آن‌ها معمولاً چند ماه پس از تولد رخ می‌دهد. موهای گربه‌های بالغ حبشی کوتاه، متراکم و خوابدار است. لمس آن‌ها حسی شبیه به لمس ابریشم را به دست می‌دهد. یکی از ویژگی‌های ژنتیکی مهم این نژاد این است که در پوست آن‌ها هیچ خط یا طرحی قابل مشاهده نیست و الگوی طرح آن‌ها یکنواخت است.

 

آبیسینیان‌ها به‌طور کامل تک‌رنگ هستند. اگرچه کمر، دم و پشت پاهای عقبی از زیر گردن و شکم، به‌طور قابل ملاحظه‌ای تیره‌تر هستند. اگر به تارهای مویشان نگاه کنید، هر مو در جایی که به بدن متصل است، روشن‌تر می‌باشد و هنگامی‌که بلند می‌شود، در نوک تیره‌تر می‌شود و حدود چهار طیف رنگ را در بر می‌گیرد. همچنین، ممکن است چانه گربه‌های حبشی رنگ سفیدی داشته باشد و طرحی به شکل حرف "M" بالای چشمانشان وجود داشته باشد که حالتی شبیه ابرو برای آن‌ها ایجاد می‌کند.


خصوصیات ظاهری: 


گربه‌های حبشی اندامی متوسط دارند که نه کوچک و نه بزرگ است. آن‌ها باریک و بلند هستند و استخوان‌های ظریفی دارند. سر آن‌ها شکل گوی دارد و پوزه، بینی و چانه آن‌ها خطوطی ملایم، متقارن و زیبا را تشکیل می‌دهد. گوش‌های آن‌ها بزرگ و چشم‌هایشان بادامی شکل است. رنگ چشم‌هایشان ممکن است طلایی، سبز، عسلی، مسی یا فندقی باشد. پاهایشان نسبت به بدن، بلند و کشیده هستند و پنجه‌های آن‌ها کوچک و شکل بیضی دارند. دم‌شان بلند است و در انتها باریک‌تر می‌شود.


رنگ حبشی: 


رنگ استاندارد برای گربه‌های حبشی، قهوه‌ای تیره با تنالیته قرمز است. در رنگ این گربه‌ها، ممکن است قهوه‌ای با سفید یا سیاه قاطی شده باشند. رنگ مسی یا شکلاتی نیز از رنگ‌های رایج در آن‌ها است. رنگ طوسی روشن در این گربه‌ها به‌ندرت مشاهده می‌شود و به آن‌ها گربه‌های نقره‌ای حبشی می‌گویند. با ترکیب این نژاد با نژادهای دیگر، ممکن است رنگ‌های مختلفی در آن‌ها دیده شود.

 


نگهداری: 


 گربه‌های حبشی نیاز به تعامل و توجه صاحبانشان دارند. اگر آن‌ها را به‌مدت طولانی تنها بگذارید، ممکن است خسته و خرابکار شوند و به‌دنبال تفریح و سرگرمی باشند. برای نگهداری این گربه‌ها، باید زمان کافی را برای آن‌ها در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید به آن‌ها اهمیت و توجه لازم را بدهید. قبل از آوردن گربه‌های حبشی به خانه، باید مناطق خطرناک را برای آن‌ها محدود کنید تا از وقوع حوادث جلوگیری کنید.


بازیگوشی: 


گربه‌های حبشی به‌عنوان شکارچی‌های ماهری شناخته می‌شوند. آن‌ها دارای غریزه شکار قدرتمندی هستند و اگر بتوانند به‌خوبی استراحت کنند، در طول عمر‌شان بازیگوش و فعال خواهند ماند. علاوه‌براین، گربه‌های حبشی معمولاً قابلیت همزیستی خوبی با گربه‌ها و حتی سگ‌ها دارند و می‌توانند با آن‌ها به‌خوبی کنار بیایند.


بیماری‌های رایج: 


به‌دلیل داشتن موهای کوتاه، گربه‌های حبشی ممکن است در معرض سرماخوردگی قرار بگیرند. به‌همین دلیل، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند این گربه‌ها را در فصل زمستان و در محیط داخلی بیشتر نگه داشته شوند. بیرون بردن آن‌ها ممکن است باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی یا انگلی شود. همچنین، گربه‌های حبشی ممکن است در معرض ابتلا به التهاب لثه قرار بگیرند. بیماری کلیوی نیز از بیماری‌های رایج در این نژاد است و قابل تشخیص است. اتروفی پیش‌رونده نیز به‌صورت ژنتیکی و در تعداد کمی از این گربه‌ها مشاهده می‌شود که منجر به کوری 4 درصد این گربه‌ها می‌شود. البته با انجام تست‌های ژنتیکی و کنترل ژن معیوب، در حال حاضر این بیماری در آن‌ها در حال کاهش است. این بیماری در دوران حدود ۴ تا ۸ هفته بروز می‌کند و تا ۱۵ هفته باعث از دست رفتن کامل بینایی می‌شود.


گلوله‌های مویی: 


گربه‌های حبشی ممکن است دچار وسواس شوند که مشکلی عصبی محسوب می‌شود وباعث می‌شود بیش از حد خودشان را تمیز کنند و در صورت دست زدن به آن‌ها و نوازش بی‌موقع، به شما حمله کنند. این کار ممکن است باعث ریزش موهای بخشی از بدن آن‌ها شود. نظافت مداوم، می‌تواند منجر به مشکل گلوله‌های مویی شود. موهایی که گربه‌ها بلعیده‌اند، ممکن است در معده جمع شده و باعث استفراغ گربه شوند. برای رفع این مشکل، می‌توانید با توصیه پزشک، به گربه مالت بدهید. شانه کشیدن نیز به رفع این مشکل کمک می‌کند. در ضمن، می‌توانید هفته‌ای یک بار، برس را برای گربه استفاده کنید تا موهای مرده از سطح پوست جدا شوند.

 


نظافت: 


مسواک زدن به دندان‌های گربه‌های حبشی، به رفع مشکلات دهان و دندان آن‌ها کمک می‌کند. بهتر است هر روز دندان‌های آن‌ها را مسواک بزنید. همچنین، هر دو هفته یک بار می‌توانید ناخن‌هایشان را کوتاه کنید و هر روز با یک دستمال نرم و مرطوب، ترشحات گوشه چشم‌هایشان را تمیز کنید. این کار به حفظ بهداشت چشمی آن‌ها و کاهش احتمال عفونت چشم کمک خواهد کرد. همچنین، به‌خاطر داشته باشید که ظرف خاکی که در آن مستقر می‌شوند، باید تمیز باشد. در این صورت، احتمالاً آن‌ها در خانه شخصاً کارهای نظافتی را انجام خواهند داد زیرا به نظافت شخصی بسیار اهمیت می‌دهند.


وزن مناسب: 


بیماری مفاصل زانو (دیسپلازی زانویی)، نیز در گربه‌ها مشاهده می‌شود و می‌تواند باعث دررفتگی زانوی آن‌ها شود. در صورت بروز این بیماری، جراحی ممکن است برای کاهش علائم آن انجام شود. گربه‌های حبشی می‌توانند تا ۱۵ سال عمر کنند. وزن معمول گربه‌های حبشی نر بین ۴ تا ۶ کیلوگرم و وزن معمول گربه‌های حبشی ماده بین ۳.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است. مهم است که وزن گربه‌تان را همیشه در محدوده استاندارد نگه دارید زیرا چاقی می‌تواند مشکلات جدی برای آن‌ها ایجاد کند. بهتر است با مشاوره و راهنمایی دامپزشک، به نیازهای تغذیه‌ای گربه‌تان توجه کنید تا وزن مناسب و سالمی را حفظ کند.


قیمت گربه حبشی:

 
هزینه برای خرید بچه گربه حبشی می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی از جمله: منطقه جغرافیایی، شهر و کشوری که در آن قرار دارید، پرورش دهنده و نژاد گربه حبشی دارد. بچه گربه‌های حبشی از پرورش دهندگان شناخته شده معمولاً با قیمتی در حدود ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در دسترس هستند. بچه گربه حبشی ماده با رنگ کرم که کمیاب است، ممکن است در حدود ۲۵۰۰ دلار یا بیشتر قیمت داشته باشد. با این حال، لازم به ذکر است که قیمت‌ها ممکن است در هر منطقه و با توجه به شرایط مختلف متفاوت باشند. همچنین، هزینه نگهداری گربه حبشی شامل: هزینه‌های غذا، پوشش و مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌باشد.


 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش