۰

تخفیف‌های روزانه 👈

طرز تهیه پیتزای ویژه سگ ها!


سگ‌ها ممکن است به خوردن غذاهای انسانی، علاقه‌مند باشند اما باید مراقب باشید تا موادی که به آن‌ها می‌دهید را با دقت انتخاب کنید. پیتزا حاوی مواد مختلف مانند: پنیر، گوشت، سس و سایر مواد غذایی می‌باشد که برخی از آن‌ها ممکن است برای سگ‌ها سمی یا مشکل‌ساز باشند. 


بعضی از پیتزاها دارای پیاز هستند که برای سگ‌ها مضر است. همچنین، پیتزا دارای چربی و نمک زیادی است که ممکن است برای سگ‌ها مضر باشد و مشکلات گوارشی در آن‌ها ایجاد کند. بنابراین، بهتر است که از تغذیه مناسب و منظم سگ از طریق خوراکی‌های سالم اطمینان حاصل کنید و از ارائه غذاهای انسانی به او خودداری نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص تغذیه مناسب برای سگ‌ها، می‌توانید از دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات مشورت بگیرید. ایده تهیه پیتزای ویژه سگ‌ها، ایده‌ای جالب است که می‌تواند روش مؤثری برای خوشحال کردن این حیوانات و درعین‌حال، شامل برنامه‌ غذایی مفیدی برای آن‌ها باشد. در ادامه، روش تهیه پیتزای مخصوص سگ‌ها را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد:  

 


دستور پخت پیتزای مخصوص سگ‌ها: 


تهیه پیتزای سگ، نسبت به پیتزای انسان‌ها متفاوت است و نیازمند توجه به جزئیات خاصی می‌باشد. در این دستور غذایی، از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود و روش تهیه آن نیز تفاوت‌های خاصی دارد. برای تهیه این پیتزا باید نکات زیر را رعایت نمایید:


یکی از مواد اصلی برای تهیه پیتزای سگ، گل‌کلم است. این سبزی‌ها غنی از فیبر هستند و گزینه مناسبی برای تغذیه سگ‌ها به‌ شمار می‌آیند. چربی موجود در گل‌کلم برای سگ‌ها مفید است و می‌توان میزان زیادی از آن را در تغذیه روزانه سگ‌ها لحاظ کرد. برای تهیه خمیر پیتزای مخصوص سگ‌ها، ابتدا باید گل‌کلم را کاملاً خُرد نمایید و برای پخت آن از فر یا مایکروفر استفاده کنید. سپس اجازه دهید گل‌کلم کاملاً خنک شود. در مرحله بعد، مخلوطی از پنیر موزارلا و پنیر پارمسان را با گل‌کلم و تخم‌مرغ‌ها ترکیب کنید و خوب مخلوط‌کنید. سپس خمیر را روی سینی فر پهن کرده و در فر قرار دهید تا بپزد. تا خمیر می‌پزد، می‌توانید به تهیه تاپینگ‌های پیتزا بپردازید. مواد تاپینگ می‌توانند شامل: پپرونی، گوشت سرخ‌شده بوقلمون، رب، ریحان و انواع پنیرهای پیتزا باشند. درنهایت، پیتزای سگ شما آماده است و می‌توانید به سگتان بدهید تا از آن لذت ببرد.

 


نکات مهم هنگام پخت پیتزای ویژه سگ‌ها:

 
نکته اولی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در هیچ مرحله‌ای از تهیه پیتزای ویژه سگ‌ها، از ادویه‌‌هایی مانند: زردچوبه، فلفل، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و ... استفاده نکنید زیرا تمامی این ادویه‌ها و چاشنی‌ها برای سگ‌ها ممنوع است و نباید در تغذیه روزانه آن‌ها وجود داشته باشد. تنها ادویه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید، نمک است که باید مقدار مناسبی از آن را در تغذیه روزانه سگ‌ها در نظر بگیرید و از مصرف بیش‌ازحد، خودداری نمایید. بدن و فشارخون سگ‌ها همانند انسان‌ها به نمک زیاد حساس است و مصرف بیش‌ازحد نمک ممکن است مشکلات مختلفی برای آن‌ها ایجاد کند. نکته دوم این است که بعد از پخت پیتزا و خارج نمودن آن از فر، اجازه دهید که پیتزا به‌طور کامل سرد شود و سپس آن را به سگ بدهید. زیرا هنگامی‌که پیتزا از فر خارج می‌شود دمای بالایی دارد و سگ‌ها نمی‌توانند صبر کنند تا دمای آن پایین بیاید.

 

خوردن پیتزای داغ می‌تواند مشکلات مختلفی را برای سگ ایجاد کند. نکته سومی که باید به آن توجه نمایید این است که از زیاده‌روی در مصرف پیتزا برای سگ‌ها پرهیز نمایید زیرا پنیر پیتزا چربی زیادی دارد و مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند مشکلاتی برای معده آن‌ها ایجاد کند. همچنین، برای تهیه پیتزای ویژه سگ، از رب باکیفیت و بدون ادویه‌های اضافی استفاده کنید. رب‌های تجاری ممکن است حاوی ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف باشند که احتمال دارد مشکلاتی را برای سگ‌ها ایجاد کنند. بهترین گزینه استفاده از رب خانگی است. درنهایت آخرین نکته قابل‌توجه در ارائه این غذا به سگ‌ها این است که می‌توانید هنگامی‌که رفتار مناسبی از سگتان شاهد بودید، پیتزا را به‌عنوان تشویقی به او ارائه دهید. با این کار می‌توانید از مصرف بیش‌ازحد پیتزا برای سگتان جلوگیری نموده و از ایجاد مشکلات جسمی در او پیشگیری کنید.

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش