۰

تخفیف‌های روزانه 👈

تجهیزات لازم برای توله سگ‌ها و سگ‌ بالغ خانگی

 

مراقبت از توله سگ‌ها و سگ های بالغ:
قبل از آوردن یک توله سگ به خانه، ما نیاز داریم یک سری تجهیزات و لوازم ضروری او را تهیه کنیم. در ادامه، اطلاعاتی بابت وسایل اولیه لازم برای توله‌سگ‌ها داده شده است که اطمینان حاصل کنیم عضو جدید خانواده احساس راحتی و آرامش دارد:

 

جای خواب:
انواع زیادی جای خواب و تخت برای توله‌سگ شما وجود دارد. بیشتر توله‌سگ‌ها علاقمندند که روی یک تشک نرم و راحت استراحت کنند. جنس جای خواب می‌تواند از چرم مصنوعی یا پارچه‌های نرم و ضد‌حساسیت باشد که در عین بهداشتی بودن، به‌راحتی قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد و در مقابل جویدن و گاز گرفتن حیوان مقاوم باشد.

 

 توله‌سگ‌ شما به یک جای خواب راحت و به اندازه کافی بزرگ احتیاج دارد که به‌راحتی درآن استراحت کند و با رشد توله‌سگ، فضای موجود کوچک نشود. برای سگ‌های بزرگ جای خواب نرم استفاده کنید که از فشار وزن به سگ‌های بزرگ جلوگیری کند. بهتر است سگ‌ شما دو عدد جای خواب داشته باشد تا در هنگام شستشوی اولی، از جایگزین آن استفاده کنید.

 

ظرف‌های مخصوص آب و غذا:
بهتر است برای آب و غذای سگ از ظرف‌های مجزا استفاده کنید. اگر سگ‌تان دارای قد بلندی است، ظرف‌ها باید در ارتفاع  بالاتری از سطح زمین قرار بگیرند. آب تمیز و تازه همیشه در دسترس او قرار دهید.

 

جعبه تخت‌خواب مخصوص توله سگ، پارک بازی و نرده محافظ:
سگ‌ها از داشتن یک “جعبه تخت‌خواب محافظ‌‌‌دار” لذت می‌برند. صاحبین سگ‌ها ترجیح می‌دهند که به جای پارک بازی یا باکس حمل، از تخت محافظ‌‌دار استفاده کنند تا در هنگام تنهایی از آسیب رساندن به سگشان جلوگیری گردد.


هنگام سفارش جعبه تخت‌خواب، سایز بزرگ آن را تهیه کنید تا ‌سگ‌تان به‌راحتی در آن بخوابد. بهتر است در هنگام تهیه تخت، مطمئن شوید توری محافظ به اندازه‌ای بزرگ نباشد که پوزه سگ در آن گیر کند. هیچ‌گاه از جعبه به عنوان  محدوده تنبیه و جریمه استفاده نکنید زیرا توله سگ‌تان از این کار متنفر است. همیشه قبل از قرار دادن سگ داخل جعبه، قلاده را از گردن سگ باز کنید زیرا احتمال گیر کردن قلاده به جعبه وجود دارد. تا زمانی که سگ‌ شما داخل جعبه احساس آرامش نمی‌کند در جعبه را نبندید اما پس از عادت کردن و احساس آرامش  و در هنگام خوابیدن سگ درب جعبه را ببندید. بعد از بیدارشدن او می‌توانید درب جعبه را باز کنید.اگر سگ‌ شما داخل جعبه تخت‌خواب خراب‌کاری کرد باید سریعاً آن را تمیز کنید، زیرا سگ‌تان دیگر دوست ندارد که داخل جعبه باشد.

 

 

تن پوش و لباس:
بهتر است هنگام بیرون رفتن و پیاده‌روی یک بلوز یا تن‌پوش بر تن سگتان کنید تا از آن‌ها در برابرسرما و کثیفی محافظت کند. برای انتخاب لباس، بهتر است لباسی با جثه سگ‌تان در نظر بگیرید تا در آن احساس راحتی کند. همچنین، هیچ‌گاه داخل خانه لباس تن سگ‌تان نکنید.

 

قلاده:
قلاده سگ‌ها دارای سه نوع گردنی، کتفی و کمری می‌باشد. پیشنهاد می‌شود از قلاده‌های کتفی و کمری برای سگ‌هایی که خیلی بند قلاده را می‌کشند و امکان آسیب به گردن وجود دارد، استفاده ‌شود. معمولا برای انتخاب بهتر قلاده به نژاد، جثه و سن سگ‌تان توجه کنید. سگ‌ها بسیار سریع رشد می‌کنند و این قلاده‌ها هر روز از نظر سفتی و تنگی باید بررسی گردند. 


کمربند مراقبتی مخصوص خودرو، باکس حمل یا حفاظ خودرو:
بهتر است درهنگام سفر یا حمل‌و‌نقل با ماشین، برای سگ‌تان از کمربند مراقبتی مخصوص ماشین یا باکس حمل‌و‌نقل استفاده کنید یا او را درقسمت پشت ماشین که با حفاظ خودرو بسته شده است، قرار دهید تا به این صورت ایمنی و راحتی او در سفر تامین گردد. سگتان را به مسافرت‌های کوتاه با ماشین عادت دهید. بهترین زمان سفر با ماشین وقتی است که سگ شما آنقدر خسته باشد ‌که بتواند داخل ماشین خوابش ببرد. اگر هنگام حمل با ماشین سگ‌تان حالت تهوع داشت، باکس حمل را در صندلی عقب ماشین قرار دهید زیرا این قسمت تکان کمتری می‌خورد.اگر فضای کافی برای قرار دادن باکس ندارید، برای امنیت سگ‌تان ازکمربند مراقبتی خودرو یا حفاظ خودرو استفاده کنید.
    
پلاک شناسایی (تگ هویت):
درکشورانگلیس صاحبان سگ‌ها ملزم هستند که طبق قانون سال 1992 کنترل نظم سگ‌ها، نام و آدرسشان را بر روی تگ متصل به قلاده یا یک پلاک گردنی بنویسند یا می‌توانند از یک میکروچیپ استفاده نمایند و شماره تماس‌شان را روی تگ شناسایی بنویسند. این کار برای مواقع گم شدن سگ الزامی است زیرا در کشور انگلیس، در صورت نداشتن تگ شناسایی صاحبان سگ تا 5000 پوند جریمه خواهند شد.

 

 

بند قلاده: 
برای انتخاب بند قلاده، عواملی مانند: اندازه، نژاد و وزن سگ را در نظر بگیرید و متناسب با آن تهیه کنید. یک بند قلاده مناسب، قوی و راحت می‌باشد و از انتخاب بند قلاده سنگین مانند بند زنجیری اجتناب کنید زیرا برای صاحب سگ خیلی سنگین و دردناک می‌باشد و فقط مناسب سگ‌هایی می‌باشد که بند قلاده را گاز گرفته و پاره می‌کنند. بند قلاده‌ای تهیه کنید که به حلقه فلزی نگهدارنده قلاده متصل شود و به قلاده یا حلقه‌ای که تگ شناسایی سگ است، متصل نگردد. هم‌زمان با آموزش و گذر زمان، سگ‌ شما به این ابزار عادت می‌کند و دیگر بند قلاده را نمی‌کشد. پیشنهاد می‌شود از بند‌ قلاده‌های دستگیره‌دار، جمع‌شونده و ترمز‌دارمناسب برای سگتان استفاده کنید.


اسباب بازی:
بهتر است که برای سگتان از اسباب‌بازی‌های جالب و مناسب آن‌ها استفاده کنید تا از گاز زدن وسایل منزل جلوگیری گردد. اسباب‌بازی‌های دندانی، نوعی محرک روانی می‌باشند که باعث تمیز نگه داشتن دندان سگ‌تان می‌شود. اسباب‌بازی‌هایی را برای سگ‌ها انتخاب کنید که امکان پریدن در گلو و خفگی نداشته باشند. اسباب بازی‌هایی مانند: توپ، طناب و توپ روی طناب تهیه کنید و از بازی با سگتان لذت ببرید.هنگام بازی، تکه‌های چوب یا توپ گلف یا اسکواش را از سگ‌تان دور نگه دارید زیرا برای حیوان خطرناک است و اگر در گلوی حیوان گیر کند، منجر به آسیب و یا مرگ آن خواهد شد.


کیسه جمع‌آوری فضولات سگ:
طبق قانون سال 2005 محله و محیط تمیز، باید مدفوع سگتان را در فضای بیرون جمع کنید و داخل یک کیسه بگذارید و در سطل زباله مناسب بیندازید. بنابراین در هنگام بیرون رفتن با سگتان، تعداد زیادی کیسه مخصوص جمع آوری فضولات همراه داشته باشید.


وسایل آرایشی و بهداشتی:
سگ‌ها دارای نقاطی هستند که نیاز به اصلاح و بهداشت بیشتری دارند، مانند: پشت گوش‌ها، بین پنجه‌ها، کف دست و پا‌ها، زیر بغل، پشت پا‌ها و اطراف دم و همچنین سگ‌ها به‌طور منظم نیاز به شانه زدن، اصلاح و پیرایش مو‌ها دارند. سگ‌ها با مو‌های کوتاه همیشه مو‌هایشان برس کشیده شوند، به خصوص در زمان رشد موهای جدید و ریزش مو‌های قبلی، از یک شانه با دندانه پلاستیکی مخصوص موی کوتاه استفاده گردد. برای اصلاح سگ‌تان می‌توانید ار آرایشگر‌های سگ کمک بگیرید.


ناخن برخی از سگ‌ها را باید به‌طور منظم کوتاه کرد که کوتاه کردن آن روش خاصی دارد و نیاز به یادگیری دارد. در ابتدا می‌توانید از آرایشگر یا دامپزشک کمک بگیرید تا به مرور آموزش ببینید.


زمانی که سگ‌ها در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، بهتر است برای قسمت‌هایی که در معرض آفتاب‌سوختگی است مانند: گوش‌ها و نواحی با پوشش کم‌مو، از یک کرم ضد‌آفتاب در روز‌های گرم آفتابی استفاده کنید.سگ‌های سفید یا کم مو، بیشتر در معرض آفتاب‌سوختگی هستند.


شامپو سگ‌ها:
سگ‌ها نیاز دارند که هر چند ماه یک‌بار حمام کنند. در هنگام حمام کردن از شامپو‌ی مخصوص سگ استفاده کنید و اگر او را داخل وان حمام می‌کنید، یک پادری زیر پای او بگذارید تا به‌راحتی لیز نخورد. بعد از حمام، سگ‌ را به خشک شدن با حوله عادت دهید زیرا در این صورت اگر بعد از حمام خشک کردن او را فراموش کنید، منتظرتان می‌ماند تا او را با حوله خشک کنید. 


مسواک و خمیردندان مخصوص سگ‌ها:
در میان سگ‌های میان‌سال، بیشتر بیماری‌های لثه و دندان مشاهده می‌گردد و منجر به برخی از بیماری‌ها در آن‌ها می‌شوند. برای سگ‌ها از خمیردندان مخصوص‌ استفاده کنید که طعم دوست‌داشتنی برای آن‌ها دارند و مثل خمیردندان انسان‌ها کف نمی‌کنند.

 


مسواک انگشتی:
برای مسواک زدن دندان‌ها و لثه‌های توله‌سگ‌ها بهتر است از مسواک انگشتی استفاده کنید و سگتان را از کوچکی به مسواک زدن عادت دهید.
 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش