۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آشنایی با طوطی برزیلی


طوطی برزیلی، پرنده‌ ای کوچک با پرهایی رنگارنگ است. این طوطی زیبا با پرهای سبز و نارنجی و همچنین سر، گردن و دمی به رنگ های آبی و قرمز، منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می ‌کند. 

 

طوطی‌های برزیلی با نام علمی Agapornis roseicollis، پرندگانی کوچک و دوست‌داشتنی از خانواده طوطیان هستند که به‌خاطر پرهای رنگارنگ، خلق‌وخوی شاد و بازیگوش و قابلیت یادگیری بالا مشهورند. این پرندگان، بومی قاره آفریقا هستند و به دلیل عمر طولانی (حدود 15 سال) و نیاز به مراقبت نسبتاً کم، یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی در جهان به شمار می‌روند. 

 

در این مقاله از پت مال 24 با ویژگی‌های ظاهری و رفتاری طوطی برزیلی آشنا خواهیم شد و در ادامه به بررسی انواع طوطی برزیلی و روش‌های تغذیه و نگهداری آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید:



ویژگی‌های ظاهری طوطی برزیلی:


طوطی‌های برزیلی، جثه‌ای ریز دارند و طول بدنشان بین 13 الی 17 سانتی‌متر و وزنشان حدود 40 الی 60 گرم است. از ویژگی‌های ظاهری بارز این پرنده، می‌توان به دم کوتاه، منقار درشت و تیره و حلقه سفید دور چشم او اشاره کرد. همان‌طور که قبلا اشاره شد، طوطی‌های برزیلی به‌طور متوسط 15 سال عمر می‌کنند و به سرعت با محیط جدید سازگار می‌شوند. تعیین سن این پرنده کمی دشوار است و به همین دلیل، توصیه می‌شود برای خرید طوطی برزیلی به پرورش‌دهنده یا فروشنده معتبر مراجعه کنید.

 

ویژگی‌های رفتاری طوطی برزیلی:


طوطی‌های برزیلی پرندگانی باهوش، بازیگوش و پرحرف هستند که می‌توانند یارانی شاد و سرگرم‌کننده برای صاحبانشان باشند. بااین‌حال، درک رفتار این پرندگان برای ایجاد رابطه قوی و سالم با آن‌ها ضروری است. طوطی‌های برزیلی پرندگانی بسیار فعالی هستند و به زمان زیادی برای بازی و سرگرمی نیاز دارند و از اسباب‌بازی پرندگان جویدنی، نشیمنگاه‌های مختلف و فرصت‌های پرواز لذت می‌برند. 



کمبود تحریک ذهنی و جسمی در طوطی برزیلی، می‌تواند منجر به رفتارهای مخربی همچون: پرکنی یا جیغ‌زدن شود. طوطی‌های برزیلی پرندگانی اجتماعی هستند که به تعامل و توجه زیادی از جانب صاحبانشان نیاز دارند و از گذراندن وقت با آن‌ها، نوازش‌شدن و صحبت‌کردن لذت می‌برند. اگر به‌اندازه کافی با این طوطی‌ها وقت نگذرانید، ممکن است احساس تنهایی و افسردگی کنند. این طوطی‌ها بسیار باهوش هستند و می‌توانند ترفندها، کلمات و حتی جملات را یاد بگیرند. 

 

چگونگی درک زبان طوطی‌های برزیلی:


یادگیری زبان بدن طوطی‌های برزیلی برای تفسیر خلق‌وخو و نیازهای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. در این بخش از مقاله به معرفی برخی نکات مهم و تأثیرگذار در درک زبان طوطی‌های برزیلی می‌پردازیم:

 

•    توجه به زبان بدن پرنده:
 طوطی‌ها از زبان بدنشان برای برقراری ارتباط با طیف وسیعی از احساسات همچون: شادی، عصبانیت، ترس و بازیگوشی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال: پرهای پف‌کرده طوطی، ممکن است نشان‌دهنده ترس یا هیجان او باشد درحالی‌که دم تکان‌دادن، می‌تواند نشانه شادی باشد.

 

•    گوش‌دادن به صداهای طوطی‌ها:
طوطی‌های برزیلی صداهای متنوع و زیادی ازجمله: جیغ‌کشیدن، سوت‌زدن، تقلید صداهای انسان و صداهای خاص را تولید می‌کنند و شما باگذشت زمان، یاد خواهید گرفت که صداهای مختلف آن‌ها به چه معنا است.

 

•    توجه به الگوها:
به این موضوع توجه کنید که طوطی برزیلی شما در چه شرایطی صداها یا حرکات خاصی را انجام می‌دهد. این دانش می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آن‌ها سعی می‌کنند چه چیزی به شما بگویند.



•    صبوری برای درک زبان طوطی‌ها:
یادگیری زبان طوطی برزیلی زمان و صبر زیادی می‌طلبد. بنابراین اگر بلافاصله متوجه منظور این پرندگان نشده‌اید، اصلاً ناامید نشوید و به یاد داشته باشید که هر طوطی منحصربه‌فرد است و شخصیت و شیوه ارتباطی خاصی دارد. با صبر، توجه و مراقبت، می‌توانید یاد بگیرید که زبان طوطی را چگونه درک کنید و پیوندی قوی و محبت‌آمیز با او ایجاد کنید.

 

انواع مختلف طوطی برزیلی:


طوطی‌های برزیلی در انواع مختلفی وجود دارند که به دلیل تنوع بالای این طوطی‌ها در این بخش تنها به ذکر نام آن‌ها بسنده خواهیم کرد. انواع طوطی‌های برزیلی عبارت‌اند از:

 

•    طوطی برزیلی فیشر
•    طوطی برزیلی سیاه گونه
•    طوطی برزیلی نقابدار
•    طوطی برزیلی لیلیان
•    طوطی برزیلی ماداگاسکار (بدون حلقه سفید دور چشم)
•    طوطی برزیلی صورت قرمز (بدون حلقه سفید دور چشم)
•    طوطی برزیلی صورت هلویی (بدون حلقه سفید دور چشم)
•    طوطی برزیلی آبسینیان (بدون حلقه سفید دور چشم)
•    طوطی برزیلی سوین (بدون حلقه سفید دور چشم)



شرایط نگهداری و مراقبت از طوطی برزیلی:


طوطی برزیلی، پرنده‌ای شاداب و فعال است که به فضای کافی برای بازی و پرواز نیاز دارد. برای نگهداری از این طوطی به همراه جفتش، قفسی به ابعاد 50 در 50 در 80 سانتی‌متر مناسب است. داخل قفس باید چندین چوب نشیمن، اسباب‌بازی، تاب و نردبان، دو ظرف آب و غذا و فضایی برای حمام کردن وجود داشته باشد. لانه و قفس نگهداری پرندگان را معمولاً باید دور از سرما، گرما، نور مستقیم خورشید، در و پنجره و بخاری قرار دهید. 

 

همچنین تهویه مناسب محل نگهداری قفس طوطی برزیلی ضروری است. البته قفس را می‌توانید روی زمین یا در ارتفاع دو متری از سطح زمین قرار داده و با دمای ایده‌آل21 درجه سانتی‌گراد از این طوطی‌ها نگهداری کنید. توجه داشته باشید که جوجه‌ طوطی‌های برزیلی در ماه اول زندگی به گرمای بیشتری نیاز دارند و دمای 35 درجه تا 7 روزگی و 30 درجه تا یک‌ماهگی، نیاز آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

 

تولیدمثل و تخم‌گذاری در طوطی برزیلی:


طوطی برزیلی از جمله پرندگانی است که به‌راحتی می‌تواند در اسارت تولیدمثل کند و با فراهم‌کردن شرایط مناسب، می‌توان از این پرندگان زیبا جوجه گرفت. طوطی‌های برزیلی در سن 18 تا 24 ماهگی به بلوغ جنسی می‌رسند و فصل جفت‌گیری آن‌ها در بهار است اما با تنظیم نور و دما می‌توان در سایر فصول نیز اقدام به جفت‌گیری طوطی‌ها کرد. 

 

طوطی برزیلی ماده، معمولاً هر بار 4 تا 6 تخم می‌گذارد و جوجه‌کشی آن حدود 18 تا 21 روز طول می‌کشد. این جوجه‌ها پس از تولد کور و بدون‌پر هستند و والدینشان وظیفه مراقبت و غذا دادن به آن‌ها را به عهده می‌گیرند. جوجه‌های طوطی برزیلی طی زمان حدود 35 تا 40 روزگی از لانه خویش خارج می‌شوند و در 6 تا 8 هفتگی از والدینشان مستقل می‌شوند.



تغذیه طوطی‌های برزیلی:


طوطی‌های برزیلی در طبیعت از رژیم غذایی متنوعی متشکل از میوه‌ها، دانه‌ها و سایر مواد مغذی بهره‌مند می‌شوند. برای تقلید از این رژیم طبیعی در اسارت، صاحبان این پرندگان باید طیف وسیعی از خوراکی‌ها را به آن‌ها ارائه دهند. استفاده از خوراکی‌هایی مانند: مغزها و دانه‌ها (گردو، بادام، تخمه آفتاب‌گردان، ارزن)، توت‌ها (توت‌فرنگی، تمشک، گیلاس)، غلات (جو دوسر، گندم، ذرت)، گیاه و علف (برگ کاهو، اسفناج، جعفری)، جوانه‌ها (جوانه گندم و ماش) و میوه‌ها (سیب، پرتقال، موز و انجیر) در غذای پرندگان نظیر طوطی برزیلی، جز بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. 

 

به‌طورکلی ارائه رژیم‌ غذایی کامل و مغذی، نیاز به مکمل‌های ویتامین را مرتفع می‌کند. بااین‌حال، آنتی‌اکسیدان‌ها باید به‌طور مداوم در رژیم غذایی پرنده گنجانده شوند. همچنین استفاده از مکمل‌های ویتامین و کلسیم ضروری است. در نظر داشته باشید که ظروف سفالی، چینی یا چوبی برای طوطی‌ها بی‌خطر هستند و به دلیل عدم امکان جویدن، توسط آن‌ها از بین نمی‌روند.



سخن آخر:


طوطی‌های برزیلی به دلیل خلق‌وخوی شاد و بازیگوش و نیاز به مراقبت نسبتاً کم، یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی در جهان هستند. طوطی برزیلی با پرهای رنگارنگ و شخصیت دوست‌داشتنی، می‌تواند تنوع زیادی را به خانه شما هدیه دهد. اگر به دنبال پرنده‌ای زیبا، باهوش و شاد هستید، طوطی برزیلی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد زیرا آن‌ها پرندگانی اجتماعی و صمیمی هستند که به قفس جادار، اسباب‌بازی مناسب، رژیم غذایی متنوع و تعامل و آموزش روزانه نیاز دارند. با مراقبت‌های صحیح، این پرندگان می‌توانند برای سال‌های طولانی یار و همراه شما باشند.


بیشتر بخوانید:

 

1. معرفی انواع طوطی ماکائو

 

2. معرفی و شناخت طوطی پیونوس

 

3. عوامل ایجاد ترس در طوطی ها

۴
از ۵
۲ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش