۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نکاتی درباره تغذیه حیوانات خانگی


نیاز‌های تغذیه‌ای حیوانات خانگی، با توجه به سن آن‌ها متفاوت است. در واقع نیاز یک توله‌سگ یا بچه‌گربه در حال رشد، با نیاز یک سگ یا گربه بالغ که زندگی کم‌تحرکی دارد، بسیار متفاوت است. همچنین با بزرگ شدن حیوانات خانگی، ممکن است نیاز‌های تغذیه‌ای آن‌ها تغییر کند. در ادامه 5 نکته درباره تغذیه صحیح حیوانات خانگی خواهیم گفت:


1-میزان کالری لازم برای سنین مختلف:

 

توله‌سگ‌ها و بچه‌گربه‌هایی که در حال رشد هستند، نسبت به سگ‌ها و گربه‌های‌بالغ، برای تأمین نیاز‌های رشد به غذا‌هایی با سطح پروتئین بالا‌تر و با کالری بیشتری نیاز دارند. اگر نیاز‌های تغذیه‌ای آن‌ها برآورده نشود، ممکن است رشد حیوان شما متوقف شود و یا باعث بیماری آن‌ها گردد.

 

2-ارتباط تغذیه حیوانات خانگی و تربیت پذیری او:


طبق تحقیقات انجام شده، DHA  (اسید دوکوزا هگزانوئیک) که یک اسید چرب می‌باشد، باعث افزایش قدرت ذهنی توله‌سگ‌ها می‌شود. معمولاً غذای توله‌سگ‌ها حاوی DHA  می‌باشد. چون توله‌سگ‌هایی که غذای آن‌ها حاوی DHA  است، وضعیت بهتری از لحاظ تربیت و آموزش دارند.


3- مشکل چاقی و اضافه وزن:


چاقی شایع‌ترین بیماری است که متأسفانه امروزه در سگ‌ها و گربه‌ها دیده می‌شود و یکی از دلایل این امر، تغذیه نامناسب برای سن آن‌ها است. یک سگ یا گربه بالغ که زندگی کم‌تحرکی دارد، در صورت تغذیه با خوراک مخصوص توله‌سگ‌ها یا بچه‌گربه‌ها، ممکن است دچار اضافه وزن یا حتی چاقی مفرط شود. میزان کالری بالاتر در خوراک بچه‌گربه‌ها و توله‌سگ‌ها قطعاً در بروز این مشکل نقش اساسی خواهد داشت.


4- تغذیه حیوانات خانگی در دوران بارداری و شیردهی:


سگ‌ها و گربه‌های ماده‌ای که باردار یا شیرده هستند، از نظر تغذیه‌ای بیشتر از آن‌هایی که از نظر تولید‌مثل فعال نیستند، نیاز به تغذیه سالم دارند. در حین بارداری و هنگام شیردهی، معمولاً سگ یا گربه مادر بیشتر غذا می‌خورد. اگر نیازهای تغذیه‌ای او برآورده نشود، توله‌سگ‌ها یا بچه‌گربه‌هایش ممکن است از کمبود شیر رنج ببرند و این امر در رشد آن‌ها نیز تأثیر منفی خواهد داشت. علاوه بر این، کمبود‌های تغذیه‌ای ممکن است باعث بیماری مادر گردد. به‌عنوان مثال: کمبود کلسیم می‌تواند باعث یک بیماری جدی به نام اکلامپسی شود. این بیماری شامل لرزش، تشنج و حتی مرگ مادر می‌شود.

 


5- تغذیه مناسب با سن حیوانات خانگی مسن:


حیوانات خانگی بزرگسال اغلب از نظر تغذیه‌ای نیازهای خاصی دارند. برای آن‌هایی که مشکلات حرکتی دارند، مواد مغذی حاوی گلوکوزامین  یا اسیدهای چرب مانند DHA و EPA ، ممکن است مناسب‌تر باشد. سگ‌ها یا گربه‌های مسن نیز ممکن است از بیماری‌هایی مانند: بیماری مزمن کلیه و بیماری قلبی رنج ببرند. در برخی مواقع، غذای متناسب با سن‌شان می‌تواند روشی موثر برای جلوگیری از پیشروی این بیماری‌ها باشد.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش