۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مراحل اصلی ساخت قفس جوندگان


ساختن جای مناسب زندگی برای حیوان‌های کوچک خانگی مانند: همستر، خوکچه هندی و خرگوش بسیار مهم است. اگر می‌خواهید برای حیوان کوچک خانگی‌تان جای راحتی برای زندگی تهیه کنید، بهتر است اول درباره آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه این مقاله، مراحل اصلی  ساخت قفس را توضیح می‌دهیم:


اندازه قفس حیوان خانگی:


مطمئن باشید خانه‌ای که برای حیوانات خانگی‌تان انتخاب می‌کنید، به‌اندازه کافی جادار و بزرگ باشد و همه امکانات یک قفس مناسب را داشته باشد.  در ادامه سایز قفس مناسب حیوان خانگی‌تان را به شما اطلاع می‌دهیم:


حداقل فضای لازم برای زندگی    حیوان خانگی


خوکچه هندی: طول 60 سانتی‌متر*عرض 30 سانتی‌متر* ارتفاع 30 سانتی‌متر    


جربیل: طول و عرض و ارتفاع 30 سانتی‌متر* فاصله بین میله‌ها باید کمتر از 1.5 سانتی‌متر باشد    


خرگوش: طول 75 سانتی‌متر*عرض70 سانتی‌متر* ارتفاع 45 سانتی‌متر    


چینچیلا: طول 75 سانتی‌متر*عرض70 سانتی‌متر* ارتفاع 45 سانتی‌متر    


همستر سوری: طول و عرض و ارتفاع 30 سانتی‌متر* فاصله بین میله‌ها کمتر از 1.5سانتی‌متر 


همستر کوتوله: طول و عرض و ارتفاع 30 سانتی‌متر* فاصله بین میله‌ها کمتر از 1.5سانتی‌متر 


موش تجملی: طول و عرض و ارتفاع 30 سانتی‌متر* فاصله بین میله‌ها کمتر از 1.5سانتی‌متر 


موش خرمای تجملی: طول60 سانتی‌متر*عرض 30 سانتی‌متر* ارتفاع 30 سانتی‌متر    


اجتماعی بودن حیوانات جونده:


بیشتر جونده‌های خانگی اجتماعی هستند و می‌توانند جفت زندگی کنند اما تنها حیوان جونده‌ای که باید همیشه به‌تنهایی زندگی کند، همستر سوری می‌باشد. لطفا حیوان‌های جنس مخالف را با یکدیگر در یک قفس نگذارید و ظرف غذا، آب، کلبه‌های کوچک و دیگر اسباب‌بازی‌ها برای هر دو حیوان، در قفس انتخابی‌تان به‌اندازه کافی موجود باشد. خانه حیوان‌ها را به‌دور از تابش مستقیم آفتاب و در دمای خنک با رطوبت کم قرار دهید.


جای خواب جوندگان:


وجود جای خواب در خانه‌ای که برای حیوان خانگی‌تان در نظر دارید، ضروری است. براده‌های چوب سرو برای جای خواب جوندگان مناسب نیستند و بهتر است ‌ از براده‌های صنوبر، کاج و کاغذ بازیافتی استفاده شوند. در کناره‌های قفس برای حیوان‌تان بین 7 تا 10 سانتی‌متر، بستر تازه و تمیز قرار دهید. عوض کردن بستر و تمیز کردن جای حیوان به تعداد و نوع حیوان بستگی دارد.

 


وسایل بازی و مخفی‌شدن در قفس:


تجهیز کردن قفس جوندگان کار ساده‌ای می‌باشد. بهتر است بدانید کدام وسایل برای بازی شدن و مخفی شدن حیوان خانگی شما مناسب است.


کلبه‌ای برای مخفی‌شدن: 


کلبه‌های پنهان، پناهگاه‌های مناسبی برای مخفی شدن جونده شما هستند. بعضی کلبه‌ها از مواد قابل خوردن ساخته شده است و باعث می شوند حیوان شما ترغیب شود که عادت به جوندگی را حفظ کند.


چرخ ورزش: 


موش‌های تجملی، موش خرماها، چینچیلاها و جربیل‌ها، علاقه‌مند هستند که روی این چرخ‌ها بدوند. امروزه چرخ‌هایی موجودهستند که سطح سفت و محکمی دارند و خطر این‌که دم حیوان در چرخ گیر کند را کمتر می‌کنند. معمولا حیوانات شب‌زنده‌دار بعد از به‌خواب رفتن شما، شروع به نرمش و ورزش می‌کنند.


حمام گرد‌و‌غبار:


 معمولا چینچیلاها به محفظه‌ای نیاز دارند که در آن به اندازه 5 سانتی‌متر گردوغبار شستشو وجود داشته باشد تا بتوانند در آن غلت بزنند. بهتر است محفظه‌ای که انتخاب کرده اید، به‌اندازه کافی جا داشته باشد که چینچیلایتان بتواند در آن به‌راحتی غلت بزند.


خوراکی‌های جویدنی:


 حیوانات جونده دندان‌هایی دارند که همیشه در حال رشد هستند، بنابراین بهتر است وسایل بهداشتی مناسب دندان یا جایزه‌های جویدنی را در دسترس آن‌ها قرار دهید تا بتوانند آن‌ها را بجوند و برایشان مشکلی ایجاد نشود.

 


جای خواب:


همستر‌ها، موش‌های تجملی، و موش خرماها و جربیل‌ها، همه دوست دارند چیزهایی را تکه‌تکه کنند و برای خودشان جای‌خواب بسازند. بهتر است کاغذ یا پنبه در اختیار آن‌ها بگذارید تا سریع دست‌به‌کار شوند و جای‌خواب مناسب درست کنند.


محل نگهداری جوندگان:


محل نگهداری جوندگان باید به‌صورت سرپوشیده و بسته باشد، به‌گونه‌ای که حیوان‌تان نتواند از آن فرار کند.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش