۰

تخفیف‌های روزانه 👈

همه چیز درباره دلتنگی گربه ها


افرادی که قصد دارند گربه به سرپرستی بگیرند، بهتر است بدانند حافظه گربه‌ها چه اندازه می‌باشد. معمولاً حافظه گربه‌ها جزو بهترین حافظه‌های حیوانات خانگی هستند و آن‌ها در به یاد‌آوردن مسائل و افراد قدرت چشمگیری دارند. با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم:


حافظه کوتاه مدت و بلند مدت گربه ها:


معمولاً حافظه کوتاه‌مدت برای به‌یاد داشتن مسائل روزمره و جزیی در مدت کوتاه کاربرد دارد. به‌خاطر داشته باشید که میانگین حافظه کوتاه‌مدت حیوانات خانگی 27 ثانیه می‌باشد. این در حالی است که میانگین حافظه کوتاه مدت گربه‌ها 16 ساعت بوده که بسیار بیشتراز اکثر حیوانات خانگی است. حافظه کوتاه مدت گربه های بالغ و جوان، از حافظه کوتاه مدت بچه گربه ها و همچنین گربه های مسن بیشتر است. 


حافظه کوتاه مدت برای گربه ها، در به‌خاطر داشتن محل ظرف غذا یا ظرف خاک کاربرد دارد. همچنین این حافظه برای برطرف کردن خطرهای کوتاه‌مدت و یا محل شکار روز قبل نیز کاربرد دارد. در غیر این صورت، مسائل در حافظه بلندمدت گربه ها ذخیره می‌شود.


حافظه بلندمدت گربه ها بسیار خوب و قوی می‌باشد. خاطرات، ترس‌ها و عوامل مشابه، در حافظه بلندمدت گربه ذخیره می‌شود که گاهی تا آخرین روز زندگی نیز همراه او خواهند بود.  یکی از کاربرد‌های دیگر حافظه بلندمدت، به‌یاد داشتن صاحب‌شان، اعضای خانواده و مسیر خانه خواهد بود.

 


آیا گربه ها دلتنگ می شوند؟


بهتر است بدانید اگر گربه‌تان را از فرد دیگری به سرپرستی گرفته باشید، گربه تا سال‌های طولانی صاحب قبلی را به‌یاد می‌آورد و حتی ممکن است با خاطره او بمیرد.  علاوه بر به‌یاد داشتن شخص، اخلاق و رفتار او نیز همیشه برایش تداعی می‌شود اما این موضوع که آیا گربه ها دلتنگ صاحبان قبلی می‌شوند یا خیر؟ به موضوعات مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال: اگر در خانه سابق گربه، با او بدرفتاری می‌کردند، گربه به‌هیچ‌عنوان دلتنگ آن مکان نخواهد شد و این موضوع بستگی به شرایط زندگی قبلی گربه دارد.  


بهتر است برای این‌که گربه‌تان سریع‌تر به شرایط جدید عادت کند، با او به‌خوبی رفتار کنید و زمان زیادی را برای او درتظر بگیرید. همچنین بازی‌های محبوب گربه را انجام دهید و از خوراکی‌های محبوب او برای وعده‌های اصلی یا میان وعده‌ها استفاده کنید.


سازگاری گربه ها با شرایط جدید با وجود دلتنگی های قبلی:


معمولاً این حالت نیز به شرایط زندگی قبلی و به شرایط فعلی زندگی گربه بستگی دارد. اگر در محل زندگی قبلی با گربه با خشونت رفتار می‌کردند و حالا شما با او بسیار مهربان هستید، گربه در مدت بسیار کوتاهی با شرایط جدید وفق پیدا می‌کند. برعکس؛ اگر شرایط زندگی قبلی او بسیار مطلوب بوده و حالا به هر دلیلی با گربه بدرفتاری می‌شود، سازگاری گربه و عادت او به شرایط جدید، زمان بسیار بیشتری طول خواهد کشید. علاوه بر عدم سازگاری، گربه ممکن است پرخاشگر و عصبی گردد و همین موضوع باعث عصبانیت بیشتر فرد شود که منجر به طولانی‌تر شدن زمان سازگاری خواهد شد.


یکی دیگر از عوامل مهم در سازگاری گربه، سن او می‌باشد. معمولاً بچه گربه‌ها خیلی بهتر با محیط جدید سازگار می‌شوند اما هرچه سن گربه‌تان بیشتر باشد، زمان بیشتری برای عادت کردن به شرایط جدید خواهد داشت و باید به او فرصت بیشتری داد.

 

 

دلتنگی گربه ها برای افراد فوت شده:


گربه‌ها نیز مانند انسان‌ها، وقتی دوستی (چه انسان و چه گربه دیگر) را از دست می‌دهند، برای مدتی غمگین خواهند بود و از مسیر زندگی روزمره دور می‌شوند. ممکن است اشتهای آن‌ها کم شود و یا دیگر تمایلی به بازی کردن نداشته باشند. در چنین شرایطی بهتر است گربه را درک کنید و اجازه دهید زمان این احساسات بد را از بین ببرد.


طبق مطالعات انجام شده، دلتنگی یکی از احساسات عمیق گربه‌ها می‌باشد که در شرایط مختلف رخ می‌دهد. شما می‌توانید با سرگرم کردن او و استفاده از روش‌های جدید برای بازی کردن و خوشحال کردن گربه‌تان استفاده کنید تا عواقب این احساس بد هرچه سریع‌تر از بین برود و گربه به زندگی عادی برگردد.
    

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش