۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نکات مهم نگهداری از حیوانات خانگی


آیا تجربه‌ی نگهداری از حیوانات خانگی را داشته‌اید؟ چه چیزی باعث شد تا سرپرستی آن‌ها را به‌عهده بگیرید؟ آیا توانستید از عهده چالش‌های آن به‌خوبی بر‌بیایید؟


نگهداری از حیوانات خانگی یک رابطه‌ی دو‌طرفه است و دارای شرایط خاصی می‌باشد. اگر قصد نگهداری از حیوانات خانگی را دارید اما با شرایط و چالش‌های این کار آشنا نیستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کافی در این خصوص را در اختیار شما بگذاریم:

 

چرا می‌خواهید از یک حیوان خانگی نگهداری کنید؟
تاریخچۀ نگهداری از حیوانات به زمانی برمی‌گردد که انسان‌های اولیه به قصد تهیه غذا یا ایجاد امنیت از حیوانات نگهداری می‌کردند اما با گذشت زمان، سبک زندگی و نیازهای انسان تغییر کرده است. هرشخصی به دلایلی مانند: پرکردن تنهایی، داشتن یک سرگرمی یا کمک به حیوانات بی‌سرپرست از آن‌ها نگهداری می‌کند. هر دلیلی می‌توانید برای این‌کار داشته باشید اما فراموش نکنید از سر هیجان و شوق این تصمیم را نگیرید و شرایط را به‌دقت بررسی کنید زیرا بعد از ایجاد وابستگی، جدایی برای شما و حیوان بسیار سخت است.


مکان مناسب برای نگهداری:
حیوانات خانگی برای برخورداری از یک زندگی معمولی، به دویدن، بازی و آزادی احتیاج دارند و نمی‌توان آن‌ها را در قفس یا باکس نگهداری کرد. قبل از این‌که تصمیم به نگهداری از حیوانات را بگیرید، شرایط اولیه را بررسی کنید و حتما نظر بقیه افراد خانواده را جویا شوید تا مشکلی برای افرادی که با شما زندگی می‌کنند، رخ ندهد.

 

انتخاب حیوان مناسب:
برای نگهداری از حیوانات، شرایط موجود را به‌دقت بررسی نمایید و حیوانی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شرایط زندگی شما دارد. 

 

 

افزایش هزینه:
نگهداری از حیوانات، هزینه‌های ماهانه‌ی زیادی را مانند: چکاپ ماهانه، تهیه لوازم ضروری، تهیه لوازم بهداشت و تغذیه مناسب را شامل می‌گردد.

 

وقت کافی برای نگهداری:
برای نگهداری از حیوانات مخصوصاً سگ یا گربه، باید وقت و شرایط لازم برای این کار را داشته باشید. برای روزهای اول بهتر است فرش منزلتان را جمع کنید تا سگ یا گربه شما به خانه و شرایط جدید عادت کند. برای آموزش‌های اولیه و لازم مانند: دستشویی رفتن، غذا خوردن و جلوگیری از مزاحمت‌ صدای حیوان در خانه، بهتر است از یک مربی کمک بگیرید تا آموزش‌های لازم را به حیوان بدهد.

 

محبت کردن به حیوانات:
هر نوع حیوان خانگی از جمله: سگ، گربه، پرنده یا خرگوش، نیاز به محبت و توجه شما دارد و اگر روزی از او غافل شوید، دچار افسردگی می‌گردد. با برنامه‌ریزی چند ساعت از روزتان را به قدم زدن، بازی کردن یا نوازش کردن آن‌ها اختصاص دهید.

 

وابستگی:
یقیناً برای ایجاد حس وابستگی، زمان اهمیتی ندارد و تنها طی چند روز به‌وجود آن‌ها عادت می‌کنید. ممکن است روزی به‌دلایلی مجبور باشید که آن‌ها را ترک کنید و این جدایی بسیار سخت می‌باشد. اگر شما احساساتی هستید و بیش از حد وابسته می‌شوید، قبل از اقدام به نگهداری از حیوان خانگی به‌خوبی همه شرایط موجود را بررسی کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

آلرژی و بیماری‌های احتمالی:
افرادی که آلرژی دارند با نگهداری سگ یا گربه، باعث افزایش آلرژی می‌گردند. حساسیت به حیوان با مشکلات تنفسی یا علائم پوستی مانند: خارش یا قرمزی نشان داده می‌شود. افرادی که حساسیت دارند، علاوه بر آلرژی ممکن است به بیماری‌های انگلی نیز دچار گردند. برای جلوگیری از این بیماری‌های مشترک، بهتر است در اولین فرصت واکسن تزریق شود.

 

 

عقیم کردن حیوانات:
عقیم کردن حیوانات باعث سلامت حیوان می‌گردد و از مبتلا شدن آن‌ها به خیلی از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین عقیم کردن حیواناتی مانند: سگ و گربه، می‌تواند از افزایش جمعیت حیوانات بی‌سرپرست و خیابانی جلوگیری کند.

 

تمیز کردن مداوم:
حیوانات خانگی ریزش‌مو زیادی دارند و نمی‌توان از آن جلوگیری نمود؛ در نتیجه رعایت بهداشت حیوان از اهمیت بالایی برخوردار است. از پخش بودن وسایل در خانه بپرهیزید زیرا احتمال دارد حیوان شما آن را ببلعد و دچار بیماری گردد.


به‌عنوان نکته پایانی، نگهداری از حیوانات عشق و علاقه خاصی می‌خواهد و تا وقتی که از تصمیم‌تان مطمئن نشدید هرگز سرپرستی آن‌ها را قبول نکنید.


 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش