۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نکات مهم در حفظ سلامت حیوان خانگی


حیوانات خانگی ما بخشی از خانواده ما هستند، بهترین دوستانی که می‌توانیم داشته باشیم و البته وقتی پای سلامتی آن‌ها به میان می‌آید، ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها در سلامت کامل زندگی‌شان را سپری می‌کنند. آن‌ها همراهان زندگی ما هستند و ما به‌عنوان صاحبان حیوانات خانگی، مسئول سلامتی آن‌ها هستیم. بنابراین، باید 100درصد مطمئن شویم که هر کاری که لازم است برای محافظت از آن‌ها در برابر هر گونه آسیب انجام می‌دهیم.


سلامت حیوانات خانگی ما در برخی شرایط می‌تواند شکننده و حساس به تغییرات فصلی باشد یا شرایط مادرزادی را نشان دهد که نیاز به مداخلات به‌موقع برای جلوگیری از بروز بیماری‌های جدی دارد. از آن‌جایی که حیوانات قادر صحبت با ما نیستند، این مسئولیت صاحبان آن است که سیگنال‌های کوچکی را تفسیر کنند که اگر نادیده گرفته شوند یا دست‌کم گرفته شوند، می‌توانند به زنگ‌های هشداردهنده منجر شوند.


به‌عنوان صاحب حیوان خانگی، شما نقش مهمی در محافظت از سلامت آن‌ها ایفا می کنید اما اگر از انجام کار درست اطمینان ندارید، داشتن برخی نکات و دستورالعمل‌ها همیشه می‌تواند شروع خوبی باشد. طرح کلی که برای سلامت حیوانات مشخص شده است شامل یک رویکرد سه مرحله‌ای با برخی از بهترین شیوه‌هایی است که صاحبان حیوانات خانگی می‌توانند برای اطمینان از این‌که سلامت حیوانشان همیشه تحت کنترل است، اتخاذ کنند. این رویکرد سه مرحله‌ای عبارت است از:

 

 


1. پیشگیری از بیماری:
ممکن است واضح به‌نظر برسد اما آن‌ها را در تمام طول سال نزد دامپزشک ببرید. متخصصان دامپزشک می‌توانند در زمینه پیشگیری و توقف بیماری‌ها از حیوانات خانگی ما حمایت کرده و مراقبت‌های تخصصی ارائه دهند. به‌عنوان مثال: تخصص آن‌ها، این امکان  را می‌دهد تا نیازهای خاص حیوان خانگی شما را از نظر نیازهای غذایی درک کنند. همچنین دامپزشکان می‌توانند به شما توصیه کنند که چگونه می‌توانید محیط زندگی و سطح ورزش آن‌ها را بهبود ببخشید تا زندگی شاد و سالمی را داشته باشند.


2. تجهیز حیوانات برای مبارزه با بیماری:
حیوان خانگی‌تان را واکسینه کنید و درمان‌های دوره‌ای را در برابر شایع‌ترین انگل‌ها و بیماری‌های فصلی برنامه‌ریزی کنید. واکسن‌ها مؤثرترین راه برای سالم نگه داشتن حیوانات خانگی ما هستند زیرا بر روی سیستم ایمنی حیوانات اثر می‌گذارند و اگر به‌طور منظم انجام شوند، در برابر بیماری‌ها قوی‌تر می‌باشند.

 

3. رفتار با حیوانات در زمان بیماری:
اگر بیماری سخت‌تر شد، آماده حمایت از حیوان‌تان باشید. گاهی اوقات بیماری‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند و مهم نیست که چقدر در تلاش برای پیشگیری از آن‌ها خوب بوده‌ایم، آن‌ها فقط در بیشتر مواقع به‌طور غیرمنتظره بروز می‌کنند. این موضوع را به یاد داشته باشید که آرامش‌تان را حفظ کنید زیرا آن‌ها می‌توانند نگرانی شما را احساس کنند و گاهی اوقات می‌تواند آن‌ها را عصبی‌تر کند. بردن حیوان خانگی‌تان مستقیماً نزد دامپزشک یا متخصص حیوانات خانگی همیشه بهترین گزینه است زیرا آن‌ها می‌توانند دارو‌های مناسب و درمان‌های خاص را با توجه به نیاز حیوان خانگی شما توصیه کنند. از نشانه‌ها و دستورالعمل‌های داده شده توسط دامپزشک، کاملاً پیروی کنید و درمان‌های تکمیلی را انجام دهید، همان‌طور که برای‌ فرزندان‌تان انجام می‌دهید تا بیماری کاملاً درمان گردد.

 


اکنون که می‌دانید برای حیوانات خانگی‌تان حتی بیش از آن‌چه انتظار داشتید مهم هستید، آیا آماده هستید تا بهترین صاحب حیوان خانگی باشید؟


 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش