۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مفیدترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های مناسب سگ


معمولاً سگ‌ها به گوشت علاقه‌مند هستند و شرکت‌هایی که غذای سگ تبلیغ می‌کنند، از این موضوع به‌عنوان فرصتی برای انتشار این واقعیت استفاده می‌کنند. اگر به سگ‌ها حق انتخاب داده شود، می‌خواهند غذاهای متنوعی را امتحان کنند و تنوع در رژیم غذایی‌شان را دوست دارند. اگر سگ‌ها بین یک تکه گوشت یا یک ظرف میوه حق انتخاب داشته باشند، شاید گوشت را انتخاب کنند اما باید بدانید که میوه و سبزی برای سلامت سگ‌ها بسیار مفید است. اگر خواستید به سگ‌ها میوه بدهید، بهتر است در ادامه مطالب ما را همراهی کنید:


طالبی:
طالبی از جمله میوه‌هایی است که وقتی آن را می‌خورید، می‌خواهید که به سگ‌تان نیز بدهید. طالبی مانند بسیاری از میوه‌ها، حاوی ویتامین و مواد مغذی است که برای سگ مفید می‌باشد. این میوه، منبع ویتامین  A می‌باشد که به تقویت بینایی می‌کند و همچنین در کاهش آسیب سلولی و در نتیجه کاهش خطر بروز سرطان بسیار مؤثر است. ویتامین   B و ویتامین C موجود در طالبی نیز علیه سرطان هستند. 


سیب:
یک انتخاب مفید برای سگ‌ها، سیب است که دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد و برای سلامت آن‌ها بسیار مفید است. البته بهتر است هسته و دانه آن که حاوی ترکیبات مضر است، جدا شود. بهتر است از سیب ارگانیک استفاده کنید که کمترین آفت‌کش روی آن نشسته است. سیب دارای ویتامین C و مقدار زیادی فیبر است که به هضم غذا کمک کرده و مواد مضر را از بدن دور می‌کند.

 


گلابی:
گلابی رسیده، معمولا طعم و مزۀ شیرین دارد و جویدن آن آسان می‌باشد. این میوه منبع خوبی از پتاسیم می‌باشد که برای قلب، تقویت عضلات و عملکرد سیستم عصبی مناسب است. برای سگی که مشکل یبوست یا مشکلات گوارشی دارد، گلابی به‌دلیل داشتن فیبر می‌تواند مفید باشد. گلابی با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین C باعث افزایش گلبول‌های سفید خون، برای مبارزه با عفونت می‌شود.


پرتقال:
مطلع هستیم که پرتقال ویتامین C دارد اما این میوه مواد‌مغذی دیگری نیز مانند: کلسیم، فولات، منیزیم، پتاسیم و تیامین دارند که بسیار مفید هستند. فلاونوئیدهای موجود در پرتقال، به تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد بافت سالم کمک می‌کند. این میوه باعث کاهش سطح کلسترول می‌گردد که خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. بهتر است پوست پرتقال و دانه‌هایش را بکنید و سپس پرتقال را به سگ بدهید تا باعث مشکل گوارشی در سگ‌ها نشود و احساس خوشایندی به آن‌ها بدهد.


بلوبری:
بلوبری میوه‌ای با هضم آسان برای سگ‌ها  است. این میوه حاوی انبوهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله: آهن، سلنیوم، روی، ویتامین‌های A،C،E و ب‌کمپلکس است. ترکیب خاص میوه بلوبری، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی می‌شود و همچنین تانن دارد که می‌تواند از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری کند.‌ بهتر است این میوه را فریز کنید و طی طول سال در رژیم غذایی سگ قرار دهید.


هندوانه:
بسیاری از افراد به این میوه علاقه دارند و ممکن است سگ‌ها آن را دوست داشته باشند. هندوانه دارای آب فراوانی می‌باشد و برای روزهای گرم تابستان بهترین گزینه است. این میوه دارای ویتامین‌های A ،C،B۶ و تیامین است و همچنین حاوی لیکوپن است که اغلب افراد فکر می‌کنند فقط در گوجه‌فرنگی وجود دارد. بهتر است بدانید که این میوه در جلوگیری از سرطان استخوان در سگ‌ها و گربه‌ها بسیار موثر می‌باشد. 

 



آخرین میوه در سبد غذایی سگ، زغال‌اخته است. این میوه برای سگ‌ها مزه خاصی ندارد اما به‌دلیل داشتن مواد بسیار مفید، در فهرست غذایی آن‌ها قرار می‌گیرد. کنسرو زغال‌اخته جایگزین مناسبی برای زغال‌اخته می‌باشد؛ ضمن آن‌که مواد مغذی مفیدی مانند: منگنز، فیبر و ویتامین C نیز دارد.
از دادن انگور، سیر، پیاز، هسته زردآلو، سیب‌زمینی خام، سبزی و همچنین ریواس به سگ‌ها و گربه‌ها خودداری کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش