۰

تخفیف‌های روزانه 👈

موسیقی و آهنگ های مخصوص سگ ها


زمانی که سگ‌ها وارد زندگی شما می‌شوند، مسئولیت زیادی برعهده شما قرار می‌گیرد. حیوانات خانگی مخصوصا سگ‌های مهربان، باعث ایجاد جذابیت‌های زیادی در زندگی شما می‌شوند که بسیاری از تراپیست‌ها از آن برای درمان اختلالات روحی استفاده می‌کنند. وقت‌گذرانی با پت، به‌نوعی روح و روان‌تان را جلا می‌دهد اما در مقابل، مسئولیت شما در برابر سگ‌ها نیز افزایش می‌یابد. توجه به کیفیت زندگی آن‌ها مانند: تغذیه، سلامت، تحرک و روح و روان‌شان بسیار مهم است. اگر صاحب خوبی باشید، قطعاً شادی سگ‌تان برابر با شادی و حال خوب خودتان است. به‌همین دلیل در این مقاله به چگونگی تاثیر موسیقی مخصوص سگ بر روح و روان او می‌پردازیم و دلایل استفاده از موسیقی مخصوص سگ را بررسی می‌نماییم:


تاثیر صدا بر رفتار سگ ها:


اگر تجربه زندگی با سگ‌ها را داشته باشید یا نزدیکان و دوستان‌تان سرپرست سگ باشند، قطعاً اثرات جالبی را کشف کرده‌اید. خلق‌و‌خوی سرپرست سگ، بر روی او اثر می‌گذارد. حتی سروصدای محل زندگی و خانواده سرپرست نیز، بر روی چگونگی عملکرد سگ اثر دارد. مثلاً سگ‌هایی که در خانواده‌های شلوغ و پرتنش رشد می‌کنند، به‌شدت عصبی و پرخاشگر هستند، در حالی‌که سگ‌های دیگر که خلق آرام‌تری دارند، در کنار خانواده‌های آرام بزرگ شده‌اند.


طبق تحقیقات انجام شده درباره تاثیر صدا بر روحیه سگ‌ها، نشان می‌دهد که سگ‌ها تحت تأثیر صدا قرار می‌گیرند. حتی اگر شما کلمات محبت‌آمیزتان را با لحن خشن بیان کنید، تأثیر آن‌ بر روی روان سگ‌، مساوی با عملکرد خشن است. پس بدیهی است که سگ‌ها تاثیرپذیری بالایی در این زمینه دارند.

 


نقش موسیقی در روان و عملکرد سگ ها:


اگر اهل مطالعه و گوش دادن به موسیقی باشید، حتما می‌دانید که اثر مستقیمی بر رفتارتان دارد. حتی کودک‌تان که چیزی از زندگی نمی‌داند با شنیدن موسیقی به‌شدت دچار تغییر روحیه و عملکرد می‌شود. واکنش‌های این‌چنینی گواه اثر فوق‌العاده شگفت‌انگیز موسیقی است. هر چه محیط زندگی سگ‌ها آلودگی صوتی بیشتری داشته باشد، رفتار آن‌ها نیز هیجانی‌تر، مضطرب و پرخاشگر خواهد بود.


دکتر سوزان واگنر محقق این حوزه و نویسنده کتابی مرتبط با تأثیر صدای موسیقی بر رفتار سگ، با دلیل و منطق اثبات می‌کند که موسیقی مخصوص سگ، نقش بزرگی در آرام کردن و متعادل‌سازی رفتار او دارد. شما می‌توانید با اقدامی هوشمندانه، تأثیر موسیقی مخصوص سگ را مشاهده کنید و به‌مرور سگی آرام، بدون اضطراب و سالم داشته باشید.


مقایسه اثرات موسیقی بر سگ ها:


در سال 2005 دکتر واگنر اثرات عجیب آرامش و از بین رفتن اضطراب در سگ‌هایی که به موسیقی پیانو گوش می‌دادند، مشاهده کرد. نتایج این مشاهدات به‌طور کامل در کتاب او نوشته شده است. پس از آن در سال 2012 دکتر لوری کوگان، با بررسی 117 سگ مختلف و تأثیر صدای موسیقی هوی‌متال و موسیقی کلاسیک بر روی عملکرد سگ‌ها، دریافت که سگ‌ها با شنیدن موسیقی کلاسیک ساعات بیشتری را در خواب آرام بودند، در حالی‌که این موضوع در خصوص موسیقی هوی‌متال کاملاً برعکس بود و حس جستجو، سردرگمی، کلافگی و گوش به‌زنگ بودن در سگ‌ها بیشتر دیده می‌شد. 

 


طبق آخرین تحقیقات سال 2017 نیز مشخص شد که موسیقی آرام‌بخش برای سگ‌ها موجب کاهش ضربان قلب و احساس آرامش می‌شود. به‌مرور زمان با اثبات این موضوع، محققین شروع به ساخت و جمع‌آوری موسیقی مخصوص برای سگ‌ها  کردند.


چگونگی دستیابی به موسیقی مخصوص سگ:


حتما با خودتان فکر می‌کنید که چطور می‌توانید زندگی بهتری برای سگ دلبندتان خلق کنید و موسیقی مخصوص سگ را برای او پخش کنید تا حس و‌ حال بهتری را تجربه کند. برای پیدا کردن موسیقی مخصوص سگ، شما به‌راحتی می‌توانید با کمی جستجو و اقدام خلاقانه، لیست بهترین موسیقی‌ها را پیدا کنید. در ادامه به روش‌های ساده برای یافتن این آهنگ‌های معجزه‌آسا اشاره می‌کنیم:


 - با جستجو در یوتیوب می‌توانید موسیقی‌های مناسب برای سگ‌ها را پیدا کنید.


 - با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص پخش موسیقی مخصوص سگ، می‌توانید حس خوبی در فرشته دلبندتان خلق کنید.


 - بلندگوی مخصوص Pet Acoustics Pet Tunes، می‌تواند برای پت دلبندتان 90 دقیقه صدای آرامش‌بخش، پخش کند.

 

 - لیست بهترین موسیقی مخصوص سگ را در پلی‌لیست‌های مختلف در سایت‌های موسیقی جستجو کنید تا انواع موسیقی مناسب سگ را پیدا نمایید.

 

 - از فرکانس‌های مخصوص سگ‌ها استفاده کنید و حالات روحی آن‌ها را بررسی نمایید. اگر اثر آن مثبت بود، می‌توانید آن‌ها را جایگزین موسیقی مخصوص سگ کنید. 


نکته: یادتان باشد که موسیقی مخصوص سگ، باید متناسب با عملکرد سگ مشخص شود. برخی صداها، ریتم‌ها و نت‌های موسیقی در یک سگ خاص، باعث ایجاد تنش و حس نامطلوب می‌گردد.

 


نکات مهم پخش موسیقی برای سگ:


بهتر است بدانید که قدرت شنوایی سگ‌ها 4 برابر انسان‌ها است؛ پس حتما صدای موسیقی را کمی پایین‌تر از متوسط تنظیم نمایید زیرا صداهای بلند موجب ایجاد اضطراب در سگ خواهد شد. سعی کنید خودتان موسیقی محبوب او را کشف کنید، انواع موسیقی را امتحان کنید و بهترین گزینه‌ها را ذخیره نمایید. حتماً در زمان‌هایی که همراه سگ هستید، از موسیقی استفاده کنید و موسیقی را محدود به زمان خاصی مانند: عدم حضور، ناامنی و رویدادهای ناخوشایند نکنید زیرا شرطی‌سازی در سگ‌ها موجب می‌شود تا همان موسیقی، تداعی‌کننده رخداد ناراحت‌کننده‌ای باشد و اثر آن به‌کلی تغییر می‌کند.


بهترین زمان پخش موسیقی برای سگ:


طبق تجربه کارشناسان، بهترین زمان پخش موسیقی برای سگ‌ها ساعاتی است که در طول روز بعد از خوردن غذا طی می‌کنند. اگر سگ جدیدی به خانه آورده‌اید، مهمان دارید، شرایط اضطراب‌زا ایجاد شده است، آلودگی صوتی در اطراف محل زندگی‌تان وجود دارد یا عوامل استرس‌زا در حال رخ دادن است، حتما از موسیقی استفاده کنید. سعی کنید در شرایط عادی زندگی روزانه، زمان شانه‌کشی، حمام یا حتی نوازش روزانه، از موسیقی استفاده کنید تا حس آرامش و امنیت در سگ‌ها نیز رخ دهد.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش