۰

تخفیف‌های روزانه 👈

بیش فعالی در گربه ها


بچه گربه‌های خانگی یکی از دوست داشتنی‌ترین حیوانات روی کرۀ زمین هستند و بسیار سر‌زنده و شاداب می‌باشند. گاهی اوقات بچه‌گربه‌های بیش‌فعال، تحرک بسیار زیادی دارند و دوست دارند فعالیت کنند. برای صاحبان بچه گربه‌های خانگی، تماشای فعالیت‌های این حیوانات بسیار سرگرم کننده و جذاب است. با این حال، هر حیوانی باید به‌میزان معمول فعالیت و تحرک داشته باشد.


آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که بچه گربه خانگی شما بیش از حد در حال فعالیت و بازی است یا این‌که رفتارش مانند یک بچه گربه طبیعی و نرمال است؟ تمایز بین رفتار طبیعی گربه‌ها و رفتار غیر‌عادی این حیوانات می تواند دشوار باشد. این نکته رفتاری، می تواند باعث شود که صاحبان گربه‌های خانگی، در هنگام مشاهده رفتار‌های مختلف و حتی غیر‌منتظره حیوان خانگی‌شان، تا حدی مضطرب شوند. برای کاهش اضطراب و کمک به شناسایی مشکلات احتمالی، شما باید درباره علل بروز رفتار‌های عجیب‌وغریب و بیش‌فعالی در حیوان خانگی‌تان، اطلاعات لازم را به دست بیاورید.


از جمله علل بروز رفتارهای غیر‌عادی و بیش‌فعالانه در بچه گربه‌های خانگی عبارتند از:


رفتار های غریزی:


گربه‌ها ذاتاً حیواناتی شکارچی هستند اما شکارچی به دنیا نمی‌آیند که دقیقاً بدانند چه کاری باید انجام دهند. رفتار غریزیشان، آن‌ها را در حین رشد هدایت می‌کند اما هنوز یک فرصت یادگیری برای بچه گربه‌ها برای توسعه مهارت‌های شکار وجود دارد. آن‌ها می‌توانند علاوه بر توانایی شکار‌ غریزی، نکاتی را یاد بگیرند.


معمولاً بچه گربه‌هایی  که در داخل خانه نگهداری می‌شوند، ممکن است هرگز به مهارت‌های شکار نیاز نداشته باشند. در واقع آن‌ها به‌طور غریزی این مهارت‌ها را توسعه می‌دهند. با این حال، بازی کردن با گربه‌ها نیز به این امر کمک زیادی می‌کند.

 

پیدا کردن اسباب بازی‌ها توسط بچه گربه خانگی شما، شکار طعمه را شبیه‌سازی می‌کند  و مهارت‌های شکار در آن‌ها توسعه می‌یابد.

 


توسعه ارتباطات اجتماعی:


بچه گربه‌ها مانند بسیاری از پستانداران، برای توسعه مهارت‌های اجتماعی در حدی که بتوانند زندگی مساعدی داشته باشند، نیاز به زمان و راهنمایی دارند. معمولاً مادر آن‌ها در این فرآیند کمک‌شان می‌کند اما بچه گربه‌هایی که خیلی زود از مادرشان گرفته می‌شوند یا بچه گربه‌هایی که اخیراً مادر‌شان را ترک کرده‌اند، ممکن است نیاز به تمرین بیشتری داشته باشند.


علاوه براین، باید بدانید که رشد اجتماعی بچه گربه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که انسان‌ها یا حیوانات دیگر را گاز نگیرند یا پوست آن‌ها را خراش ندهند، مگر این‌که تهدید شوند. همچنین یاد می‌گیرند که به‌صورت عادی با گربه‌های دیگر تعامل داشته باشند تا رابطه‌شان منجر به بروز دعوا و درگیری نشود.


 بهتر است به بچه گربه آموزش دهید که در حین بازی کردن، شما را گاز نگیرد یا خراش ندهد. آموزش در طول بازی کردن، به توسعه و یادگیری این مهارت‌ها در گربه‌های خانگی کمک خواهد کرد.

 


پر انرژی بودن گربه ها:


بچه گربه‌ها شاداب، پرانرژی، عاشق دویدن و بازی کردن هستند و گاهی اوقات فقط باید مقداری از این انرژی در دسترس را به‌نحوی مصرف کنند. گربه های بالغ و بچه گربه‌ها بیشترین ساعات روز را در خواب می‌گذرانند. بنابراین، در ساعاتی که بیدار هستند ممکن است برای سوزاندن انرژی‌ای که در زمان خوابیدن‌شان به دست آورده‌اند، بیش از حد تحرک کنند.


خستگی در گربه ها:


معمولاً بچه گربه‌تان اغلب اوقات بیش از حد فعال و پر تحرک است یا ممکن است حوصله‌اش سر رفته باشد. در چنین وضعیتی، میزان زمانی را که برای بازی با آن‌ها صرف می‌کنید و همچنین نوع اسباب‌بازی‌های آن‌ها را ارزیابی کنید. اسباب‌بازی‌‌های تعاملی می‌توانند گزینه‌ای عالی برای سرگرم کردن بچه گربه‌تان باشند.


استفاده از این اسباب بازی‌ها زمانی ارزشمند می‌شود که شما کار دیگری برای انجام دادن داشته باشید. در چنین مواقعی می‌‌توانید بدون ایجاد مشکل، گربه‌های خانگی‌تان را سرگرم کنید.  تهیه اسباب‌بازی‌های جدید و متفاوت برای بچه گربه نیز به پیشگیری از بی‌حوصله شدن حیوان خانگی‌تان کمک می‌کند.


ترس و اضطراب در گربه ها:


بچه گربه‌های خانگی وقتی با محیط‌ها، حیوانات یا افراد جدید آشنا می‌شوند، ممکن است بترسند یا درباره ایمن بودن محیط جدید نامطمئن باشند. هنگامی‌که بچه گربه‌تان شروع به تحرک و فعالیت بیش از حد می‌کند، ناشی از بروز ترس یا اضطراب کوتاه‌مدت است. در چنین وضعیتی، بچه گربه جایی برای مخفی شدن پیدا می‌کند تا زمانی که دوباره احساس امنیت کند. با معرفی آهسته و تدریجی چیزهای جدید و صبور‌بودن در هنگام تغییر محیط، به بچه گربه‌تان کمک کنید تا احساس امنیت کند.


تحریک بیش از حد گربه ها:


اگر بعد از این که بچه گربه‌‌تان را نوازش می‌کنید، حیوان خانگی‌تان ناگهان واکنش نشان می‌دهد و بلند می‌شود و در اتاق می‌چرخد و بدون واهمه شما را گاز می‌گیرد یا خراش می‌دهد، ممکن است بچه گربه‌تان بیش از حد تحریک شده باشد. برخی از گربه‌ها دچار مشکلات تحریک بیش از حد ناشی از نوازش می‌باشند.

 


بچه گربه‌های خانگی هنگامی که تحریک شوند، به‌سرعت نسبت به محرک واکنش بیش از حد نشان می‌دهند. اگر بچه گربه‌تان در حین نوازش شروع به پرخاشگری در وسط بازی کرد یا از اتاق خارج شد. دفعه بعد که حیوان خانگی‌تان را نوازش می‌کنید، بیشترمراقب باشید.


Zoomies یا دوره های فعالیت تصادفی: 


معمولاً بچه گربه‌تان ممکن است به‌طور ناگهانی و بدون علت ظاهری دچار بیش‌فعالی و تحرک بیش از حد شود. اگر بچه گربه‌تان به‌طور ناگهانی بلند شود و شروع به دویدن در اطراف خانه کند، ممکن است دوره‌های Zoomies را تجربه کند.


بسیاری از گربه‌های خانگی بعد از استفاده از جعبه بستر، به‌خصوص بعد از استفراغ، دوره‌هایی از Zoomies را تجربه می‌کنند و توضیحی برای آن وجود ندارد. گربه‌های بالغ و بچه گربه‌ها نیز ممکن است در نیمه ‌شب، بعد از خواب و یا تمام روز دوره‌هایی از Zoomies داشته باشند.


تا زمانی‌که بچه گربه‌تان یک منطقه امن دارد که با بودن در آن در طول دوره‌های Zoomies نمی‌تواند به خودش آسیب برساند، پس جای نگرانی نخواهد بود با این حال در چنین شرایطی، بهتر است که مراقب وضعیت حیوان خانگی‌تان باشید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش