۰

تخفیف‌های روزانه 👈

راهنمای کمک به گربه های خیابانی در روزهای گرم


همان‌طور که هوا برای شما گرم می‌باشد، حتما برای حیوانات خیابانی که در کوچه‌ها و خیابان‌ها زندگی می‌کنند نیز گرم است. در روزهای گرم، کافی است سرتان را پایین بیندازید و به گربه‌هایی نگاه کنید که گوشه و کنار خیابان تشنه و بی‌حال چرت می‌زنند. گربه‌های خیابانی در تابستان بی‌حال و لاغر و مریض می‌شوند و از بین می روند اما با چند عمل بسیار ساده، می توانید جان دوست‌های کوچک بی‌پناه‌تان را نجات دهید. فقط کافی است به آن‌ها کمی توجه کنید: 


جلوگیری از گرما زدگی:


وقتی گربه در تله‌ای بیفتد که نتواند از آن بیرون بیاید و مدت طولانی زیر آفتاب داغ تابستان بماند، ممکن است در اثر گرمازدگی بمیرد. اگر دیدید گربه‌ای روی زمین افتاده و بی‌حال شده است، می‌توانید حدس بزنید گرمازده شده است. در این صورت او را به جایی که سایه است منتقل کنید و مقداری آب در اختیارش بگذارید.


دادن آب به گربه ها:


در فصل گرم تابستان آب حیاتی‌ترین چیزی است که گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی به آن نیاز دارند. آب بدن آن‌ها را خنک نگه می‌دارد و از کمبود آب بدنشان جلوگیری می‌کند. معمولاً آب تمیز در این فصل در دسترس آن‌ها نمی‌باشد. شما با گذاشتن یک ظرف آب، کمک زیادی به سلامت آن‌ها خواهید کرد. ظرف آبی که برای آن‌ها می‌گذارید، باید طوری باشد که به‌راحتی برنگردد. ممکن است حیوانات موقع آب خوردن آن را برگردانند اما در عین حال نباید آنقدر دهانه گشادی داشته باشد که آب زود بخار شود. بهترین ظرف آب برای حیوانات خیابانی در این فصل ظرفی است که عمق زیادی داشته باشد. بهتر است ظرف آب را در دسترس حیوان قرار دهید.

 


درمان های ضروری گربه های خیابانی:


بهتر است در صورت امکان، گربه‌های خیابانی را در دست بگیرید و آن‌ها را پیش دامپزشک ببرید زیرا عقیم‌سازی آن‌ها باعث می‌شود تعداد این حیوانات بی‌پناه کنترل شود و زدن واکسن یا درمان‌های اولیه از مرگ‌و‌میر و آلودگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

 

غذای گربه های خیابانی:

 

غذاهایی که گربه ها در خیابان پیدا می کنند در این روزهای گرم، خیلی زودتر از روزهای خنک زمستانی فاسد می شوند. بنابراین، گربه‌های خیابانی در  فصل  تابستان شانس کمتری برای پیدا کردن غذا خواهند داشت. اگر برای آن‌ها غذای تر بیرون بگذارید، ممکن است زودتر از زمانی که بتوانند آن را پیدا کنند، غذایشان خراب شود. بنابراین وقتی می‌دانید گرسنه هستند، غذای تر جلوی دستشان بگذارید تا در همان لحظه بخورند، یا از غذای خشک استفاده کنید. سعی کنید غذای تر را تا ۳۰ دقیقه در دمای بیرون نگه دارید. بعد از آن غذا فاسد شده است. حتی ته‌مانده سفره شما می‌تواند گربه‌های گرسنه را نجات دهد. 

 


بهتر است برای غذا دادن به گربه‌ها، از ظروف یکبار مصرف کاغذی استفاده کنید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش