۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مضرات نگهداری مرغ عشق در منزل


نژاد مرغ عشق  از پرنده بومی استرالیا می‌باشد، به‌همین دلیل در آب‌و‌هوای سرد و گرم به‌راحتی زندگی می‌کنند اما این تغییرات باید به‌تدریج و با گذشت زمان به پرنده القا شود. تغییرات شدید و ناگهانی دما، باعث ضعیف شدن شدید سیستم ایمنی آن‌ها می‌شود و باعث بروز عفونت‌های باکتریایی و ویروسی در این پرندگان می گردد. بنابراین، حتماً دما را در بازه‌های زمانی مشخص و به‌تدریج تغییر دهید تا پرنده بتواند دمای بدنش را با دمای محیط تنظیم کند.


مرغ عشق پرنده کوچکی می‌باشد اما برخلاف جثه‌ای که دارد، به شدت پر سر‌و‌صدا است. آن‌ها بیشتر در ساعات اولیه صبح و یا شب‌ها، درست قبل از خواب شروع به جیغ کشیدن می‌کنند. بیشتر مواقع  این پرندگان در حال آواز خواندن هستند که همین موضوع باعث می‌شود که عموم مردم از نگهداری آن‌ها در منزل استقبال نکنند.


شرایط نگهداری مرغ عشق در منزل:


مرغ عشق‌ها نسبت به دیگر پرندگان تمیز‌ترهستند زیرا دائما با منقار و زبان‌شان مشغول نظافت پرهایشان هستند و علاقه شدیدی به آب‌تنی دارند، به طوری که هر روز باید حمام کنند و هر بار نزدیک به 30 دقیقه در حال شست‌و‌شو هستند. 

 


این پرندگان با توجه به سیستم گوارشی خاصی که دارند قبل از خوردن دانه حتما باید پوست روی آن را جدا کنند. هرچقدر که این پوست، نازک یا دانه کوچک باشد، این کار جزئی از عادت‌ این پرنده می‌باشد. همچنین ممکن است پرنده شما به علت کمبود برخی املاح معدنی مانند کلسیم در بدنش، نتواند دانه را به‌راحتی هضم کند. در این حالت پرنده بی‌حال می‌شود و حتی در نشستن روی میله نیز دچار مشکل می‌گردد و درجه حرارت بدنش بالا می‌رود. در این مواقع برای دفع سریع‌تر دانه، می‌توانید از روغن‌های مخصوص پرندگان استفاده کنید و محل دفع را مرتباً چرب کنید. البته این موضوع باعث کثیف شدن قفس و محیط اطراف آن می‌شود و نیاز به رسیدگی مداوم دارد. مرغ عشق‌ها پرندگان باهوشی هستند اما صاحبان آن‌ها باید زمان زیادی را برای آموزش و بهبود مهارت‌هایشان صرف کنند.

 

یکی ازعادت‌های بد مرغ عشق‌ها این است که اگرعلائم بیماری داشته باشند، آن را پنهان می‌کنند. به‌همین علت به توجه مداوم و تمام‌وقت نیاز دارند. بنابراین اگر علائمی مانند : کمبود انرژی، خواب بیش از حد معمول، از دست دادن اشتها، نوشیدن بیشتراز حد معمول یا کمتر از حد معمول، تورم غیرعادی یا بزرگ شدن منقار، از دست دادن پرها، خونریزی، آبریزش بینی یا دفع ادرار سبز رنگ را در مرغ عشقتان مشاهده کردید، احتمالاً پرنده شما به بیماری پسیتاکوز مبتلا شده است. پس از مشاهده هر یک از این علائم، بدون ایجاد تماس با مرغ عشق، به دامپزشک مراجعه کنید.

 


بیماری‌های مرغ عشق:


معمولاً پرندگانی که در طبیعت زندگی می کنند، بیشتربه بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوند اما پرندگانی که خانگی هستند، به‌خاطر امنیت جانی و تغذیه مناسب، عمر بیشتری دارند. با این حال امکان دارد به بیماری‌هایی از قبیل: سل که منشا زخم‌های عفونی است، آنفولانزا یا بیماری‌های ریوی دچار شوند. بهتر است بدانید بیماری رایج بین  کسانی که پرندگان خانگی دارند، بروز حساسیت و آلرژی نسبت به این پرنده‌ها است. سوزش، خارش و قرمزی پوست فرد، از علائم این بیماری می‌باشد. 


اکثر این بیماری‌ها از طریق مدفوع مرغ عشق به انسان سرایت می‌کند که غیرقابل پیشگیری است. به‌همین علت مراجعه ماهانه به پزشک و رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله: جدا کردن ظرف‌های غذا خوری ، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در اتاقی که قفس پرنده‌تان را گذاشته‌اید و شست‌و‌شوی مرتب دست‌هایتان پس از هر بار تماس فیزیکی با مرغ عشق، از ملزومات نگهداری پرندگان در منزل می‌باشد.


 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش