۰

تخفیف‌های روزانه 👈

بهترین زمان برای تربیت سگ هاسکی

 

سگ‌های هاسکی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی هستند، دارای رفتار خاص و منحصربه‌فردی می‌باشند و به‌همین دلیل نسبت به دیگر نژاد‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. سگ‌های هاسکی مانند بسیاری از نژادها تربیت‌پذیر هستند  و می‌توانند بهترین دوست و مطیع شما باشند. لازم به ذکر است که هاسکی‌ها از سیبری و هوای سرد و یخ آمده‌اند اما حیواناتی بسیار خون‌گرم هستند. در ادامه نکاتی که در تربیت یک سگ هاسکی باید رعایت نمایید را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:


تربیت سگ هاسکی:


تربیت سگ هاسکی کمی متفاوت از سایر نژادها می‌باشد اما کار سخت و دشواری نیست بلکه می‌تواند برای شما یک تجربه لذت‌بخش باشد. سگ‌های هاسکی به‌دلیل رفتارهای منحصر‌به‌فردی که دارند، نیاز به تربیت دقیق‌تر و تخصصی‌تری دارند و بهتر است که از زمان تولد اقدام به تربیت این سگ‌های دوست‌داشتنی کنید. بنابراین، بهتر است که با خصلت‌ها و ویژگی‌های سگ هاسکی آشنا شوید تا بتوانید این کار را بهتر و تخصصی‌تر انجام دهید.


مراحل تربیت سگ هاسکی:


بهتر است برای تربیت سگ هاسکی، ویژگی‌ها و خصلت‌های آن را به‌خوبی بشناسید. در این مقاله مراحل تربیت این سگ‌ها را بیان می‌کنیم. پس برای یک تربیت دقیق و تخصصی تنها کافی است که مراحلی که ما در ادامه برای تربیت سگ‌های هاسکی بیان می ‌کنیم را به‌طور دقیق رعایت کنید.

 


نشان دادن قدرت:


مهم‌ترین نکته در زمان تربیت سگ هاسکی، نشان‌ دادن قدرت می‌باشد. از آن‌جایی‌ که سگ‌های هاسکی بسیار سرسخت، مستقل و بااراده هستند، باید بتوانید قدرتتان را به آن‌ها نشان دهید؛ به‌طوری‌که فقط یک نفر را به‌عنوان رهبر انتخاب کند و فقط از آن همان شخص حرف‌شنوی داشته باشد. به‌عنوان‌ مثال: زمانی که می‌خواهید غذا بخورید، در ابتدا شما غذای‌تان را آغاز کنید و سپس به او غذا دهید و یا زمانی که می‌خواهید وارد خانه شوید، در ابتدا شما وارد خانه شوید و بعد او وارد شود.


مقتدر بودن:


سگ‌های هاسکی نباید خشونت و تهاجم را به رهبرشان نشان دهند و  اگر هرگونه رفتار پرخاشگرانه مانند: گاز گرفتن، دندان نشان‌دادن و … را از سگ‌تان مشاهده کردید، باید با رفتاری قاطع به او بفهمانید که نباید این کارها را انجام دهد. اگر سگ هاسکی منفعل بودن شما را ببیند، یعنی به او اجازه داده‌اید که در سایر مواقع این رفتارها را با سایر حیوانات و انسان‌ها نیزانجام دهد. پس باید با سگ‌تان مانند یک رهبر رفتار کنید و به او آموزش دهید که این رفتارها را ترک کند.


دادن جایزه بابت رفتار صحیح:

برای تربیت خوب یک سگ هاسکی، علاوه بر یک رهبر جدی بودن، باید خوش‌رفتار نیز باشید و برای رفتارهای صحیح و خوب سگتان لحنی مهربان و یا تشویقی در نظر بگیرید. دادن تشویقی باعث می‌شود سگتان به سمت کار خوبی که انجام می‌دهد، سوق داده شود. برای دادن تشویقی باید دقیقاً بعد از این‌که هاسکی شما رفتار خوبی انجام می‌دهد، به او جایزه بدهید تا بداند تشویقی برای کدام رفتارش می‌باشد. این کار برای هدف‌تان که تربیت سگ عزیزتان می‌باشد، مناسب است. هدف‌های کوچک انتخاب کنید و پس از این‌که به هرکدام از این هدف‌ها دست یافتید، به هاسکی پاداش یا تشویقی را بدهید که دوست دارد. انجام این کار باعث می‌شود که سگ هاسکی راحت‌تر آموزش ببیند. 

 


کلمات کلیدی برای آموزش:


از مهم‌ترین عوامل برای تربیت هر نژاد از سگ، داشتن یک سری کلمات کلیدی است. این کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند که بتوانید با هاسکی ارتباط برقرار نمایید. کلمات کلیدی باعث می‌شوند شما یک هاسکی باهوش داشته باشید که درک کند که شما از او چه می ‌خواهید. به‌عنوان‌ مثال: می ‌توانید برای برقراری با هاسکی، از کلماتی مانند: نه، بله، بنشین، بیا، بایست و… استفاده کنید. هر عبارتی که دوست دارید را می‌توانید انتخاب کنید و استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که هرچه عبارت کوتاه‌تر باشد درک آن برای هاسکی راحت‌تر خواهد بود.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش