۰

تخفیف‌های روزانه 👈

9 حقیقت درباره بچه گربه های تازه متولد شده


بچه‌گربه‌ها در زمان تولد، نیاز به مراقبت و حمایت دارند و این وظیفه به‌عهده مادر گربه‌ها و صاحبانشان قرار می‌گیرد. در این مقاله، با 9 حقیقت جالب درباره بچه‌گربه‌های تازه متولد شده، آشنا خواهیم شد:


۱-شیر مادر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بچه گربه:
تغذیه با شیر مادر برای بچه‌گربه‌ها بسیار اهمیت دارد. در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه پس از تولد، بچه‌گربه‌ها باید از شیر مادرشان تغذیه شوند. شیر مادر، حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که بدن بچه‌گربه را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌کند. بدون مصرف شیر مادر، سیستم ایمنی بچه‌گربه ضعیف می‌شود.


۲- بچه گربه‌ها، نابینا و ناشنوا به‌ دنیا می آیند:
بچه‌گربه‌ها با چشمان بسته و گوش بسته به‌دنیا می‌آیند و حدود ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا چشم و گوششان باز شود. در اوایل زندگی، تمام بچه‌گربه‌ها چشمان آبی رنگ دارند و پس از حدود ۸ هفته، رنگ چشمانشان تغییر می‌کند.


3-بچه گربه ها باید هر دو تا سه ساعت شیر بخورند:
بچه‌گربه‌ها برای رشد سالم و حفظ سلامتی، به تغذیه مناسب نیاز دارند و شیر مادر برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. اگر به بچه‌گربه‌تان شیر می‌دهید، آن را در حالتی که بچه‌گربه بر روی شکم خوابیده است، تغذیه کنید تا شیر به ریه او وارد نشود. حدود ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا بچه‌گربه شروع به خوردن غذا کند.


4- وزن بچه گربه هنگام تولد:
بچه گربه‌های تازه متولد شده در زمان تولد بین ۸۵ تا ۱۲۰ گرم هستند. معمولاً بچه گربه‌ها هر هفته باید ۱۲۰ گرم افزایش وزن داشته باشند و در یک ماهگی باید نیم کیلوگرم به وزن آن‌ها اضافه شود.

 


5- تنظیم حرارت بدن بچه گربه:

در دورۀ اولیۀ زندگی بچه‌گربه‌ها (معمولاً بین دو تا چهار هفته اول)، آن‌ها نیاز به منبع حرارتی مانند یک پد گرم دارند تا دمای بدنشان تنظیم شود. دمای مناسب بدن این بچه‌ گربه‌ها، باید ۳۲ درجه سانتی‌گراد و رطوبت محیط باید در محدودۀ ۵۵ تا ۶۵ درصد باشد. با فراهم کردن منبع حرارتی و تنظیم دما و رطوبت مناسب، بچه‌گربه‌ها می‌توانند به‌طور سالم رشد کنند.

 

6- دستشویی رفتن بچه گربه ها:

بچه گربه‌های تازه متولد شده نمی توانند به دستشویی بروند و باید برای دستشویی کردن تحریک شوند. معمولاً مادر گربه با لیس زدن پشت بچه گربه او را تحریک می‌کند اما اگر مادر نبود، شما می‌توانید با یک پنبه مرطوب و گرم، پشت بچه گربه را تحریک کنید.

 

7- دندان درآوردن بچه گربه ها:

معمولاً دندان بچه گربه‌ها از سه هفتگی رشد می‌کند و بعد از ۱۴ هفتگی دندان شیری آن‌ها نیز می‌افتد و دندان دائمی رشد می‌کند. بچه‌های گربه در ۶ ماهگی تمام دندان‌هایشان را دارند.

 

8- تغذیه بچه گربه:

بچه‌گربه‌ها برای حفظ سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی، به تغذیه مناسب نیاز دارند تا وزن مناسبی داشته باشند و از کم‌خونی جلوگیری شود. بنابراین، تغذیه صحیح برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

 


9- کم خونی به علت گزیدگی کک: 

یکی از حقایق جالب دربارۀ بچه‌گربه‌های تازه متولد شده این است که آن‌ها ممکن است تحت تأثیر کک قرار گیرند و کم‌خونی را تجربه کنند. برای رفع این مشکل، بهتر است کک‌ها را با استفاده از آب و صابون ملایم از بدن بچه‌گربه‌ها جدا کنید.


سخن آخر:
در پایان، به این نکته اشاره می‌کنیم که بچه‌گربه‌ها در زمان تولد بسیار ضعیف هستند و نیاز به مراقبت دارند تا به‌طور سالم رشد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ محصولات غذایی، اسباب بازی و اسکراچر برای بچه‌گربه‌ها، می‌توانید با پت شاپ پت مال 24 تماس بگیرید. امیدواریم که این 9حقیقت جالب دربارۀ بچه‌گربه‌های تازه متولد شده، برای شما مفید باشد.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش