۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مزایای بازی با سگ


بازی با سگ نه‌تنها سرگرم‌کننده است بلکه دارای مزایایی است که معمولاً به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. بازی و سرگرمی به کاهش استرس در زندگی کمک می‌کند و این موضوع، برای حیوان خانگی تان نیز صدق می‌کند. در واقع، استفاده از انواع مختلف بازی‌ها در برنامه روزانه سگ شما برای کمک به او در تربیت یک شخصیت سالم و دوست‌داشتنی بسیار اهمیت دارد.

 

فواید بازی:


بازی با سگ می‌تواند لذت‌بخش و مفید باشد و برای شما و سگتان بسیاری از مزایا را به‌همراه داشته باشد. برخی از مزایا عبارتند از:


1. ارتباط و ارتباط اجتماعی:
با بازی کردن با سگ، ارتباط عمیق‌تری با او برقرار کنید و از ارتباط اجتماعی غیرقابل توصیفی که با سگ‌تان تجربه می‌کنید، لذت ببرید.


2. کاهش تنش و استرس:
بازی با سگ می‌تواند راهی عالی برای کاهش تنش و استرس شما باشد. این فعالیت باعث افزایش سطح سرخوشی و عواطف مثبت در شما می‌شود و ممکن است حتی بهبود روحیه شما را نیز به‌همراه داشته باشد.


3. سلامتی فیزیکی:
بازی با سگ، به شما کمک می‌کند تا به‌صورت فعالانه و در حال حرکت باشید. ممکن است شما برای پرتاب توپ یا تعقیب و دنبال کردن سگ‌تان بیشتر حرکت کنید. این موضوع می‌تواند به حفظ سلامتی فیزیکی شما کمک کند و به شما انگیزه بیشتری برای فعالیت بدنی بدهد.


4.    تقویت هوش:
بازی با سگ می‌تواند به تقویت هوش و توانایی‌های حل مسئله سگ کمک کند. بازی‌های تعقیب و دنبال کردن، آموزش حرکات جدید و انجام تمرینات مغزی، می‌تواند ذهن سگ را تحریک کند.

 


5.تعامل اجتماعی:
بازی با سگ، به شما فرصتی می‌دهد تا در محیط‌های اجتماعی با سگتان حضور پیدا کنید و با دیگران در ارتباط باشید. سگ‌ها معمولاً در کانون توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند و شما می‌توانید در میان گروه‌ها و جمعیت‌های دیگر با حضور سگتان به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.


6.    توانایی آموزش:
بازی با سگ می‌تواند فرصتی عالی برای آموزش و تربیت سگ باشد. این فرآیند نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا با سگ‌تان ارتباط بهتری برقرار کنید بلکه سگتان را به تمرکز، اطاعت و اجرای دستورات آموزش‌دیده تربیت می‌کنید.


7.    سرگرمی و تفریح:
بازی با سگ یک فعالیت سرگرم‌کننده و تفریحی است که می‌تواند برای شما لحظات شادی و خنده را همراه بیاورد. این بازی‌ها می‌توانند برای شما و سگ زمان خوش و مفرحی را فراهم کنند.


8.    افزایش انرژی و زندگی فعال:
سگ‌ها از طبیعت برای فعالیت و حرکت بهره می‌برند. بازی با سگ می‌تواند به سگ کمک کند تا انرژی‌اش را صرف فعالیت و بازی کردن کند و از احساس بی‌حرکتی و خستگی جلوگیری کند. این فعالیت همچنین به شما کمک می‌کند تا زندگی منظم و پرانرژی‌تری داشته باشید.

 

 

مزیت های بازی با سگ:


مراقبت روحی و اختصاص زمان به سگ  بسیار مهم‌تر از خرید غذای حیوانات خانگی و مراجعه به دامپزشک است. اگر این دو را انجام می‌دهید، در مسیرصحیح هستید و به شما تبریک می‌گوییم. با این حال، ممکن است برخی از عناصر کلیدی رشد سگ شما مانند بازی وجود نداشته باشد. بازی با سگ، برای رشد نهایی و علاقه‌مندی شخصیتی حیوان خانگی‌تان بسیار ضروری است. این فعالیت فوایدی را به‌همراه دارد که به‌راحتی از طریق روش‌های دیگر قابل دستیابی نیستند. علاوه براین، این مزایا نه‌تنها به سگ خانگی‌تان، بلکه به شما ارتباط دارند. بازی با سگ، شما را در فعالیت‌های روزمره آرام می‌کند و امکان ورزش کردن را نیز به شما می‌دهد. اگر زمان کافی برای بازی فعال با سگ‌تان را اختصاص ندهید، این مزایا را از دست خواهید داد.


آموزش به سگ هنگام بازی:


بازی با سگ، راهی سرگرم کننده برای آموزش رفتارهای مطلوب است. در این بازی‌ها، به‌جای صحبت کردن، تلاش کنید تا رفتارهای مطلوب را تقویت کنید و سگتان را با توجه به قوانین آموزش دهید. بازی کردن به شما امکان می‌دهد در حالی‌که شما و سگتان درگیر بازی هستید، رفتار‌های خوب را در او تقویت کنید.

 


تقویت فعالیت های ذهنی با بازی کردن:


همه ما می‌دانیم که ورزش بدنی برای سگ‌های ما اهمیت دارد اما اغلب اهمیت ورزش ذهنی را نادیده می‌گیریم. بازی‌های تعاملی مانند: طناب کشی یا واکشی، نه‌تنها روشی ساده برای سرگرم نگه داشتن سگ شما است بلکه تحریکات ذهنی زیادی را برای او ایجاد می‌کند. این بازی‌ها، با قوانین اساسی مانند "برای ادامه بازی، باید اسباب‌بازی را برگردانید"، سگتان را ترغیب به تصمیم‌گیری می‌کند و به او در ایجاد تمرکز کمک می‌کند. اضافه کردن چند بازی سریع به روال روزمره سگتان، به شما اطمینان می‌دهد که او هر روز تمرین ذهنی خوبی را تجربه می‌کند.


بازی تمرین بدنی مناسب برای سگ‌ها:


سگ‌ها به ورزش منظم نیازدارند و بازی کردن یکی از راه‌های جذاب برای اطمینان از آزاد شدن انرژی او می‌باشد. بازی با سگ مستلزم درگیری شما است و در نتیجه هر دو شما فعالیت بدنی بیشتری خواهید داشت. برای بازی با سگ، نیازی به بازی‌های طولانی نیست؛ چند جلسه 5 تا 10 دقیقه‌ای نیز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. بازی‌هایی مانند پیدا کردن وسایل بسیار طاقت‌فرسا هستند، بنابراین، اگر این‌ها را به برنامه ورزشی منظم سگتان اضافه کنید (که شامل پیاده‌روی روزانه نیز می‌شود)، می‌توانید مطمئن شوید که سگ شما هر روز به میزان کافی ورزش می‌کند.


 بازی راهی سرگرم کننده برای از بین بردن استرس:


بازی با سگ، سرگرم‌کننده و روشی ساده برای ارتقای روحیه شما و سگتان است. گذراندن زمان با سگ می‌تواند آرامش‌بخش باشد و بر اساس برخی مطالعات، به کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. افزودن چند جلسه بازی 5 دقیقه‌ای سریع با سگ در روز می‌تواند تأثیر بزرگی بر روحیه شما و سگ‌تان داشته باشد.

 


بازی باعث تقویت پیوند شما با سگ :


یکی از بزرگترین مزایای بازی با سگ، تقویت پیوند بین شما و سگتان است. گذراندن زمان باکیفیت با سگ، یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت این پیوند است. وقتی از سگ‌ها صحبت می‌کنیم، بازی کردن یکی از فعالیت‌های محبوب آن‌ها برای گذراندن وقت است. شما در حالتی که با آن‌ها بازی می‌کنید، نه‌تنها سرگرم‌کننده نیستید بلکه به آن‌ها برنامه روزانه‌ای می‌دهید و باعث تقویت اعتقادشان به این می‌شوید که شما مسئول تمام چیزهای سرگرم‌کننده هستید. این امر به تسریع فرآیند اتصال و ارتباط منجر می‌شود.


بازی باعث کاهش رفتارهای مخرب سگ:


سگ‌هایی که به‌طور منظم بازی می‌کنند، کمتر با مشکلاتی مانند پارس زیاد و جویدن مواجه می‌شوند. دلیل این امر این است که سگ‌ها دل‌زده می‌شوند که این دلزدگی منجر به حالت‌هایی مانند جویدن کفش می‌شود. بازی منظم با سگ، او را مشغول و سرگرم می‌کند و این احتمال را فراهم می‌کند که به تنهایی سرگرمی پیدا کند.


چگونه با سگ بازی کنیم:


راه‌های درست و نادرست برای بازی با سگ وجود دارد. مهم‌ترین نکته این است که شما رئیس هستید و این شما هستید که تصمیم‌ها و قوانین بازی را تعیین می‌کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان رهبر  تأیید شوید و همچنین در کنترل سگ و حفظ تعادل او کمک می‌کند. اگر سگ شما دست‌نیافتنی شد، کافیست بازی را متوقف کنید تا آرام شود. هنگامی‌که به سگتان یک بازی جدید یاد می‌دهید، در واقع مانند این است که برای انجام کار خوب به او پاداش دهید. این پاداش می‌تواند از طریق اسباب‌بازی محبوبش، در آغوش گرفتن و تمجیدهای زیادی ارائه شود. همچنین، هنگام شروع یادگیری بازی جدید، آن را ساده نگه دارید و به‌آرامی پیش بروید تا سگ به قوانین بازی کاملاً پایبند شود. همچنین صبر کنید تا سگ بهترین زمان را برای فهمیدن یک بازی قبل از آموزش بازی جدید داشته باشد، در غیر این صورت گیج خواهد شد. 

 

 

نکات کلیدی که بهتر است بدانید:
در هنگام بازی با سگ، نکات زیر را در نظر داشته باشید:


1.    اجتناب از بازی‌های پرخاشگرانه:
بهتر است از بازی‌هایی مانند: کشتی یا طناب‌کشی که رفتارهای پرخاشگرانه را تشویق می‌کنند، اجتناب کنید. این بازی‌ها ممکن است برخی رفتارهای غیرمطلوب را تقویت کنند و می‌توانند به ایجاد مشکلات رفتاری در سگ منتهی شوند.


2.    کنترل بازی:
همواره بازی  را در کنترل داشته باشید و به سگتان نشان دهید که شما رهبری می‌کنید. بازیابی کنترل در هنگام بازی، می‌تواند به تربیت و آموزش خوب سگ کمک کند.


3.    بدن و لباس:
بهتر است بدن و لباستان را به‌عنوان بخشی از بازی قرار ندهید چون ممکن است سگ در هیجان بازی و حرکت‌هایش به اشتباه بدن شما را لمس کند یا لباس شما را دچار آسیب کند. به‌خاطر داشته باشید که سگ به بازی می‌پردازد و نیاز به تمرکز و توجه دارد.


4.    دستورات اطاعت:
در هر بازی، دستوراتی مانند: “نشستن”، “استراحت” و “بمان” را بگنجانید. این کمک می‌کند تا سگ به دستورات شما عادت کند و اطاعت بیشتری داشته باشد. 


5.    توقف بازی:
اجازه ندهید که سگ تصمیم بگیرد و شما زمان پایان بازی را تعیین نمایید. بهتر است بازی را زمانی متوقف کنید که سگ هنوز مشتاق بازی است. اجازه دهید سگ شما به‌مرور زمان به خودش برسد و نشان دهید که شما در انتخاب زمان توقف بازی کنترل دارید.

 


6.    احترام به محدودیت‌های سگ:
هر سگ ممکن است محدودیت‌ها و ترجیحات خاصی داشته باشد. بنابراین، اگر در بازی متوجه شوید که سگ شما با برخی از قوانین بازی مشکل دارد یا از آن لذت نمی‌برد، بهتر است آن را تغییر دهید و یا به یک بازی دیگر بپردازید که برای سگ مناسب‌تر است. 


7.    حساسیت به حالت سگ:
همواره به حالت و نشانه‌هایی که سگ نشان می‌دهد، توجه کنید. اگر سگ به هر دلیلی احساس استرس، خستگی یا ناراحتی می‌کند، به او احترام بگذارید و بازی را متوقف کنید. مراقبت از راحتی و سلامت سگ بسیار مهم است. 


8.    آموزش و تربیت:
در هر بازی، فرصتی برای آموزش و تربیت سگ بگذارید. از بازی‌ها برای تمرین دستورات اطاعت، مهارت‌های جدید و تقویت ارتباط بین شما و سگتان استفاده کنید.


در بازی با سگ، به نیازها و رفتارهای سگ‌تان توجه کنید و بازی را  به‌گونه‌ای طراحی کنید که با استقبال و رضایت سگتان همراه باشد. بازی با سگ می‌تواند تجربه‌ای خوشایند و مفرح باشد، به شرطی که به نیازها و محدودیت‌های سگ احترام بگذارید.

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش