۰

تخفیف‌های روزانه 👈

فرهنگ آپارتمان نشینی و گربه ها


گربه‌ها به‌طور عمومی حیواناتی بی‌آزار برای نگهداری در محیط آپارتمان هستند اما برای جلوگیری از ایجاد مشکلات با همسایگان، باید به نکاتی خاص توجه کنیم. در ادامه به برخی از این نکات می‌پردازیم:


نکات مهم نگهداری از گربه در آپارتمان:


به طور کلی، گربه‌ها در مقایسه با سگ‌ها، صدای کمتری دارند اما در صورتی‌که گربه‌تان عقیم نشده و در دوره تولید مثل باشد، ممکن است با صدای بلندتری شروع به میو‌میو کردن کند. در طبیعت، گربه‌های بالغ در جستجوی جفت هستند و با استفاده از قدرت صوتیشان، صدای بلندی تولید می‌کنند تا گربه‌هایی که در فاصله دورتر هستند و آمادگی جفت‌گیری دارند، مطلع شوند. اگر گربه‌تان عقیم نشده باشد یا همراهی جفتی که آمادگی جفت‌گیری دارد را نداشته باشد، ممکن است از هر فرصتی  برای رساندن صدایش به گربه‌های خارج از محدوده منزل استفاده کند.

 

در این شرایط، ممکن است گربه شما پشت در آپارتمان بنشیند و به ایجاد مزاحمت برای همسایگانتان مشغول شود. همچنین، ممکن است در کنار پنجره یا بالکن آپارتمان شروع به سروصدا کند. به‌همین دلیل، برای راحتی همسایگان، باید سعی کنید در چنین مواقعی برای سرگرم کردن و تربیت گربه، وقت صرف کنید و در اولین فرصت، اقدام به مهیا کردن جفت یا عقیم‌سازی آن کنید. این اقدام‌ها می‌تواند به کاهش صدا و رفتارهای ناخوشایند گربه کمک کند و رفاه حال همسایگان شما را تضمین می‌کند.

 

اگه دنبال باکیفیت‌ترین غذای خارجی و ایرانی برای گربه‌ی داخل آپارتمان می‌گردید بر روی لینک  زیر کلیک کنید:

 


یکی از نکات مهم درباره گربه‌ها این است که آن‌ها برای ادرار و مدفوع کردن از جعبه بهداشتی خاص استفاده می‌کنند که به آن ظرف خاک می‌گویند. این امر باعث می‌شود گربه‌ها، مناسب برای نگهداری در آپارتمان باشند. با این حال، اگر خاک جعبه بهداشتی گربه پر از فضولات شود، می‌تواند بوی ناخوشایندی ایجاد کند که ممکن است حشرات ناخواسته مانند: مگس‌ها و سوسک‌ها را به آپارتمان جذب کند. بنابراین، حفظ تمیزی جعبه بهداشتی گربه و تعویض منظم خاک آن بسیار مهم است. 

 

توصیه می‌شود روزانه جعبه بهداشتی گربه را از فضولات تخلیه کرده و به‌سرعت فضولات جمع‌آوری شده را در کیسه بگذارید و از منزل دور بیندازید. این اقدام به حفظ تمیزی و بهداشت محیط زندگی گربه کمک می‌کند و از ایجاد بوی نامطبوع و جلب حشرات جلوگیری می‌کند. همچنین، توجه به تعویض منظم خاک جعبه بهداشتی و استفاده از مواد جذب بو، می‌تواند به بهبود شرایط بهداشتی و راحتی گربه و محیط زندگی او کمک کند.

 

 گربه‌ها در بازی کردن کمتر سروصدا میکنند اما به‌دلیل فعالیت‌های شبانه‌شان، در ساعات پایانی شب باید مراقب باشیم که اسباب‌بازی‌های صدادار یا توپ‌های سنگینی که ممکن است با حرکتشان بر روی کف زمین مزاحمتی برای همسایگان پایین‌تر ایجاد کنند، در دسترس گربه نباشند. این تدابیر به حفظ آرامش و آسایش همسایگان کمک می‌کنند.

 

 

بعضی افراد اجازه می‌دهند که گربه‌هایشان به خارج از منزل بروند، به‌ویژه ساکنین طبقه اول که بالکن آن‌ها به مشاعات دسترسی آزاد دارد. این افراد گاهی ترجیح می‌دهند به گربه‌ها اجازه دسترسی به حیاط، که جزء مشاعات ساختمان محسوب می‌شود را بدهند.

 

در چنین شرایطی، گربه شما ممکن است به باغچه و گیاهان زینتی، گلدان‌های تزئینی ساختمان و پادری‌های همسایه‌ها آسیب وارد کند. همچنین، سلایق مردم در ارتباط با حیوانات ممکن است بسیار متفاوت باشد و بعضی افراد ممکن است دچار فوبیای حیوانات شوند. در نتیجه، برای رعایت رفاه همسایگان، مهم است از رفت‌و‌آمد گربه در محیط‌های مشترک پیشگیری کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش