۰

تخفیف‌های روزانه 👈

غذاهای مناسب برای سگ عقیم شده


عمل عقیم‌سازی سگ، منجر به کاهش تولید هورمون‌های جنسی و تغییرات در متابولیسم بدن می‌شود. بنابراین، می‌توانید بعد از عمل، غذاهای خشک معمولی را برای سگ استفاده کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که برخی غذاهای خشک مخصوص سگ‌های عقیم شده وجود دارند که ترکیبات خاصی دارند و به‌سلامتی آن ها کمک می‌کنند. به هر حال، بهتر است با دامپزشکتان مشورت کنید تا بتوانید تغذیه مناسبی را برای سگتان پس از عمل عقیم‌سازی تعیین کنید.

 

عقیم‌سازی سگ باعث تغییر در هورمون‌ها و متابولیسم بدن می شود. این تغییرات شامل: کاهش هورمون‌های جنسی و تمایلات جنسی، تغییر در هورمون رشد و نقش هورمون‌های انسولین و لپتین در کنترل اشتها و تجمع چربی است. حیوانات عقیم شده به‌دلیل عدم نیاز به انرژی برای جفت‌یابی و تولید هورمون‌های جنسی کمتری غذا نیاز دارند و در صورتی‌که تحرک کمی داشته باشند، ممکن است چاق شوند. بنابراین، توصیه می شود بعد از عقیم‌سازی سگ، فعالیت و تحرک آن را حفظ کرده و تغذیه متعادل و مناسبی به او ارائه دهید. همچنین، مشاوره با دامپزشک نیز می‌تواند در تعیین رژیم غذایی مناسب سگ، به شما کمک کند.

 

عقیم‌سازی سگ ممکن است باعث تغییرات در دستگاه ادراری و تناسلی او شود. حیوانات عقیم شده بیشتر در معرض خطر سنگ کلیه و اختلالات مجاری ادراری قرار می‌گیرند. بنابراین، توصیه می‌شود از غذاهای مخصوص حیوانات عقیم شده استفاده کنید زیرا این غذاها طبق فرمولاسیون خاصی طراحی شده‌اند که ریسک تشکیل رسوبات ادراری و سنگ کلیه را کاهش می‌دهند. در هر صورت، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسبی را برای سگ عقیم شده تعیین کنید که به حفظ سلامتی دستگاه ادراری و کاهش مشکلات آن کمک کند.

 


عقیم‌سازی می‌تواند بر روی وضعیت سلامت موها، ناخن‌ها و دندان‌ها تأثیر داشته باشد. بدن حیوانات عقیم شده به مواد معدنی مهمی مانند: کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن نیاز دارد که در غذاهای مخصوص موجود هستند. در ضمن، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی نیز اهمیت بالایی دارد. به‌طور کلی، غذاهای تخصصی برای حیوانات عقیم شده، با توجه به نیازهای بدن آن‌ها در دوره‌های مختلف زندگی فرموله می‌شوند. با این حال، گاهی اوقات حیوانات عقیم شده می‌توانند از غذاهای عمومی نیز استفاده کنند.


در میان عواملی که ذکر شد، چاقی اهمیت بالاتری دارد و غذاهای مخصوص حیوانات عقیم شده بیشتر بر روی کنترل وزن تمرکز دارند. با این حال، بعضی حیوانات عقیم شده ممکن است وزن ایده‌آلشان را حفظ کرده و نیازی به کنترل وزن نداشته باشند. همچنین، آزمایشات خون و چکاپ‌های دوره‌ای آن‌ها نشانی از کمبود مواد معدنی یا مشکلات ادراری نمی‌دهند. در این صورت، مصرف غذاهای مخصوص الزامی نبوده و می‌توانید از غذاهای معمولی روزانه استفاده کنید. غذاهایی که به صورت تخصصی برای دسته خاصی از حیوانات خانگی تولید می‌شوند، با در نظر گرفتن تمامی نیازهای بدن آن‌ها فرموله می‌شوند. بنابراین، در هر دوره زندگی بهتر است از غذای مناسب استفاده کنید.

 

عقیم کردن سگ ها:


عقیم کردن در حیوانات خانگی به‌معنای برداشتن اندام‌های جنسی آن ها، مانند: تخمدان و رحم در سگ ماده و بیضه در سگ نر است. این عمل انجام می‌شود تا به مراقبت از سلامتی حیوان و کنترل رفتار آن کمک کند. عقیم کردن می‌تواند از بروز بیماری‌های ناخوشایند در سگ‌ها، به‌ویژه سگ‌های ماده، جلوگیری کند. در نتیجه، هنگامی که تصمیم به عقیم کردن سگ گرفته می‌شود، ممکن است لازم باشد رژیم غذایی سگ را نیز تغییر داده و به‌همراه تیم دامپزشکی مشورت کنید.

 


رژیم غذایی مهم برای سگ های عقیم شده:


تغییر رژیم غذایی پس از عقیم‌سازی توصیه می‌شود اما باید به چند نکته توجه کنید:


اولاً: معمولاً ما به سگ بیش از حد غذا می‌دهیم که این کار ممکن است منجر به افزایش وزن حیوان شود. بنابراین، باید میزان غذا را کاهش داده و به یک رژیم غذایی متعادل برای سگ تبدیل کنید.


ثانیاً، باید از دادن تشویقی زیاد به سگ جلوگیری کنید. اغلب به‌خاطر تشویقی‌ها، سگ‌ها اضافه‌ وزن می‌گیرند. به‌جای آن، می‌توانید از روش‌های دیگر برای تشویق سگ مانند: بازی‌های تعاملی و تمرینی استفاده کنید. همچنین باید به سطح فعالیت سگ توجه کنید و فعالیت‌ها و تحریک‌های فیزیکی را افزایش دهید. این موضوع به سوزاندان کالری‌های اضافی، کمک می‌نماید.


برای سگ‌های عقیم شده، رژیم‌های غذایی خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در صورتی‌که وزن سگ همچنان بالا باشد، می‌توانید رژیم‌های غذایی مدیریت وزن را امتحان کنید. همچنین باید به مقدار کالری مصرفی توسط سگ توجه کنید و ممکن است نیاز باشد مقدار کالری روزانه را کاهش دهید.


تأثیر عقیم سازی بر وزن سگ:


پس از عقیم‌سازی، ممکن است تغییراتی در رفتارهای غذایی و فعالیت فیزیکی سگ‌ها رخ دهد. کاهش تولید هورمون‌های تولیدمثل و محدودیت در فعالیت، ممکن است باعث افزایش وزن شود. بنابراین، برقراری رژیم غذایی و فعالیت‌های مناسب، برای سگ‌ها بسیار مهم است. همچنین، مشاوره با دامپزشک نیز در این زمینه مفید است.

 

 

علت چاق شدن سگ عقیم شده:


افزایش وزن پس از عقیم‌سازی یکی از مشکلات رایج است و تغییرات رژیم غذایی می‌تواند در کنترل وزن حیوان کمک کند. علاوه بر تغییرات در سطح فعالیت، تغییرات هورمونی نیز می‌تواند در رفتار غذایی حیوانات عقیم شده مؤثر باشد.


مدیریت رژیم غذایی، به‌عنوان یک عامل مهم در کنترل وزن سگ‌ها بعد از عقیم‌سازی، حائز اهمیت است. برخی سگ‌های عقیم شده به‌دلیل کاهش وزن، نیاز به انرژی دارند و ممکن است تمایل کمتری به فعالیت نشان دهند اما تغییر در رژیم غذایی، می‌تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. در برخی مواقع، سگ‌ها پس از عقیم‌سازی دچار اختلالات در تنظیم میزان مصرف غذا می‌شوند. بنابراین، لازم است که مقدار غذایی که به سگتان می‌دهید را دائماً بررسی کنید. 


بنابراین، برای حفظ وزن سالم پس از عقیم‌سازی، رژیم غذایی سگ باید تغییر کند. توصیه می‌شود که میزان کالری رژیم غذایی سگ عقیم شده، حدود 10 تا 30 درصد نسبت به قبل از عقیم‌سازی کمتر باشد. رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شدت ریسک افزایش وزن را کاهش دهد. در نژادهایی که اشتهای غذایی بالایی دارند مانند: لابرادور رتریور، گلدن رتریور، بیگل، پاگ و بولداگ فرانسوی، کنترل مصرف غذای روزانه سگ بسیار مهم است.

 

تغییر عادات غذایی سگ عقیم شده:


سگ را برای تغییر رفتار غذایی آموزش دهید. از غذا دادن آزادانه به سگ  خودداری کنید و به او آموزش دهید که در ساعات مشخصی غذا بخورد. مصرف میان‌وعده‌ها نیز باید کنترل شود زیرا این میان‌وعده‌ها می‌توانند باعث افزایش کالری مصرفی سگ شوند و به افزایش وزن منجر شوند. همچنین، به میزان تنقلاتی که سگ در طول روز می‌خورد، توجه کنید.

نباید مصرف میان وعده‌ها بیش از 20 درصد از انرژی ضروری روزانه سگ باشد. همچنین، به وزن سگتان دقت کنید و آن را به‌طور منظم کنترل کنید. نیازهای غذایی هر سگ ممکن است با نژادهای دیگر متفاوت باشد، بنابراین توصیه‌های دامپزشک را برای مقدار مناسب غذا دادن به سگتان رعایت کنید.


رژیم غذایی مناسب سگ عقیم شده:

 

رژیم غذایی مناسب برای سگ‌های عقیم شده، شامل نکات زیر است:


کنترل مقدار مصرف:
مهم است که مقدار مصرف غذا برای سگ را کنترل کنید. این کار کمک می‌کند تا وزن سگ حفظ شود و از مشکلات اضافه وزن یا کمبود وزن جلوگیری شود.


فیبر:
وجود فیبر در رژیم غذایی، باعث می‌شود سگ برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند. مواد غذایی طبیعی مانند: سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل، منابع خوبی از فیبر هستند. این کمک می‌کند هضم غذا بهتر صورت بگیرد و احتمال تشکیل مشکلات گوارشی کاهش یابد.


ال کارنیتین:
ماده ال کارنیتین به افزایش چربی‌سوزی کمک می‌کند. رژیم غذایی می‌تواند شامل منابع غنی از ال کارنیتین مانند: گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات باشد. این ماده می‌تواند به حفظ وزن سالم و تناسب اندام سگ کمک کند.


میان وعده‌ها:
توجه به میان‌وعده‌هایی که به سگ می‌دهید، بسیار مهم است. سعی کنید میان‌وعده‌هایی با مواد طبیعی و سالم انتخاب کنید. به‌دنبال فهرست مواد غذایی ساده، مقوی و کم‌کالری باشید تا سگتان تغذیه مناسبی داشته باشد.

در نهایت، رژیم غذایی سگ عقیم شده باید شامل نکات زیر باشد:


•    حاوی مواد مغذی مفید
•    تطابق کالری با سطح فعالیت سگ
•    توجه به اندازه، نژاد و علائق سگ
•    مصرف فیبر به میزان مناسب
•    حضور ال کارنیتین در رژیم غذایی

تغذیه توله سگ‌ها و سگ‌های بالغ عقیم شده، نیازمندی‌های متفاوتی دارد. توله سگ‌ها برای رشد سالم نیاز به رژیم غذایی غنی از پروتئین و کلسیم دارند. در مقابل، سگ‌های بالغ نیاز به یک رژیم غذایی متعادل دارند که حاوی مقدار مناسبی پروتئین باشد. می‌توانید از غذاهای خشک تخصصی برای توله‌های عقیم شده و سگ‌های بالغ عقیم شده استفاده کنید. در نهایت، انتخاب رژیم غذایی مناسب برای سگتان به سن، نژاد و نیازهای او بستگی دارد. بنابراین، مشاوره با متخصص تغذیه حیوانی می‌تواند به شما کمک کند.

 

 

مصرف غذای خشک برای سگ عقیم شده:

 

سگ‌های عقیم شده نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی نسبت به سگ‌هایی که عقیم نشده‌اند، دارند. آن‌ها به کمترین مقدار انرژی نیاز دارند و اشتهایشان پس از عمل جراحی افزایش می‌یابد. بنابراین، حفظ وزن سالم برای آن‌ها بسیار مهم است. می‌توانید از غذاهای مخصوص سگ عقیم شده استفاده کنید که حاوی فیبر و پروتئین غنی هستند و از اضافه وزن جلوگیری می‌کنند. مشاوره با متخصص تغذیه حیوانی نیز می‌تواند مفید باشد.


انتخاب غذا برای سگ های عقیم شده:


برای سگ‌های عقیم شده، انتخاب غذای مناسب بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که غذای سگ عقیم شده باید دارای پروتئین بالا، چربی کم، فیبر مناسب، و مواد مغذی کامل باشد. همچنین، اگر سگ شما به گلوتن حساسیت دارد، بهتر است غذای بدون گلوتن را انتخاب کنید. از غذاهای تازه و با کیفیت استفاده کنید و از غلات در رژیم غذایی سگ عقیم شده خودداری کنید تا افزایش وزن غیرمطلوب رخ ندهد. هدف از انتخاب غذای مناسب، حفظ وزن سالم و سلامتی سگ شما است.


چه زمانی باید غذای سگ عقیم شده را بدهم؟


پس از عمل عقیم‌سازی سگ، مهم است که غذای مناسبی را به سگتان بدهید. در ابتدا، می‌توانید با مخلوط کردن غذای قدیمی با غذای جدید شروع کنید تا سگ به غذای جدید عادت کند. بهتر است با دامپزشک درباره مقدار مناسب غذای سگ عقیم شده مشورت کنید زیرا میزان تغذیه ممکن است بسته به نژاد، سن، فعالیت فیزیکی و وضعیت جسمانی سگ متفاوت باشد.


حفظ وزن سالم سگ بسیار مهم است زیرا افزایش وزن غیرمطلوب می‌تواند به مشکلات سلامتی جدی منجر شود. مشکلاتی مانند: آرتریت، مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی و دیابت، می‌توانند در نتیجه افزایش وزن برای سگ عقیم شده رخ دهند. اغلب سگ‌های عقیم شده، در دو ماه اول پس از عمل، به‌احتمال زیاد وزن اضافه می‌کنند. مراقبت و کنترل مقدار غذا و تغذیه مناسب با راهنمایی دامپزشک می‌تواند این مشکل را کاهش دهد. باید توجه داشت که نرها بیشتر مستعد افزایش وزن هستند اما ممکن است برای ماده‌ها نیز این اتفاق بیفتد. پس از بازگشت از دامپزشکی، انتخاب غذای مناسب برای سگ عقیم شده و رعایت مقدار مناسب غذا بسیار مهم است تا سگتان وزن سالم را حفظ کند و بهترین وضعیت سلامتی را داشته باشد.


سخن آخر:


 دلایل عقیم کردن سگ‌ها می‌تواند شامل: کاهش حاملگی‌های ناخواسته، کاهش رفتارهای جنسی نامطلوب و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی باشد. تصمیم درباره عقیم‌سازی سگ بستگی به عوامل مختلفی مانند: سن، نژاد، جنس و مسائل بهداشتی دارد و بهتر است با تیم دامپزشکی در این خصوص مشورت کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش