۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آشنایی با نژاد سگ جک راسل


سگ‌ها به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین حیواناتی که توسط انسان‌ها به سرپرستی پذیرفته می‌شوند، دارای نژادهای متعددی هستند. این نژادها در اندازه بدن، نیازهای غذایی، طول عمر، میزان نیاز به محبت، سطح فعالیت و سایر ویژگی‌ها تفاوت‌هایی دارند. قبل از تصمیم‌گیری برای پرورش سگ، آشنایی کامل با نژاد مدنظر و توانایی برآورده کردن نیازهای آن ضروری است. یکی از نژادهای محبوب سگ خانگی، نژاد جک راسل است که در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و نحوه نگهداری صحیح از آن پرداخته می‌شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا اطلاعات لازم در این خصوص را به‌دست آورید:


مشخصات و تاریخچه نژاد جک راسل: 


نژاد جک راسل، که به نام پارسون راسل هم شناخته می‌شود، حدود ۲۰۰ سال پیش در بریتانیا برای شکار روباه تربیت شد. جک راسل‌ها با شجاعت و سرعت حرکت برجسته‌شان، برای شکار طراحی‌شده بودند. آن‌ها دارای استقامت بالایی هستند و تلاش بی‌کرانی می‌کنند تا هدف شکار‌شان را به‌دست آورند. این نژاد سگ بسیار پرجنب و جوش، پرانرژی و فعال است و نیازمند فعالیت‌های زیادی در طول روز می‌باشد. بنابراین، اگر در آپارتمان ساکن هستید و امکان گردش روزانه برای سگتان را ندارید، نژاد جک راسل مناسب شما نخواهد بود. علاوه بر این، سگ‌های جک راسل جسور، سرگرم‌کننده، باهوش، با دیسیپلین و شجاع هستند.

 

اگر به دنبال سگ همراهی برای ماجراجویی، شکار یا سفرهای هیجان‌انگیز هستید، نژاد جک راسل دقیقاً مناسب شما است. این نژاد واقعاً ظاهری زیبا دارد. پوست آن‌ها با موهای ضخیم پوشیده شده است که معمولاً رنگ سفید دارد و روی بدنشان لکه‌های برنز و طلایی نیز دیده می‌شود. آن‌ها ازنظر جثه، از نژادهای کوچک محسوب می‌شوند و شخصیت قوی و متمرکزی دارند. زندگی مرتب و منظم در محیط خانه برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. جک راسل‌ها قابلیت آموزش بسیار بالایی دارند و به‌راحتی می‌توانند مفاهیم پیچیده را یاد بگیرند. شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی جک راسل را آموزش دهید و به زندگی‌تان رنگ و جذابیت جدیدی ببخشید. 

 


چگونه جک راسل را آموزش دهیم؟  


تربیت نژاد چک راسل به‌سادگی انجام می‌شود و در مدت‌زمان کوتاهی قابل‌دستیابی است. هرچه شما زودتر اقدام به تربیت جک راسل کنید، فرایند تربیت با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. با گذشت زمان، تربیت این سگ ممکن است دشوارتر شود و نیاز به وقت و تلاش بیشتری خواهد داشت. یکی از نکات مهم در آموزش جک راسل، ضرورت عدم نشان دادن خشم و عصبانیت از سوی شما است زیرا ممکن است منجر به سردی و دوری این سگ نسبت به شما شود و فرایند آموزش را به تعویق بیندازد. به همین دلیل، هنگام آموزش، باید صبور باشید و درصورتی‌که سگ از دستورات شما پیروی نمی‌کند، با آرامش به او تذکر دهید. رفتار عجولانه و نشان دادن خشم در تربیت سگ جک راسل اثر معکوس دارد و بهتر است از آن پرهیز کنید.


مشخصات ظاهری نژاد جک راسل: 


جک راسل‌ها از جثه کوچکی برخوردار هستند، اما باید توجه داشت که آن‌ها چندان کوچک نیستند و نژادهای کوچک‌تری نیز وجود دارند. بااین‌حال، در مقایسه با سایر نژادها، جک راسل به‌عنوان سگ کوچک شناخته می‌شود. علاوه بر جثه کوچک، جک راسل‌ها بسیار قوی و متفاوت هستند و می‌توانند به‌راحتی حتی با حیوانات بزرگ‌تر از خودشان مبارزه کنند. قد سگ‌های جک راسل در حالت ایستاده و بالغ حدود ۳۵٫۵ سانتی‌متر برای نرها و ۳۳ سانتی‌متر برای ماده‌ها است. طول عمر آن‌ها معمولاً بین ۱۳ تا ۱۵ سال است، اگرچه ممکن است برخی سگ‌ها زودتر از این زمان دور شوند اما حداکثر سن زندگی جک راسل‌ها تا ۱۵ سال است. وزن طبیعی بزرگ‌سالان جک راسل در حدود ۵٫۵ تا ۸ کیلوگرم است. اطلاعاتی درباره وزن مناسب سگ شما بسیار مفید است زیرا اگر سگتان دچار چاقی یا کمبود وزن شود، می‌توانید به‌سرعت آن را تشخیص داده و به درمان آن بپردازید. چاقی سگ‌ها دارای عوارض متعددی است. 

 

 

شرایط نگهداری از توله‌سگ جک راسل چیست؟  


نگهداری از نژاد چک راسل نیازمند راهنمایی‌های متعدد مربی ماهر است. در زمانی که توله‌سگ به محیط جدید عادت می‌کند، باید با او با ملایمت و صبوری برخورد کنید و در تربیتش عجله نکنید. استفاده از مربی مجرب در این زمینه می‌تواند به شما کمک فراوانی کند. توله‌سگ‌ها نیاز به رژیم غذایی خاصی دارند و باید برای آن‌ها غذای مخصوص فراهم شود. باوجود مربی کاربلد، همه این مسائل ساده خواهد بود و شما را خسته و ناراحت نخواهد کرد. علاوه بر این، در ابتدای تولد، سگ‌ها نمی‌توانند به‌درستی نکات بهداشتی را رعایت کنند و نیاز به صبوری بیشتری در این زمینه دارند. باید به خاطر داشت که هرچه سعی کنید آموزش و تربیت را با سرعت بیشتری انجام دهید، یادگیری سگ به تعویق خواهد افتاد و نیاز به صرف زمان بیشتری خواهد داشت. رشد صحیح سگ، تغذیه مناسب و شادابی آن، همه به تربیت درست بستگی دارد. بنابراین، برای تربیت صحیح آن، تلاشتان را بکنید و بهترین توانتان را به‌کار ببندید.


 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش