۰

تخفیف‌های روزانه 👈

راهکارهای عملی برای خوشحال کردن همستر


خوشحال کردن همستر با رعایت راهکارهای عملی آن میسر و امکان‌پذیر است. برای اطمینان از خوشبختی همستر خانگی‌تان، مراقبت و آماده‌سازی امکانات مناسب را در نظر بگیرید. فضای قفس همستر باید مناسب باشد و در محیطی آرام و دور از تغییرات شدید دما و نور قرار گیرد. تغذیه‌ صحیح و متنوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است که از غذاهای خشک و تازه مختلف استفاده کنید. همچنین، با ارائه امکانات بازی مناسب، همستر‌تان را سرگرم کنید و به او فرصت‌ اجتماع‌سازی با همنوعانش بدهید. با اجرای این راهکارها، همستر خانگی‌تان به‌راحتی می‌تواند خوشحال و خوشبخت باشد.

 

در اولین قدم، مراقبت خوب و کامل از همستر، کلید خوشحالی آن‌ها است. پس از آماده‌سازی نیازهای اولیه همستر خانگی‌تان، می‌توانید با انجام برخی اقدامات، او را شاد کنید. این مقاله به تعدادی از راهکارهای شادکردن همسترهای خانگی اشاره دارد که می‌توانید به آن‌ها عمل کنید و ساعات خوشی را در کنار همسترتان سپری نمایید. با ما همراه باشید: 

 

تهیه قفسی بزرگ‌تر برای خوشحال کردن همستر:


همسترها بیشتر وقتشان را در قفس می‌گذرانند و بنابراین اهمیت دارد که قفس آن‌ها به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا نیازهایشان را برآورده کند. برای شاد و سالم ماندن همسترها، غنی‌سازی ذهنی و جسمانی اهمیت دارد. وجود قفسی بزرگ‌تر، به همستر اجازه می‌دهد که با اسباب‌بازی‌ها و وسایلش بهتر و متنوع‌تر تعامل کند و نیازهای جسمی‌اش را برطرف کند. در طبیعت، همسترها قلمرو زیادی دارند و کوچک بودن آن‌ها نشان‌دهنده نیاز به فضای کوچک نیست. ارائه فضای کافی برای ساختن خانه، بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها، وسایل تفریحی و ورزشی به همسترها کمک می‌کند تا بهتر و سالم‌تر باشند. ورزش منظم نیز برای حفظ وزن مناسب و تناسب‌اندام، برای آن‌ها بسیار مهم است. به‌طورکلی، فضای بزرگ‌تر قفس باعث افزایش سطح فعالیت همستر و بهبود کیفیت زندگی او می‌شود.

 

 

تهیه رژیم غذایی کامل:


بهینه‌سازی رژیم غذایی همستر، یکی از اولین گام‌ها برای شاد کردن آن‌ها است. انتخاب غذاهای تجاری که همستر شما می‌تواند با مصرف آن‌ها زنده بماند، مهم است اما این موضوع به معنی این نیست که همستر به خوبی رشد می‌کند. بنابراین، باید رژیم غذایی او را بهینه کنیم. اضافه کردن غذاهای تازه و مناسب نیز به رژیم همستر کمک می‌کند تا او احساس بهتری کند و سالم‌تر باشد. تنها به رژیم غذایی متکی بر محصولات تجاری مخصوص همستر تکیه نکنید. غذاهای تازه نیز مهم هستند.

با‌این‌حال، باید توجه داشته باشید که همسترها اغلب غذایشان را در لانه‌ انبار می‌کنند و این به معنی این نیست که آن‌ها به غذای زیادی نیاز دارند. بنابراین، میزان غذایی که به همسترتان می‌دهید را با توجه به نیازها و وزن مناسبش تنظیم کنید. همسترها در تنظیم مصرف غذا دقت چندانی ندارند و به‌ندرت غذا را در کاسه‌شان باقی می‌گذارند. بنابراین، شما باید از مناسب بودن میزان غذا برای آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا از تحمل اضافه‌وزن یا کمبود غذایی جلوگیری شود.


مصرف آب شیرین:


میزان آب مصرفی همسترها ممکن است شگفت‌انگیز باشد، به‌خصوص اگر قفسشان کمی بزرگ‌تر باشد و بیشتر از حالت عادی فعالیت کنند. به همین دلیل، مصرف میزان کافی آب شیرین برای سلامتی همسترها بسیار ضروری است و بدون تأمین مقدار مناسب آب، همسترها نمی‌توانند سالم و خوشحال بمانند. برخی از مردم معتقدند که همسترها از بیابان‌ها می‌آیند و به همین دلیل به آب زیادی نیاز ندارند که البته این باور اشتباهی است زیرا با وجود این‌که همسترها می‌توانند برای مدتی بدون آب زندگی کنند اما این موضوع نه تنها به شادی و سلامت آن‌ها کمک نمی‌کند بلکه برای آن‌ها مضر است. در محیط خانگی، همسترها همواره باید به آب شیرین دسترسی داشته باشند. با انتخاب  بطری آب با کیفیت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همستر شما همیشه به آب دسترسی دارد.

 

 

استفاده از چرخ ورزشی:


در طبیعت، همسترها واقعاً فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و ممکن است هر شب تا ۵ مایل بدوند و به دنبال غذا، آب و جفت باشند. البته در خانه این فعالیت‌ها به همان اندازه نیست و به همین دلیل داشتن چرخ ورزشی برای همستر خانگی، بسیار ضروری است. این اسباب‌بازی برای همسترها بسیار مهم است چرا که همسترها برای دویدن و فعالیت‌های بدنی زیاد ساخته شده‌اند و باید به آن‌ها فرصت بدهیم تا این فعالیت‌ها را انجام دهند. چرخ ورزشی، از جمله اسباب‌بازی‌های حیاتی برای همسترها است و هر همستر باید یکی از این چرخ‌ها را داشته باشد. بدون داشتن چرخ ورزشی،  ممکن است وزن‌ همستر افزایش یابد و به حالت ناخوشایندی در رفتار منجر شود. انواع زیادی از چرخ‌های ورزشی برای همسترها وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر قفس همسترتان به‌اندازه کافی بزرگ می‌باشد، ممکن است بتوانید دو عدد چرخ ورزشی تهیه کنید تا به همسترتان کمی تنوع بیشتری بدهید.

 

تهیه سیستم تونل زنی:


همسترها تونل‌زن‌های طبیعی هستند و در طبیعت به دنبال ساختن تونل‌ها هستند. اگر همستری را در قفس تنها بگذارید، طبق طبیعتش سعی می‌کند تونل‌ها بسازد اما اغلب فضای کافی برای انجام این کار ندارند و همچنین کف‌پوشی که معمولاً در قفس‌های همسترها استفاده می‌شود، مناسب این کار نیست. در این شرایط، صاحبان همسترها باید مخصوصاً سیستم تونل‌زنی را برای آن‌ها ایجاد کنند. یکی از راه‌های آسان انجام این کار، استفاده از تونل‌های پلاستیکی تجاری است اما همچنان هزینه‌ای برای آن‌ها نیاز است. اگر به دنبال سیستم بزرگ‌تری هستید، هزینه‌های بیشتری برای این کار باید متقبل شوید. همچنین، از رول‌های دستمال‌کاغذی یا بطری‌های پلاستیکی نیز می‌توانید تونل‌ بسازید اما این روش زمان‌برتر است و امکان دارد که نتیجه ظاهری زیبا‌تری نداشته باشد. بااین‌حال، این راه‌حل‌ها نسبت به تونل‌های پلاستیکی تجاری بسیار ارزان‌تر هستند.

 

شناسایی غذاهای محبوب همستر:


ارائه غذای لذیذ، راهی آسان برای خوشحال کردن همستر می‌باشد. همانند ما که از غذاهای محبوبمان لذت می‌بریم، همسترها نیز از غذاهای محبوبشان لذت می‌برند. سبزی‌ها و میوه‌های تازه، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید به همستر بدهید.

 


اگرچه سبزی‌ها و میوه‌ها خوراکی‌های خوبی هستند، برخی از آن‌ها برای همسترها سالم‌تر و مناسب‌تر می‌باشند. قبل از ارائه هر غذایی به همسترتان، بهتر است تحقیق کنید و اطمینان حاصل نمایید که این غذا برای او مناسب و ایمن است. همچنین، از آجیل و دانه‌ها نیز می‌توانید برای تغذیه همستر‌تان استفاده کنید. این غذاها می‌توانند به‌عنوان مکمل مناسبی برای رژیم غذایی او باشند. مهم‌ترین نکته این است که میزان غذایی که به همسترتان می‌دهید را در حد اعتدال و مناسب تهیه کنید.

 

ساخت محل خواب مناسب:


همسترها دوست دارند حفاری کنند و لانه‌ای برای خوابیدن و پنهان کردن غذای‌شان داشته باشند. حفاری جزیی از رفتار طبیعی آن‌ها است و برای آن‌ها احساس امنیت و راحتی فراهم می‌کند. بنابراین، فراهم کردن فضای کافی برای خوابیدن و حفاری در قفس برای همسترها بسیار مهم است. زمانی که به خوشحالی همسترها فکر می‌کنیم، باید تلاش کنیم که محیط زندگی آن‌ها را تا حد امکان طبیعی کنیم. برای این منظور، می‌توانیم از عناصر طبیعی که همسترها در محیط طبیعی از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند: چوب‌ها و پوشش‌های خاکی، در قفس استفاده کنیم. این عناصر به همسترها احساس امنیت و آشنایی با محیط زندگی‌شان را می‌دهند. قبل از افزودن هر چیزی به قفس همستر، باید مطمئن شویم که برای او بی‌خطر است و مواد مضر یا سموم دفع آفات در آن وجود ندارد.


به همستر خانگی‌تان محبت کنید اما نه زیاد:


ابراز محبت و نزدیکی با حیوانات خانگی از سوی انسان‌ها، معمولاً طبیعی است و این ارتباط محبت‌آمیز بین انسان و حیوانات، می‌تواند بسیار خوشایند و آرامش‌بخش باشد اما برای همسترها، این ارتباط ممکن است کمی متفاوت باشد. همسترها اغلب حیوانات منزوی هستند و عمدتاً به تنهایی و خلوت علاقه دارند. برخی از همسترها ممکن است از دست‌زدن یا نزدیکی بیش‌از‌حد انسان‌ها خوششان نیاید و این کار ممکن است برای آن‌ها تنش‌آور باشد.

 


ساخت مکان‌هایی برای مخفی شدن:


پنهان شدن جزء طبیعت همسترها است و آن‌ها احساس امنیت و آرامش بیشتری در مخفیگاه‌هایشان دارند. مخفیگاه‌ها برای آن‌ها به‌عنوان محلی امن و راحت عمل می‌کنند و از آنجا می‌توانند از ترس و خطر فرار کنند. تهیه و فراهم کردن مخفیگاه‌های مناسب برای همسترها بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کرد که قفس یا محیط زندگی همستر، از نظر اندازه و طراحی، امکان فراهم کردن مخفیگاه‌های کافی را دارد. مخفیگاه‌ها می‌توانند از موادی مانند: کاغذ مقوایی، خرده‌های چوب یا لوله‌های پلاستیکی ساخته شوند. همچنین، بهتر است مخفیگاه‌ها در نقاط مختلف قفس قرار گیرند تا همستر بتواند در صورت نیاز هر زمان به آن‌ها پناه ببرد. این کار به همستر اجازه می‌دهد که بر اساس طبیعتش عمل کند و هنگام نیاز به پنهان شدن، به‌راحتی به یکی از مخفیگاه‌ها مراجعه کند. بسیار مهم است که به همسترها به‌عنوان حیوانات با نیازهای خاص احترام بگذاریم و به طبیعت آن‌ها توجه کنیم و هرگز به زور آن‌ها را از مخفیگاه‌هایشان خارج نکنیم.

 

تهیه لوازم مناسب برای جویدن:


جویدن برای همسترها بسیار مهم است و از راه‌هایی است که طبیعت آن‌ها برای سایش دندان‌ها به‌کار می‌گیرد. دندان‌های همسترها طولانی‌تر از حجم دهانشان هستند و به دلیل رشد مداوم آن‌ها، باید به‌طور منظم سایش دهند تا از رشد غیرمنظم و نابجا جلوگیری کنند. صاحبان همسترها باید از اهمیت جویدن برای حیوان خانگی آگاه باشند و امکان فراهم کردن لوازم جویدنی مناسب را برای آن‌ها فراهم نمایند. لوازم جویدنی می‌توانند شامل: چرخ‌های چوبی، میوه‌ها و سبزی‌های تازه، سنگ‌های کلسیم و لوازم جویدنی تخصصی برای جویدن دندان‌ها باشند. همچنین، همسترها نیاز به مکان‌ها و فضاهایی دارند که بتوانند به‌طور طبیعی از جویدن دندان‌هایشان استفاده کنند. برای مثال: قفس همسترها می‌تواند شامل لوله‌ها و ابزار مشابه باشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌طور طبیعی دندان‌ها را سایش دهند. اطمینان حاصل کنید که همستر شما همیشه به لوازم جویدنی مناسب دسترسی دارد تا از رشد منظم و سالم دندان‌هایش مطمئن شوید. این اقدامات باعث خوش‌بینی و سلامت عمومی همسترتان خواهد شد.

 

 

خرید توپ همستر:


همسترها حیوانات خانگی جذاب و خوش‌رفتاری هستند که نیازمند مراقبت‌های خاصی هستند تا شاد و سالم باقی بمانند. اولین قدم برای اطمینان از خوشحالی همسترها، مراقبت کافی و بهینه از نیازهای آن‌ها است. فراهم کردن فضای مناسب، مخفیگاه‌ها برای پنهان شدن، غذاهای تازه و متنوع، دسترسی به آب شیرین و اسباب‌بازی‌های مناسب، از عواملی است که می‌تواند به شادی همسترها کمک کند. همچنین، به اهمیت رشد مناسب دندان‌های آن‌ها و جلوگیری از افزایش زیاد طول دندان‌ها نیز باید توجه شود. با احترام به محیط طبیعی و نیازهای ذاتی همسترها، می‌توان از زندگی خوشایند و شاداب آن‌ها لذت برد.

 

اجازه دادن به فعالیت در شب:


همسترها به‌طور معمول در طول روز می‌خوابند و اصلاح ساعت خواب آن‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. همچنین، تغییر ساعت خواب همستر می‌تواند به سلامتی و رفتار طبیعی آن‌ها آسیب برساند. بهترین راه برای ارتقاء شادی همستر این است که به نیازهای طبیعی او پاسخ دهید و اجازه دهید که در طول روز به مدت لازم بخوابند. همچنین، مراقبت‌های منظم، تمیز کردن قفس، تهیه محیط مناسب و بازی با همستر در ساعاتی که بیدار است، می‌تواند به شادی و سلامت آن‌ها کمک کند. این دستاوردها برای حیوان خانگی شما، زندگی مثبت و سرشار از خوشحالی را به ارمغان می‌آورد.

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش