۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آیا سگ و گربه می‌توانند هندوانه بخورند؟


هندوانه می‌تواند به سگ و گربه داده شود و برای آن‌ها کاملاً سالم و بی‌خطر است اما قبل از ارائه به آن‌ها، حتماً پوست و دانه‌های آن را جدا کنید تا جلوی احتمال انسداد روده را بگیرید. این میوه دارای مقدار قابل‌توجهی پتاسیم و ویتامین‌های B6، A و C است. با داشتن۹۲٪ آب، هندوانه منبعی عالی برای نگه‌داشتن حیوانات در روزهای گرم تابستان، به‌منظور خنک‌نگه‌داشتن آن‌ها محسوب می‌شود.


هندوانه، منبعی غنی از لیکوپن است که دارای ویتامین‌های A، B6، C، تیامین و پتاسیم است و به‌عنوان منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. لیکوپن به‌صورت طبیعی می‌تواند به کنترل ضربان قلب کمک کند. این میوه برای سگ و گربه بسیار مفید است زیرا هیچ‌گونه چربی یا کلسترولی ندارد و عوارض جانبی مخرب ندارد.


۹۲٪ وزن هندوانه از آب تشکیل شده است و مصرف ۱۰۰ گرم هندوانه به‌صورت روزانه، می‌تواند ۵۶۹ میلی‌گرم یا ۱۹٪ از ویتامین‌های ضروری سگ را تأمین کند. این ویتامین‌ها برای حفظ سیستم ایمنی بدن حیوانات بسیار ضروری هستند.


مصرف ویتامین A می‌تواند در مقابله با سرطان ریه و دهان مؤثر باشد. هندوانه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان کاروتنوئیدی و لیکوپن است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در بدن کمک کنند و از طریق تقویت و حفاظت از سیستم ایمنی حیوانات، به بهبود وضعیت آن‌ها کمک کنند.

 


هندوانه، منبع غنی از الکترولیت‌ها و آب است که تسکین‌دهنده خوبی برای معده می‌باشد و در تابستان می‌تواند حیوانات خانگی را از تشنگی و گرما نجات دهد. در روزهای گرم تابستانی، زمانی که قصد دارید با سگتان پیاده‌روی کنید، بهترین ایده این است که تکه‌ای هندوانه خنک بردارید تا از گرمازدگی جلوگیری کنید و تشنگی حیوانتان را رفع کنید. می‌توانید قبل از خروج از منزل، تکه‌ای هندوانه را در کیسه‌ای قرار داده و بعد از کمی یخ زدن آن را برای حیوانتان ببرید.


توجه:

تخم هندوانه برای سگ‌ها بسیار سمی است و باید حتماً جدا شود زیرا حاوی سیانید است که مصرف زیاد آن ممکن است برای سگ مضر باشد. همچنین، هضم تخم هندوانه مانند دانه‌های دیگر میوه‌ها، برای سگ و گربه مشکل است و می‌تواند به دستگاه گوارش آن‌ها آسیب برساند و منجر به خونریزی مقعدی شود.

 


پوست هندوانه نیز برای سگ و گربه مناسب نمی‌باشد و تنها بخش قابل خوراک این میوه، قسمت آبدار، شیرین و قرمزرنگ آن است.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش