۰

تخفیف‌های روزانه 👈

5 راهکار ساده برای آموزش ادرار توله سگ


تجربه آوردن توله‌سگ به خانه‌، یکی از لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربیات زندگی است. سگ‌ها موجودات دوست‌داشتنی هستند و ارتباط با آن‌ها بسیار خاص است اما آموزش ادرار به توله‌سگ چالشی است که نیازمند صبر و تمرکز می‌باشد. در ادامه مطلب، با 5 راهکار آموزش ادرار توله‌سگ آشنا خواهیم شد. لطفاً تا انتهای مطلب، همراه ما باشید:


زمان مناسب برای آموزش دستشویی کردن به توله‌سگ:


تربیت توله‌سگ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مراقبت از او می‌باشد و آموزش این‌که کجا ادرار کنند یکی از اولویت‌های اصلی است. آغاز آموزش به‌موقع به توله‌سگ مهم است، ترجیحاً از سن ۸ تا ۱۷ هفتگی شروع کنید. تأکید می‌شود که در این مرحله از آموزش به توله‌سگ، صبر و تمرکز کافی را داشته باشید. هدف آموزش این است که توله‌سگ بیاموزد در مکان مناسبی ادرار کند و مدت‌زمان یادگیری این مهارت ممکن است با توجه به نژاد و سن توله متغیر باشد.


آموزش محل ادرار سگ :


اگر به‌تازگی سگی به خانه آورده‌اید، در ابتدا به او اجازه دهید تا با اعضای خانواده و محیط جدید آشنا شود. در لحظه ورود به خانه، سگ ممکن است احساس ترس، کنجکاوی، هیجان و غریبی کند. بهترین زمان برای برقراری ارتباطی خوب و صمیمی با سگ، همین لحظه است. سپس به سگ نشان دهید کدام قسمت‌های خانه برای او قابل‌دسترسی و گشت‌وگذار است و همچنین مکانی را نشان دهید که باید در آن دستشویی کند. درصورتی‌که برخی مناطق برای دسترسی سگ محدود باشد، از میله‌ها یا موانع مناسب استفاده کنید. در ادامه، برخی از نکات مهم در آموزش ادرار توله‌سگ را بیان خواهیم کرد:

 


1. برای دفع ادرار سگ برنامه‌ریزی کنید:


از لحظه‌ای که سگ به خانه وارد می‌شود، برای برنامه‌ریزی ادرار و مدفوع او اقدام کنید. این برنامه ممکن است بر اساس تغذیه و فعالیت سگتان متغیر باشد. بهتر است سگ‌ها را هر ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت و یا پس از هر وعده غذایی و بازی، به مکانی که برای دستشویی تعیین کرده‌اید، ببرید. برای آموزش دستشویی سگ روی پد، پد را در مکان مشخص‌شده قرار دهید و از سگ بخواهید که دستشویی را در این مکان انجام دهد. این موقعیت را به سگ نشان دهید  و تا او کار را به‌درستی انجام نداده، با او بازی نکنید. پس از انجام درست‌ کار، با تشویقی به او پاداش دهید.


2. مکان ثابتی را برای دستشویی سگ تعیین کنید:


از لحظه‌ای که شروع به آموزش دستشویی توله‌سگ می‌کنید، مکان مشخصی برای این کار انتخاب کنید چراکه سگ‌ها در نقطه‌ای که دستشویی کرده‌اند، بوی ادرار را به خاطر می‌سپارند و آن را به‌عنوان مکان دائمی دستشویی می‌شناسند. بنابراین بهتر است این مکان را تغییر ندهید. همچنین، مکان انتخابی باید راحت و قابل‌دسترس باشد زیرا سگ‌ها در طول روز بارها به آنجا برای دستشویی نیاز دارند.


3. فعالیت‌های روزانه سگ را زیر نظر داشته باشید:


در مراحل ابتدایی آموزش دستشویی توله‌سگ، همیشه باید به‌تمامی اعمال و حرکات او توجه داشته باشید. برخی از این حرکات نشانه‌های دستشویی کردن سگ هستند. نشانه‌هایی همچون: چرخیدن به دور خویش، ناله کردن، بو کشیدن و تغییر ناگهانی در رفتار، نشان می‌دهند که سگ ممکن است بخواهد دستشویی کند. اگر این نشانه‌ها را مشاهده کردید، سریعاً سگ را به مکان معین‌شده برای دستشویی ببرید.


4. کلمه یا اسمی برای این کار انتخاب کنید:


در زمان آموزش مکان دستشویی به سگ، کلمه‌ یا عبارتی کلیدی را انتخاب کنید و زمانی که سگ را به مکان دستشویی می‌برید، آن کلمه را صدا بزنید. با تمرین و تکرار، سگ متوجه می‌شود که بعد از شنیدن این کلمه باید به مکان دستشویی برود. اهمیت دارد که این کلمه را در داخل و خارج از خانه استفاده کنید تا سگ به آن عادت کند و گیج نشود.


5. در روند آموزش ادرار توله سگ، صبر داشته باشید:


اگر سگتان را در حین خرابکاری درجایی غیر از مکان معین‌شده برای دستشویی مشاهده کردید، بلافاصله با صدای بلند «نه» بگویید. این کار را به‌گونه‌ای انجام دهید که سگ نترسد و سپس او را به مکان دستشویی معین دیگری ببرید. هدف شما این است که به او بفهمانید دستشویی کردن در این مکان اشتباه است. بعدازاین کار، سریعاً مکان مدفوع را با پاک‌کننده آنزیمی تمیز کنید. به‌عنوان یادآوری، ادرار بوی شدید آمونیاک می‌دهد و برای حذف بوی آن باید از پاک‌کننده آنزیمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سرکه نیز برای خلاص شدن از بوی ادرار کمک بگیرید.


سخن آخر:


برای آموزش دستشویی توله‌سگ، نیاز به زمان، صبر و حوصله دارید. استفاده از تشویق در این فرآیند می‌تواند بسیار مؤثر باشد. تلاش کنید تا طی این مرحله استرس نداشته باشید و این احساس را به سگتان انتقال ندهید. سگتان را در طی فرآیند آموزش تربیت کنید و اگر احساس استرس و ترس نمود، روند یادگیری را کاهش دهید. با آموزش صحیح و اصولی به توله‌سگ ، می‌توانید به مدت طولانی استرس خرابکاری را از بین ببرید.

 

 

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش