۰

تخفیف‌های روزانه 👈

عفونت سالمونلا در سگ

 

عفونت سالمونلا در سگ‌ها، ناشی از باکتری سالمونلا موجود در گوشت یا تخم‌مرغ خام است و از مدفوع و بزاق سگ آلوده انتقال پیدا می‌کند. در صورت مشاهده استفراغ یا اسهال خونی، سریعاً سگتان را نزد دامپزشک ببرید. در چنین شرایطی، پس از دست زدن به سگ، دستتان را آب گرم و صابون بشویید و ضدعفونی نمایید.  حیوان مبتلا به عفونت سالمونلا، معمولاً تا چند هفته پس از ابتلا به این عفونت، می‌تواند ناقل آن باشد. 


عفونت سالمونلا یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوانات است و در زمره عفونت‌های زئونوتیک به شمار می‌آید که براثر آن، سگ به بیماری کم‌آبی شدید یا عفونت خون گرفتار می‌گردد. برای جلوگیری از انتقال عفونت سالمونلا به شما یا دیگران، باید به سگی که دچار این بیماری شده، آب کافی برسانید و بهداشت او را به‌طور کامل رعایت نمایید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی عفونت سالمونلا در سگ‌ها بپردازیم. لطفاً تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید:

نشانه‌های عفونت سالمونلا در سگ:


حیوان مبتلا به سالمونلا، ممکن است نشانۀ خاصی از خویش بروز ندهد و فقط ناقل بیماری باشد. علائم بیماری ۷۲ ساعت بعد از ورود باکتری سالمونلا به بدن سگ، ظاهر می‌شود و در صورت شدت گرفتن بیماری یک یا چند نشانه در حیوان بروز می‌کند. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

 

-  تب (Fever)

-  استفراغ (Vomiting)

-  اسهال (Diarrhea)

-  کسالت (Lethargy)

-  کم‌آبی (Dehydration)

-  بی‌اشتهایی (Loss of Appetite)

-  افسردگی (Depression)

-  کم شدن فعالیت (Decreased Activity)

 

 

علل بروز عفونت سالمونلا در سگ:

 

باکتری سالمونلا از طریق غذای آلوده و بزاق حیوان بیمار انتقال پیدا می‌کند و اغلب سگ‌ها با خوردن غذاهای آلوده مانند: تخم‌مرغ خام، گوشت تازه خام یا فریز نشده یا غذاهای فاسد، به این بیماری مبتلا می‌گردند. عفونت سالمونلا تا مدت‌ها پس از بیمار شدن سگ، از راه مدفوع یا بزاق دهان سگ بیمار منتقل می‌شود. توله‌سگ‌ها، سگ‌های مسن و سگ‌های بیمار، به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان، بیشتر از سایر سگ‌ها در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

درمان عفونت سالمونلا در سگ:

 

اغلب سگ‌های مبتلا به سالمونلای خفیف در خانه درمان می‌گردند و نیازی به ماندن در بیمارستان ندارند. مهم‌ترین کاری که می‌توان برای درمان این بیماری انجام داد، قرار دادن آب تمیز و تازه در دسترس سگ بیمار است تا بتواند آبی را که براثر اسهال و استفراغ از‌دست‌داده را جبران نماید. دامپزشک برای مقابله با باکتری سالمونلا یا جلوگیری از شوک، ممکن است بسته به میزان عفونت مقداری آنتی‌بیوتیک را نیز برای سگ تجویز نماید اما اگر شدت عفونت سالمونلا بالا باشد، سگ باید در بیمارستان بستری گردد. سگ‌های دارای عفونت خون نیز ممکن است نتیجه مطلوبی را از این درمان دریافت نکنند. 

 

دوران نقاهت عفونت سالمونلا در سگ:

 

پس از بردن سگ به خانه، آب تمیز و تازه در دسترسش قرار دهید. در چند روز ابتدایی درمان، احتمالاً لازم باشد که مقدار غذای سگ را کاهش دهید و با قوی‌تر شدن حیوان، غذای او را افزایش دهید تا به مقدار طبیعی برسد. یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت گذراندن دوران بیماری سالمونلا، رعایت بهداشت است؛ بنابراین برای جلوگیری از سرایت این بیماری به شما و سایر اعضای خانواده، باید حتماً مدفوع سگ را با حفاظی مانند دستکش بردارید.


پس از تماس با سگ یا هر چیزی که با آن در تماس بوده، بلافاصله دستتان را با آب گرم و صابون بشویید و به‌هیچ‌عنوان به او اجازه ندهید که شما را لیس بزند. از شستشوی ظرف آب و غذای سگتان در آشپزخانه یا حمام بپرهیزید و برای این کار از برس یا اسکاچ ویژه‌ای که برای این کار کنار گذاشته‌اید، بهره بگیرید. اجازه تماس این ظرف‌ها با هیچ‌ کدام از وسایلتان را ندهید زیرا ممکن است تا چند هفته پس از ابتلا به این بیماری، سگ شما انتقال‌دهنده عفونت باشد.  
 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش