۰

تخفیف‌های روزانه 👈

چگونگی اصلاح رفتار التماس سگ برای غذا


داشتن سگ، جذابیت زندگی انسان‌ها را افزایش می‌دهد و تجربه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این حیوانات، وفاداری و عشق بی‌پایانی به صاحبانشان دارند و اغلب به‌عنوان اعضای خانواده در نظر گرفته می‌شوند. بااین‌حال، باید توجه داشت که مراقبت از سگ و تعامل مثبت با این حیوان خانگی نیازمند تمرین و توجه ویژه است.


تغذیه سالم و منظم برای سگ‌ها اهمیت فراوانی دارد. به‌عنوان صاحب  سگ، شما باید مطمئن شوید که غذاهایی مناسب برای حیوان خانگی‌تان فراهم کنید. همچنین، بهتر است برای جلوگیری از رفتارهای نامناسب سگ، زمانی را برای تربیت و آموزش او در نظر بگیرید. به‌منظور جلوگیری از التماس سگ‌ها برای دریافت غذاها، بهتر است که برای آن‌ها رژیم غذایی مناسبی فراهم نمایید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اعضای دیگر خانواده نیز از دادن غذاهای انسانی به سگ خودداری نمایند. با مراقبت و توجه به نیازهای غذایی و رفتاری سگ‌ها، می‌توانید رابطه سالم و خوشایندی با حیوان خانگی‌تان داشته باشید.

 


اصول کنترل و اصلاح رفتار در سگ:


آموزش اطاعت به سگ، هنگام صرف غذا اهمیت فراوانی دارد تا رفتارهای مطلوب در او تقویت شود. مراعات اصول زیر می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند:


1. اطلاع‌رسانی به تمام اعضای خانواده:
اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای خانواده در خصوص این موضوع آگاهی داشته باشند و آن‌ها را توجیه کنید که تا زمان تمرین، به سگ غذا ندهند.


2. تعیین زمان و مکان مناسب:
زمان مشخصی برای تغذیه سگ تعیین کنید تا در آن زمان منتظر غذا باشد. همچنین مکان خاصی برای تغذیه سگ انتخاب کنید تا مطمئن باشد تا در آنجا منتظر غذا بنشیند.


3. استفاده از ظرف غذای ویژه:
غذا را همیشه در ظرف غذای مخصوص سگ بدهید. این باعث می‌شود که سگ از روی زمین غذا نخورد یا از دست غریبه‌ها غذا دریافت نکند.


4. جلوگیری از برقراری ارتباط چشمی:
وقتی شما بر روی مبل در حال صرف غذا هستید و سگ شما برای دریافت غذا به کنار شما می‌آید، بهتر است تا از ارتباط چشمی با او پرهیز کنید زیرا در غیر این صورت به او این پیام را می‌دهید که با نشستن مقابل شما و نگاه کردن در چشمانتان می‌تواند توجهتان را جلب نماید. همچنین، اگر چنین رفتاری باعث پارس کردن بی‌وقفه سگ شد، بهتر است که او را از اتاق بیرون برده و درب را ببندید.

 


5. اتاق مخصوص تغذیه سگ:
هنگامی‌که سگ التماس کردن برای دریافت غذا را شروع کرد، بهتر است او را درون جعبه حملش بگذارید یا از قلاده‌ای برای نگهداری او در نزدیکی تختش استفاده کنید. انجام چنین رفتاری از سوی شما، باعث می‌شود تا سگ متوجه شود که در صورت التماس کردن برای غذا، طرد خواهد شد و اشتباه بودن رفتار التماس برای غذا را درک می‌نماید.


6. عدم تعامل و صحبت کردن در هنگام تغذیه:

فرقی نمی‌کند که سر میز، روی مبل یا بیرون از محیط خانه باشید، مهم است که در هر جایی که حضور دارید، به‌هیچ‌وجه با سگتان سرگرم نشوید و تمام تمرکزتان را به غذا دادن به او اختصاص دهید زیرا هرگونه تعامل فیزیکی یا کلامی با سگ، شرایط ذهنی او نسبت به رفتارش را تقویت می‌کند. بنابراین، تنها رفتار سرد شما می‌تواند اشتباه بودن این نوع از رفتارها را در سگ نهادینه کند.


7. عدم ارائه  غذا از کیسه خرید:

هنگامی‌که از خرید بازمی‌گردید و حیوان دلتنگی‌اش را به شما نشان می‌دهد، هرگز برای شاد کردن سگ، از خوراکی‌های داخل کیسه خرید خانه چیزی به او ندهید زیرا درغیراین‌صورت سگ عادت می‌کند که با نگاه‌های معصومانه و لیسیدن دور دهانش شما را متقاعد کند تا مقداری غذا به او بدهید.


8. صبوری در تغییر رفتار التماس سگ برای غذا:

سگ‌ها موجوداتی هستند که مطابق عادت‌هایشان رفتار می‌کنند و نمی‌توان به‌سرعت آن‌ها را تغییر داد. بنابراین، به‌منظور جلوگیری از رفتار التماس کردن سگ برای غذا باید صبر داشته باشید و رفتار سردتان هنگام غذا دادن به سگ را بارها، روزها و ماه‌ها تکرار نمایید. در مقابل نگاه‌های معصومانه سگ مقاومت کنید و احساس گناه نداشته باشید زیرا درنهایت آن‌ها متوجه می‌شوند که التماس کردن برای دریافت غذا، راه به جایی نمی‌برد و ازآنجا‌که تشنه توجه صاحبشان هستند، سرانجام به این رفتارشان پایان خواهند داد.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش