۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نیازهای روزانه گربه

 

گربه‌ها حیواناتی پرانرژی هستند و نیاز دارند تا در طول روز فعالیت‌های متنوعی انجام دهند. بنابراین به‌عنوان صاحب گربه باید اطمینان حاصل نمایید که نیازهای روزانه حیوان دلبندتان را فراهم نموده‌اید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین نیازهای روزانه گربه‌ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید: 

 


ورزش و بازی:

 

بازی کردن برای گربه‌ها بسیار مهم و ضروری است و برای حفظ سلامت جسمی و روحی آن‌ها اساسی است. بهترین راه برای چنین کاری این است که هرروز حداقل ۱۵ دقیقه وقتتان را به بازی با گربه‌ اختصاص دهید. از اسباب‌بازی‌هایی مانند: موش اسباب‌بازی، نخ آویخته، توپ و سایر اسباب‌بازی‌های مناسب برای گربه‌ها استفاده کنید. همچنین، با استفاده از لیزر می‌توانید گربه‌ را به دویدن در اطراف اتاق ترغیب کنید. ایجاد محیط زندگی پرانرژی و پرنشاط، به حفظ سلامت جسمی و وزن مناسب گربه‌ کمک می‌کند و او را به انجام فعالیت‌های سالم و شادابی هدایت می‌نماید.

 


خواب گربه:


معمولاً گربه‌ها به‌طور طبیعی وقت زیادی از روز را در خواب می‌گذرانند. آن‌ها بیشترین فعالیتشان را در نیمه‌روز و غروب دارند. خواب گربه‌ها به دو دسته خواب سبک و خواب عمیق طبقه‌بندی می‌گردد. در خواب سبک، آن‌ها دوره‌های کوتاهی از چرت زدن دارند و دوره‌های کوتاهی از خواب عمیق دارند. این نوع خواب به‌تدریج با خواب عمیق تعویض می‌شود تا زمانی که گربه آماده بیدار شدن باشد. برای اطمینان از راحتی خواب گربه‌، جای خواب آرام و مناسب برای او فراهم کنید.


دید گربه:


 گربه‌ها دوست دارند در طبیعت به ارتفاع بروند و از این ارتفاعات به اطراف نگاه کنند. آن‌ها همچنین از خراشیدن لذت می‌برند. ایجاد امکاناتی که به گربه‌تان اجازه دهند به ارتفاعات بروند و اطرافشان را مشاهده کنند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. به‌این‌ترتیب، بازی، خواب و دسترسی به ارتفاعات می‌توانند به گربه‌ شما کمک کنند تا سلامتی و شادابی‌‌اش را حفظ نماید.

 


سخن آخر:


•    انجام بازی‌های منظم برای گربه‌ها، می‌تواند ذهن آن‌ها درگیر نماید و فعالیت جسمی سالم را برای آن‌ها تضمین کند.


•    حتماً به چرخه خواب گربه‌ (دوره‌های کوتاه خواب عمیق و دوره‌های طولانی‌تر خواب سبک) توجه کنید.


•    گربه‌ها اگر احساس اضطراب یا ترس کنند، مکانی برای پنهان شدن انتخاب می‌کنند.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش