۰

تخفیف‌های روزانه 👈

انواع پرنده های سخنگو


عنوان پرندگان سخنگو به آن دسته از پرندگانی اطلاق می‌شود که قادر به تکرار و تقلید گفتار و کلمات انسانی هستند. این پرندگان سطوح متنوعی از هوش و ذکاوت دارند. برخی از آن‌ها به‌عنوان باهوش‌ترین پرندگان شناخته می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر تنها توانایی تکرار چند کلمه را دارند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که مرغ عشق با توانایی حفظ و تکرار بیش از دو هزار واژه، یکی از پرندگان سخنگوی پیشرفته‌ است.


در سرتاسر جهان، پرندگان مختلفی وجود دارند که می‌توانند با تقلید از صداهای محیط اطرافشان، برخی از این صداها را بازگو کنند. از میان این پرندگان، طوطی‌ها یا پرندگان سخنگو جایگاه ویژه‌ای دارند و توانایی آن‌ها در تقلید صداها و کلمات انسانی شناخته‌شده است.  در ادامه مطلب، شما را با انواع پرندگان سخنگو آشنا خواهیم کرد. لطفاً تا انتهای این مطلب، ما را همراهی فرمایید: 


1. طوطی خاکستری آفریقایی:


یکی از پرندگان سخنگو و هوشمند جهان، طوطی خاکستری آفریقایی است که در جنگل‌های بارانی مناطق غرب و مرکزی آفریقا زندگی می‌کند. طوطی‌های خاکستری آفریقایی، دارای توانایی بی‌نظیری در تقلید صدای انسان‌ها هستند. ازآنجایی‌که این پرندگان تمایل دارند که با همنوعانشان تعامل داشته باشند، برقراری ارتباط مؤثر میان صاحب و طوطی برای آموزش و صحبت کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. این پرنده تقریباً هر صدایی را که می‌شنود، می‌تواند تقلید کند و هوش برجسته‌اش به‌اندازه‌ای است که شکارچیان را با تقلید صداهای مختلف گمراه می‌نماید.

 


2. طوطی ملنگو یا گردن حلقه‌ای هندی:


 طوطی ملنگو یا گردن حلقه‌ای هندی، یکی از پرندگان سخنگوی جذاب است. این پرنده می‌تواند بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه را یاد بگیرد. توانایی ملنگو در تقلید صدای انسان به فرکانس صدای مالک پرنده وابسته است. این نوع از طوطی‌سانان، می‌توانند حتی در محیط‌های باز نیز صدای انسان را تقلید کنند و در هر مکانی که می‌روند، آن را اجرا نمایند. ملنگو می‌تواند با شنیدن موسیقی نیز صدای انسان را تقلید کند و این کار را باکیفیت عالی انجام دهد.


3. طوطی آمازون پیشانی آبی:


طوطی آمازون پیشانی آبی، یکی از پرندگان خانگی محبوب است که در مناطق جنوب آمریکا، به‌عنوان پرنده‌ای بومی زندگی می‌کند. برای این‌که طوطی پیشانی آبی به حرف بیفتد، نیاز به صبر و وقت زیادی دارید. این پرنده به خاطر صدای دل‌نشین و شیرینش شناخته می‌شود و تمایل دارد با همنوعانش زندگی کند و علاقه‌ای به جمعیت زیاد ندارد. این پرنده تنها توانایی تقلید صدای انسان را دارد. یکی از ویژگی‌های جذاب طوطی آمازون پیشانی آبی این است که اگر آموزش داده شود، می‌تواند ساعت‌ها با شما صحبت کند.


4. طوطی آمازون تاج‌زرد:


طوطی آمازون تاج زرد، پرنده‌ای بازیگوش و صمیمی است که در جنگل‌های بارانی شمال و جنوب آمریکا زندگی می‌کند. تاج زرد در میان سایر انواع طوطی‌های آمازون برجسته است و توانایی بالایی در سخن گفتن دارد. برخی از این پرنده‌ها مهارت زیادی در صحبت کردن دارند اما برخی دیگر این توانایی را ندارند. توانایی طوطی آمازون تاج زرد در سخن گفتن، تحت تأثیر عوامل مختلفی ازجمله: محیط زندگی و فرکانس صدای انسان قرار دارد. این پرنده به خاطر صدای بلندی که دارد، بسیار شناخته‌شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب طوطی‌های آمازون تاج زرد، عمر طولانی آن‌ها است و این نوع پرندگان، حتی احتمال دارد که بیش از 60 سال عمر کنند. 


5. طوطی کاکلی:


طوطی‌های کاکلی به دلیل پرجنب‌وجوش بودن شناخته می‌شوند و مهارت خوبی در صحبت کردن دارند. آن‌ها توانایی تقلید صداهای متنوعی را دارند اما توانایی کامل آن‌ها در صحبت کردن، بستگی به نوع آموزش و تمرینی دارد که دریافت می‌کنند. طوطی‌های کاکلی انواع مختلفی در سراسر جهان دارند و تاکنون 21 گونه از آن‌ها کشف‌شده است. طوطی‌های کاکلی برای یادگیری کلمات، نیاز به مراقبت و آموزش ویژه‌ای دارند و اغلب تمایل دارند کلماتی را یاد بگیرند که توسط صاحبانشان تکرار می‌شود. آن‌ها به‌راحتی می‌توانند کلمات را تقلید کنند اما اگر آموزش با تن صدای متفاوتی ارائه شود، یادگیری برای آن‌ها دشوار می‌شود. آن‌ها هر کلمه را به‌آسانی در ذهن نمی‌سپارند و با تمرینات مناسب است که می‌توانند صداها را تقلید کنند.

 


6. مرغ مینا:


مرغ مینا به‌عنوان یکی از بهترین پرندگان سخنگو در جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. این پرنده به‌دقت در تقلید گفتار انسان معروف است و توانایی بی‌نظیری در تقلید صداها دارد. مرغ مینا هندی و مرغ مینا معمولی دو گونه اصلی شناخته‌شده از این پرنده هستند که بیشترین توانایی در صحبت کردن را دارند. این پرنده می‌تواند صداهای انسانی را تقلید کرده و به‌دقت اجرا کند.


7. طوطی راهبه:


طوطی راهبه یا به عبارتی "شاهزاده خانم"، بانام طوطی فرنگی نیز شناخته می‌شود و معمولاً در مناطق مختلفی از اروپا، شمال و جنوب آمریکا یافت می‌شود. این پرنده نیز همانند سایر طوطی‌ها، توانایی صحبت کردن دارد اما نیاز به مراقبت و آموزش مناسب دارد. طوطی‌های راهبه توانایی تقلید کلمات تکراری که از صاحبانشان می‌شوند را دارند.


8. طوطی آمازون:


این پرنده نیز به گروه طوطی‌های سخنگو آمازون تعلق دارد و دارای توانایی زیادی در صحبت کردن است. طوطی آمازون، زائده‌ای زردرنگ در پشت گردنش  دارد که به شناسایی او کمک می‌کند. طوطی آمازون همانند سایر پرندگان سخنگو، می‌تواند صداهای اطرافش را با دقت تقلید نماید. ازجمله ویژگی‌های جالب طوطی آمازون، توانایی این پرنده در تقلید صداهای آهنگ‌هایی است که می‌شنود.


9. مرغ عشق:


مرغ عشق یکی از مشهورترین حیوانات خانگی است که زادگاهش استرالیا می‌باشد. این پرنده ازنظر هوشی بسیار برجسته است و توانایی فراوانی در صحبت کردن دارد. این پرنده سابقه یادگیری 1728 کلمه را دارد که این موضوع در کتاب رکوردهای گینس ثبت‌شده است. البته همه مرغ عشق‌ها توانایی یادگیری این حجم از کلمات را ندارند اما به‌طور متوسط می‌توانند 300 تا 500 کلمه را یاد بگیرند. نوع نر این پرنده، دارای توانایی بیشتری برای یادگیری است و می‌تواند به خوبی انواع صداها را تقلید کند.


سخن آخر:


پرندگان سخنگو همواره موجب تعجب و تعهد انسان‌ها می‌شوند و با توانایی‌های گوناگون در تقلید صداها و صحبت کردن، به‌عنوان همراهان هوشمند و جالبی برای مردم شناخته می‌شوند. توانایی این پرندگان در تقلید صداها و بیان کلمات صاحبانشان، امکان ارتباط آسان با آن‌ها را فراهم می‌کند. هوش بالا و توانایی بالای این پر پرندگان، همیشه آن‌ها را در کانون توجه مردم قرار می‌دهد.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش