۰

تخفیف‌های روزانه 👈

بهترین نژاد سگ‌های نگهبان


سگ‌های نگهبان حیواناتی هستند که در صورت آموزش مناسب و توسط غریزه طبیعی، حتی اگر جانشان درخطر باشد از هر آنچه که برای ما اهمیت دارد، مراقبت و حفاظت می‌کنند. نژادهای مختلفی از سگ‌های نگهبان وجود دارند که ممکن است ایرانی یا خارجی باشند و بسیاری از آن‌ها در ایران یافت می‌شوند.


نگهبانی و محافظت همیشه از وظایف اصلی سگ‌ها بوده است. برخی از آن‌ها به‌صورت طبیعی و با غرایز خاصی ویژگی‌های سگ نگهبان را دارند و بهتر از سایر نژادها عمل می‌کنند. این سگ‌ها باید دارای ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و فیزیکی خاصی باشند که آن‌ها را از سایر سگ‌ها متمایز نماید. آن‌ها جزء وفادارترین و مهربان‌ترین حیوانات هستند و برای انجام‌وظیفه و مسئولیتی که به آن‌ها سپرده‌شده، حاضرند جانشان را به خطر بیندازند.


چند نمونه از بهترین نژادهای سگ‌ های نگهبان:

 

در این بخش از مطلب قصد داریم تا بهترین نژادهای سگ درزمینه مراقبت و نگهبانی را به شما عزیزان معرفی نماییم. بهترین نژادهای سگ‌های نگهبان، به شرح زیر می‌باشند:

 

•    سگ نژاد دوبرمن پینچر:

 

سگ‌های دوبرمن پینچر ازنظر سرعت و توانایی در واکنش، بسیار مؤثر و قوی هستند. آن‌ها توانایی دارند به‌سرعت واکنش نشان دهند و از هر آنچه که متعلق به شما است در برابر متجاوزان محافظت کنند. این سگ‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون: شجاعت، هوشیاری، وفاداری، هوش و قدرت بالا هستند. سگ‌های دوبرمن پینچر در جایگاه پنجم فهرست باهوش‌ترین نژادهای سگ جهان قرار دارند.

 

•    سگ نژاد روتوایلر:


روتوایلرها، نژادی از سگ‌های نگهبان هستند که به محافظت کردن و شجاعت بی‌تردید شهرت دارند. این نژاد آلمانی به‌عنوان یکی از بهترین نژادهای سگ نگهبان شناخته می‌شود. روتوایلرها نسبت به غریبه‌ها مشکوک هستند مگر اینکه از پیش به آن‌ها معرفی شوند. آن‌ها خصوصیاتی همچون: اعتمادبه‌نفس بالا، هوش فراوان، وفاداری، یادگیری سریع و قابل‌اعتماد بودن را دارند. روتوایلرها محافظ و مدافع هستند و بدون هیچ ترسی از اعضای خانواده محافظت می‌کنند.

 

آن‌ها بسیار قدرتمند هستند و درکی از درد ندارند اما آموزش‌های جدی و سخت در سنین ابتدایی برایشان ضرورت دارد زیرا در غیر این صورت، ممکن است با سگی قوی و غیرقابل‌کنترل مواجه شوید. همچنین، این سگ‌ها به صاحبی نیاز دارند که بتواند با قدرت آن‌ها به خوبی مقابله کند. روتوایلرها ذاتاً روحیه آرامی دارند و می‌توانند با کودکان بازی کنند اما باید همیشه تحت نظر قرار بگیرند و به دلیل خصوصیات تهاجمی نسبت به سایر سگ‌ها و غریبه‌ها در مکان‌های عمومی بدون قلاده حضور نداشته باشند.

 

 

•    سگ نژاد ژرمن شپرد:

 

سگ نژاد ژرمن شپرد به دلیل یادگیری فوق‌العاده سریع و غریزۀ قوی برای محافظت از صاحبش و افراد خانواده او، با استقبال فراوانی در ایران مواجه شده است. این سگ‌ها به هوش بالا، وفاداری بی‌نظیر، انگیزهٔ بالا و انرژی فراوان مشهور هستند. واکنش سریع در مواجهه با خطر نیز یکی از ویژگی‌های سگ‌های ژرمن شپرد است. آن‌ها سگ‌هایی شجاع، شاداب و بی‌قرار برای یادگیری می‌باشند. سگ‌های نژاد ژرمن شپرد به شجاعت و وفاداری مشهور هستند و به نظر می‌رسد که مقداری از هوش انسان به ارث برده‌اند.

 

آن‌ها دارای استعداد فوق‌العاده‌ای در یادگیری هستند. ژرمن شپردها عاشق این هستند که همیشه در کنار اعضای خانواده‌ باشند و از غریبه‌ها دوری می‌جویند. سگ‌های این نژاد اجتماعی هستند و بهتر است آن‌ها را برای مدت طولانی تنها نگذارید. ژرمن شپردها تنها زمانی پارس می‌کند که واقعاً لازم باشد. این سگ دارای شامه‌ای قوی برای محافظت و نگهبانی است و بهتر است از سنین پایین برای او آموزش‌های اختصاصی در نظر گرفته شود. همچنین ژرمن شپردها با حیوانات دیگر کنار می‌آیند و با کودکان بسیار مهربان هستند.

 

•    سگ نژاد بول ماستیف:


سگ بول‌ماستیف نژادی قوی و قدرتمند از سگ‌های نگهبان است. سگ‌های این نژاد به دلیل جثه‌ بزرگ و قدرت فیزیکی بالا، معمولاً گزینه‌ای مناسب برای حفاظت و نگهبانی هستند. بول‌ماستیف‌ها دارای هوشیاری بالا و وفاداری بی‌نظیری می‌باشند که برای محیط خانه بسیار مناسب است. از سوی دیگر، این سگ با صاحبش بسیار مهربان است و با آرامش رفتار می‌کند اما در برابر افراد غریبه ممکن است رفتار خشنی داشته باشد.

 

 

سخن آخر:

 

اگر می‌خواهید بهترین سگ نگهبان را انتخاب کنید، بهتر است نژادی را در نظر بگیرید که با شرایط و زندگی شما سازگار باشد. پرورش سگ را از زمان تولگی با توجه به نژاد و نیازهای او آغاز کنید تا به شما عادت کند. اهمیت غذای سگ نگهبان نیز بسیار زیاد است، بنابراین انتخاب بهترین غذای خشک برای او اهمیت دارد.
    

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش