۰

تخفیف‌های روزانه 👈

سندروم سقوط از ارتفاع گربه ها

گربه‌ها حیواناتی کنجکاو و ماجراجو هستند که به ارتفاع علاقه زیادی دارند. این موضوع باعث می‌شود که این حیوانات در معرض خطر سقوط از ارتفاع قرار گیرند. سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها، مجموعه آسیب‌هایی است که این حیوانات ممکن است هنگام سقوط از مکان‌های بلند متحمل شوند.

در این مطلب قصد داریم شما را با سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها و دلایل وقوع آن آشنا نماییم و راهکارهای پیشگیری و درمان این پدیده را بررسی کنیم. لطفاً در ادامه این مطلب، همراه ما باشید:


سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها:

 

علت سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها هنوز به‌طور کامل مشخص نیست. برخی از کارشناسان معتقدند که این حیوانات هنگام سقوط، بدنشان را مانند چتر باز می‌کنند تا سرعت سقوطشان را کاهش دهند. این کار باعث می‌شود که گربه‌ها از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کنند.  با‌این‌حال، تحقیقات نشان داده است که آن‌ها اغلب هنگام سقوط از ارتفاعات پایین‌تر نسبت به ارتفاعات بالاتر، آسیب شدیدتری می‌بینند. این موضوع به این دلیل است که گربه‌ها هنگام سقوط از ارتفاعات پایین‌تر، فرصت کمتری برای باز کردن بدنشان به‌عنوان چتر دارند.


علت سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها:

 

سندروم سقوط از ارتفاع گربه‌ها، ممکن است به‌ویژه در هوای گرم آسیب‌های جدی برای این حیوانات به همراه داشته باشد. این پدیده محدود به زمان خاصی نیست و هرزمانی که پنجره یا در بالکن باز باشد، احتمال وقوع این اتفاق وجود دارد. در دهه 1980 میلادی، مرکز پزشکی حیوانات برای اولین بار در خصوص این سندروم گزارش داد و طی مدت 5 ماه، سقوط 132 گربه از ساختمان‌های مرتفع بررسی شد. نتایج این مطالعات نشان داد که میانگین سنی این گربه‌ها در حدود 2.5 سال قرار داشت و 90 درصد از آن‌ها در ناحیه قفسه سینه دچار آسیب شده بودند.

 

از این تعداد، 68 درصد دچار کوفتگی ریه و 63 درصد نیز به پنوموتوراکس مبتلا شده بودند؛ بااین‌حال 90 درصد از گربه‌های تحت درمان، از این اتفاق جان سالم به در بردند. سقوط گربه‌ها از ارتفاع، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به این حیوانات وارد کند و در چنین شرایطی، مراجعه فوری به دامپزشک شانس بهبودی آن‌ها را افزایش می‌دهد زیرا آسیب‌های داخلی اغلب نمایان نمی‌شوند و نیاز به ارزیابی و درمان سریع دارند. 
 


تشخیص سندروم سقوط از ارتفاع:

 

گربه‌ها هنگام سقوط از ارتفاع، معمولاً دچار شوک می‌شوند و نیازمند مایعات، اکسیژن و داروهای مسکن هستند. دامپزشک اورژانس ممکن است از ابزارهای مختلفی مانند: رادیوگرافی یا سونوگرافی برای ارزیابی وضعیت گربه استفاده نماید. شایع‌ترین علائم مصدومیت گربه هنگام سقوط از ارتفاع، شامل: صدمه به ریه و قفسه سینه، آسیب‌های سروصورت، شکستگی اندام و خونریزی‌های درونی در محدوده شکم می‌شوند و شدت این صدمات، بستگی به ارتفاع سقوط دارد.


درمان سندروم سقوط از ارتفاع:

 

درمان گربه‌ها در شرایط سقوط از ارتفاع، معمولاً به میزان و نوع صدماتی که با آن موجه می‌شوند، بستگی دارد. این درمان شامل: استفاده از اکسیژن برای صدمات قفسه سینه، جراحی برای آسیب‌های شکمی یا شکستگی استخوان و در برخی مواقع، اقدامات دندانپزشکی برای مشکلات مربوط به فک و دندان، می‌گردد. 


 


پیشگیری از سندروم سقوط از ارتفاع:


برای پیشگیری از سندرم سقوط از ارتفاع در گربه‌ها، می‌توانید اقدامات زیر را در نظر بگیرید: 

 

 

1. بهتر است پنجره‌ اتاق‌ها را قفل کنید تا گربه نتواند آن‌ها را به‌آسانی باز کند.

 

2. گربه‌ها را از بالکن و فضاهای باز مرتفع منزل دور نگه دارید تا از سقوطشان جلوگیری شود.

 

3. همواره از بسته بودن درها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید تا گربه نتواند به بیرون برود.


4. از ارائه غذا به پرندگان در بالکن خودداری کنید.


5. استفاده از محفظه‌های "کتیو" (catio)، فضای امنی را برای بازی و تفریح فراهم می‌نماید.

 

 

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش