۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آشنایی با سگ نژاد پیکینوا


نژاد پیکینوا سگ‌هایی کوچک هستند که بدنی شبیه به گلابی دارند. ارتفاع آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۳ سانتی‌متر و وزنشان تقریباً ۳ تا ۶ کیلوگرم است. این نژاد به گروه سگ‌های عروسکی تعلق دارد و دارای پوست ضخیم و قطور داخلی و پوست نازک و لطیف بیرونی می‌باشد که با موهای بلندش پوشیده شده است.

 

موهای سگ‌های نژاد پیکینوا به رنگ‌های مختلفی مانند: حنایی، کرم، خاکستری، سرخ، سفید و سیاه دیده می‌شوند. مراقبت از موهای سگ‌های این نژاد بسیار مهم است زیرا آن‌ها موهای بلندی دارند که دارای زیبایی خاصی است اما اگر به طول زیادی برسند، ممکن است دید آن‌ها را مختل نمایند. برس زدن موهای سگ‌های پیکینوا باید به‌صورت روزانه یا هفتگی انجام شود و در طول ماه باید یک یا دو بار نیز استحمام کنند. حمام کردن نقش مهمی در نظافت و بهداشت سگ‌های این نژاد دارد که به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند.

 


این سگ، با وفاداری و دوستی که به خانواده‌اش نشان می‌دهد، به‌عنوان حیوانی وفادار و خانواده‌دوست شناخته می‌شود. اصالت این نژاد به چین باستان بازمی‌گردد و خصوصیت‌ها و ویژگی‌هایش را از این سرزمین به ارث برده است. درگذشته، پیکینواها به‌عنوان همدم و همراه محبوب برای خانواده‌های سلطنتی چین تربیت می‌شدند. این نژاد اغلب بسیار جدی است و تمایلی به جنگ‌ودعوا با سگ‌های دیگر ندارد اما اگر سگ مقابل تصمیم به جنگ گرفت، سگ پیکینوا با تمام وجودش با او مقابله می‌کند. به‌طورکلی، سگ‌های پیکینوا وفادار به خانواده هستند و ارتباط نزدیک با اعضای خانواده را دوست دارند.

 

بااین‌حال سگ‌های نژاد پیکینوا، شخصیت مستقل و خوی رهبری دارند و علاقه‌مند به تقلید از دیگران نمی‌باشند. باید توجه داشت که این نژاد از سگ‌ها مناسب بازی با کودکان نیستند اما یکی از نژادهای ایده آل برای زندگی در آپارتمان به‌شمار می‌آیند. آن‌ها در داخل خانه صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند و به فضاهای بزرگ مانند حیاط نیاز چندانی ندارند اما همان‌طور که گفته شد، پیکینواها ارتباط نزدیکی با کودکان ندارند و در این زمینه انتخابی مناسبی محسوب نمی‌شوند؛ اگرچه برخی اعتقاددارند که در مرحله بلوغ و همراهی مداوم با بچه‌ها، رابطه آن‌ها بهبود می‌یابد.

 


شخصیت پیکینوا ممکن است به‌نظر فانتزی و دلپذیر بیاید اما این سگ دارای مقاومت و شجاعت بالایی است. پیکینواها باوقار و اعتمادبه‌نفس هستند و به خودشان ارزش می‌دهند اما اندکی لجبازی و شیطنت در وجودشان دارند که با مهربانی و دوستی همراه است. آن‌ها احترام را می‌پذیرند، از افراد خانواده محافظت می‌کنند و در برابر غریبه‌ها با پارس کردن به شما هشدار می‌دهند.


آموزش این سگ‌ها نیازمند استواری، استحکام و استفاده از روش‌های تقویت مثبت مانند: غذای تشویقی و ستایش است. اگر بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید که آنچه برایشان می‌خواهید ایده آل آن‌ها است، موفق خواهید بود. این نژاد عموماً سگ‌های سالمی هستند اما همانند سایر نژادها، ممکن است به برخی از بیماری‌ها مبتلا شوند. حتی اگر آن‌ها دچار این بیماری‌ها نشوند، آگاهی از چگونگی ابتلا و مراقبت مناسب از آن‌ها ضروری است.

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش