۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مناسب ترین پرنده برای کودکان

 

انسان‌ها در زمان‌های تنهایی نیاز مبرمی به دوست و همراه دارند اما این نیاز، می‌تواند با داشتن حیوان خانگی وفادار نیز تأمین شود. برخی از افراد در چنین شرایطی، مسئولیت سگ یا گربه را بر عهده می‌گیرند درحالی‌که برخی دیگر، سراغ پرنده‌های زینتی می‌روند.

 

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که پرندگان زینتی را برای پر کردن اوقات تنهایی خویش انتخاب کرده‌اید، باید به مسائل مختلف این پرندگان مانند: نیازهای مراقبتی، اجتماعی، سطح صدا و هزینه‌های مرتبط با نگهداری از آن‌ها توجه داشته باشید. ضمن این‌که اگر در خانه کودک یا کودکانی دارید، باید پرنده‌ای مناسب برای آن‌ها را در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب، مناسب‌ترین پرندگان خانگی برای کودکان را به حضورتان معرفی خواهیم کرد:

 

 

1. فنچ‌ و قناری‌:

 

فنچ‌ها و قناری‌ها به‌عنوان بهترین پرندگان خانگی برای کودکان شناخته می‌شوند. آن‌ها نسبت به سایر گونه‌های پرندگان نیاز کمتری به تعامل دارند و نگهداری آن‌ها نسبتاً آسان است. کودکان از زیبایی و صدای دل‌نشین این پرندگان لذت می‌برند. فنچ‌ها و قناری‌ها معمولاً علاقه‌ای به ارتباط با انسان‌ها ندارند. بنابراین، اگر می‌خواهید از این نوع پرندگان نگهداری کنید، بهتر است اقدام به نگهداری همزمان چند فنچ یا قناری با یکدیگر نمایید. ممکن است برخی از افراد توانایی آموزش دادن به این پرندگان را داشته باشند اما فنچ‌ها و قناری‌ها باید درون قفس نگهداری شوند.

 

2. مرغ عشق:

 

هنگامی‌که کودکان می‌خواهند پرنده‌ای داشته باشند که با آن ارتباط برقرار کنند، بهتر است مرغ عشق یا عروس هلندی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. اگر به دنبال دوستی صمیمی و خوش‌رفتار برای فرزندانتان هستید، انتخاب مرغ عشق بهترین گزینه است. این پرنده آموزش پذیری بسیار بالایی دارد و به‌سرعت با شرایط زندگی شما وفق پیدا می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در مدت کوتاهی به او عادت خواهید کرد.

 

با‌این‌حال باید توجه داشته باشید که مرغ عشق‌ها پرندگانی زیبا، ظریف و کوچک هستند و قبل از آوردن آن‌ها به خانه، باید نحوه ایجاد ارتباط با این پرندگان را به فرزندان خویش بیاموزید.  رژیم غذایی مرغ عشق‌ها باید شامل: سبزی‌های برگ‌دار، سایر سبزی‌ها، دانه‌ها و پلت‌ها باشد. تغذیه متوازن باعث افزایش طول عمر این پرندگان می‌شود که ممکن است به‌طور متوسط ۵ تا ۱۰ سال باشد.

 

3. عروس هلندی:

 

عروس هلندی‌ها از اندازه بزرگ‌تری نسبت به فنچ‌ها و مرغ عشق‌ها برخوردارند اما همچنان جزء بهترین پرندگان خانگی برای کودکان محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند مهارت‌هایی مانند: صحبت کردن، سوت زدن و حقه‌های ساده را یاد بگیرند و با افراد در سنین مختلف خوب رفتار می‌کنند. این پرندگان از زمان‌هایی که بیرون قفسشان هستند، لذت می‌برند و به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به فنچ‌ها و مرغ عشق‌ها نیاز دارند.

 

بنابراین، اگر کودک شما به نگهداری از عروس هلندی‌ها علاقه‌مند است و می‌تواند مسئولیت‌های مربوط به آن‌ها را بپذیرد، این پرندگان گزینه خوبی برای او خواهند بود. مراقبت از این عروس هلندی‌ها شامل: تغذیه متوازن، فراهم کردن آب شیرین روزانه، تمیز کردن قفس و تعامل با آن‌ها می‌شود. کودکان با توجه به سنشان ممکن است درراه نگهداری از این پرندگان به شما نیاز داشته باشند و این موضوع می‌تواند فرصتی را برای آن‌ها فراهم کند تا با مسئولیت‌های نگهداری از حیوانات خانگی آشنا شوند. 

 

سخن آخر:

 

در این مطلب به معرفی مناسب ترین پرندگان خانگی برای کودکان پرداختیم و هرکدام از این پرندگان را به‌صورت جداگانه بررسی کردیم. اگر شما نیز قصد پذیرفتن مسئولیت پرنده‌ای خانگی را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما سودمند باشد. بی‌صبرانه منتظر نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده شما سروران گرامی هستیم و از شما خواهشمندیم که اگر مطالب سایت پت مال 24 برای شما مفید هستند، آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. 

 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش