۰

تخفیف‌های روزانه 👈

دلیل بی تحرکی همسترها


بی‌تحرکی همسترها می‌تواند ناشی از دلایلی متعددی باشد و برای درک آن، ضروری است که با خصوصیات و نیازهای این حیوانات دوست‌داشتنی در محیط زندگی و همچنین شرایط نگهداری آن‌ها، آشنا شویم. 


همسترها اغلب در مناطق بیابانی زندگی می‌کنند و گرمای این مناطق باعث می‌شود که آن‌ها در شب‌هایی که هوا خنک‌تر است، از لانه‌شان بیرون بیایند و به دنبال غذا بگردند. بیشتر همسترها، زمان زیادی از روز را در خواب می‌گذرانند و شب‌ها به‌طور غریزی به فعالیت‌هایی مانند: شکار و جستجوی غذا می‌پردازند. این الگوی زندگی شبانه‌روزی طبیعی آن‌ها است که در محیط خانگی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

در این مطلب، دلایل بی‌تحرکی همسترها را به‌صورت مختصر و مفید به حضور شما سروران گرامی تقدیم می‌نماییم. با ما همراه باشید:

 


دلیل بی تحرکی همسترها:


توقف فعالیت در همسترها، دلایل متعددی دارد که یکی از آن‌ها، آفتاب‌زدگی می‌باشد. اگر این حیوانات طی مدتی طولانی در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند، ممکن است اعصاب دست‌وپاهایشان دچار مشکل شده و حتی در مواقعی، این موضوع به فلج دائمی آن‌ها منجر گردد. خواب زیاد نیز یکی از عواملی است که می‌تواند باعث بی‌تحرکی طولانی‌مدت همسترها شود.

 

درصورتی‌که زیاد خوابیدن همستر، نشانه‌ای از بیماری و بی‌حالی حیوان باشد، بهتر است که سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید. فلج شدن نیز از دیگر عوامل کمبود تحرک در همسترها به شمار می‌آید. همچنین اگر این حیوانات فضای کمی برای تحرک داشته باشند و آب کافی در اختیارشان نباشد، مدت خوابشان افزایش می‌یابد و ممکن است به‌طور مداوم در گوشه‌های قفس بی‌حال بخوابند.

 


ویژگی‌های کلی همسترها و شرایط نگهداری خانگی از آن‌ها:


•  استفاده از اسباب‌بازی‌هایی مانند: تونل مخصوص همستر و چرخ‌وفلک، می‌تواند برای حفظ سرزندگی همسترها مفید باشد.


•  به‌طورکلی همسترها موجودات کوچک و بی‌صدایی هستند اما تحرک شبانه آن‌ها ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای افراد خانه شود. 


•  این موجودات باهوش و زیبا در رنگ‌های مختلفی مانند: کرم، قهوه‌ای، مشکی، سفید و ... دیده می‌شوند.


•  همسترها خواب سنگینی دارند و گاهی همانند انسان‌ها، پشت‌به‌پشت می‌خوابند. سعی کنید هنگام خوابشان مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نکنید چون اگر عصبانی شوند، اقدام به گاز گرفتن می‌کنند. 


•  درباره انتقال بیماری‌ها از طریق همستر نیازی به نگرانی نیست اما بهتر است هر شش ماه یک‌بار به همستر قرص ضدانگل بدهید.


•  همسترهای نوزاد بیشتر از خواب روز لذت می‌برند.


•  اگر همستر شما علائمی دارد که نشان‌دهنده بیماری یا وضعیت غیرطبیعی است، بهترین اقدام مراجعه به دامپزشک می‌باشد. همسترها موجودات بسیار حساسی هستند و شرایط نامساعد زندگی، به‌سرعت باعث بیمار شدن آن‌ها می‌گردد.


•  فراموش نکنید که همراه آب کافی و تمیز را در اختیار همسترتان بگذارید.

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش