۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نقش اسباب بازی در زندگی گربه ها


همه گربه‌ها، بدون توجه به سن، جنسیت، نژاد یا حتی فعالیت‌هایشان، به بازی و تحرک نیاز دارند. این مسئله به‌ویژه درزمانی که تنها هستند یا شما در خانه نیستید و یا وقت کافی برای بازی با آن‌ها ندارید، بسیار اهمیت دارد.


استفاده از انواع مختلف اسباب‌بازی و وسایل ورزشی برای گربه‌ها، باعث می‌شود که آن‌ها ازنظر ذهنی و بدنی بهتر و قوی‌تر باشند. گربه‌ها حیوانات پرتحرک، کنجکاو و دوست‌داشتنی هستند و بازی کردن باعث رشد و تکامل سریع‌تر آن‌ها می‌شود و از بروز چاقی و اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند. این کار همچنین باعث بهبود رابطه شما با گربه‌ و همچنین عادت کردن او به شما می‌شود.

 

در این مطلب، می‌خواهیم تأثیر استفاده از اسبا‌ب‌بازی در زندگی گربه‌ها را بررسی نماییم. لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی فرمایید: 


مهمترین مزایای اسباب بازی برای گربه:


اسباب‌بازی‌ها برای گربه‌ها فقط جنبه سرگرمی ندارند بلکه برای سلامتی آن‌ها نیز مفید هستند. دامپزشکان تأکیددارند که بازی برای گربه‌ها مزایای فراوانی دارد. اولاً، اگر گربه‌ها به‌جای خوابیدن و بی‌حالی در گوشه‌ خانه، به‌طور منظم با اسباب‌بازی‌هایشان بازی کنند و بدوند، می‌توان راحت‌تر از بروز چاقی و اضافه‌وزن در آن‌ها جلوگیری نمود. این موضوع کمک می‌کند تا عمر آن‌ها طولانی‌تر شود و از ایجاد بیماری‌های مانند: حملات قلبی و دیابت جلوگیری گردد.


دوماً، بازی ذهنی باعث می‌شود که گربه‌ها هوشمندتر باشند. همان‌طور که افراد برای تقویت ذهنشان از معماها و بازی‌های ذهنی مانند سودوکو استفاده می‌کنند؛ بازی برای گربه‌ها نیز باعث سرگرمی می‌گردد و از ایجاد بی‌حوصلگی در آن‌ها جلوگیری می‌کند. این کار همچنین باعث افزایش روحیه این حیوانات می‌شود. به‌علاوه، بازی با گربه‌های خانگی می‌تواند پیوند شما با آن‌ها را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا رفتار مناسب‌تری با آن‌ها داشته باشید.

 


مهمترین ویژگی های اسباب بازی مناسب گربه:


•  اسباب‌بازی‌های مناسب برای گربه‌ها باید بسیار جذاب و محرک باشند تا آن‌ها را به وجد آورده و به بازی کردن تشویق کنند.


•  به دلیل طبیعت شکارچی گربه‌ها، بهتر است اسباب‌بازی‌هایی را برای آن‌ها انتخاب نمایید که حس شکار را در این حیوانات تقویت می‌کنند.


•  تلاش کنید اسباب‌بازی‌های فردی برای گربه‌ در نظر بگیرید تا هنگام تنهایی با آ‌ن‌ها سرگرم شود. همچنین می‌توانید از اسباب‌بازی‌هایی که برای بازی گروهی یا دونفره مناسب می‌باشند برای زمان‌هایی که در خانه هستید، بهره بگیرید. 


•  از خرید اسباب‌بازی‌هایی که قطعات ریز دارند به دلیل خطر بلعیده شدن توسط حیوان، خودداری کنید. همچنین، اسباب‌بازی‌هایی که از اندازه‌ توپ پینگ‌ پنگ کوچک‌تر هستند، برای گربه‌ها مناسب نیستند.


•  توجه داشته باشید که اسباب‌بازی‌های بزرگ‌تر از اندازه گربه‌ها، مناسب بازی آن‌ها نیستند چراکه احساس شکار شدن و طعمه بودن را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

 


•  نوع و میزان صدایی که اسباب‌بازی تولید می‌کند و ظاهر آن نیز بسیار مهم است زیرا ممکن است ترس در گربه‌ها ایجاد کند.


•  همیشه همه اسباب‌بازی‌ها را در دسترس گربه‌ها قرار ندهید و هر بار فقط اسباب‌بازی خاصی را به این حیوانات بدهید تا جذابیت اسباب‌بازی‌ها از بین نرود و برای آن‌ها یکنواخت نشود.


•  بهتر است در هنگام خرید اسباب‌بازی، به علایق خاص گربه‌ توجه کنید زیرا هر گربه‌ای علایق متفاوتی دارد.


•  گربه‌ها ممکن است اسباب‌بازی‌هایشان را درجاهایی قرار دهند که برای شما دردسرساز است. در این مواقع، می‌توانید به آن‌ها یاد بدهید که اسباب‌بازی‌هایشان را مثلاً در سبد کوچکی قرار دهند اما باید بدانید که این کار تقریباً غیرممکن است.

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش