۰

تخفیف‌های روزانه 👈

7 نکته برای حفظ شادی و سلامت سگ معلول

 

مطالعه و یادگیری از مقالات مختلف درباره نگهداری از سگ‌های معلول، می‌تواند کمک فراوانی به حفظ شادی و سلامت این دسته از سگ‌ها کند. مراقبت از سگ معلول همانند مراقبت از سگ نابینا، کار آسانی نیست اما رعایت چند راهکار در این زمینه، می‌تواند زندگی زیبایی را برای سگ معلول شما فراهم نماید.  


برای مراقبت اصولی از سگ‌های معلول، می‌توانید با مراجعه به دامپزشک شروع کنید تا میزان معلولیت این حیوانات را بررسی و تعیین کنید و برنامه درمانی مشخصی دریافت نمایید زیرا سگ شما ممکن است که به مراقبت‌های پزشکی یا داروهای خاصی نیاز داشته باشد.  علاوه بر مراقبت‌های پزشکی، می‌توانید با روش‌ها و ترفندهایی که در فروشگاه آنلاین پت مال 24 معرفی‌شده، سگ معلولتان را حمایت کنید و زندگی مرفهی را برای او تأمین نمایید.  

در این مطلب، 7 نکته برای حفظ شادی و سلامت سگ‌های معلول آورده شده است که می‌تواند کمک زیادی به مراقبت اصولی از سگ معلول شما کند. با ما همراه باشید:


1. ارزیابی کیفیت زندگی:


مراقبت روزانه و نظارت بر وضعیت و درد سگ معلول، اهمیت فراوانی دارد. درک کامل از نیازها و رفتارهای خاص این حیوان معصوم، به شما کمک می‌کند تا تغییرات کوچکی ایجاد کنید که زندگی‌ او را بهتر کند اما بهتر است که قبل از ایجاد هر تغییری در زندگی سگ معلول، ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید تا وضعیت سگ را بررسی نماید. 

 


2. تهیه صندلی چرخ دار یا قلاده کتفی مناسب:


سگ‌هایی که دچار ضعف یا فلج اندام می‌شوند، ممکن است که توانایی حرکتشان را به‌‌طور کامل از دست بدهند و این وضعیت می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند: افسردگی، کاهش اشتها و تغییر رفتار در آن‌ها گردد و کیفیت زندگی این حیوانات را کاهش دهد. بااین‌حال، بسیاری از سگ‌هایی که دچار معلولیت جسمانی هستند، می‌توانند با کمک ابزارهای کمکی دوباره روی پاهایشان بایستند. اگر سگ شما دچار ضعف اندام شده باشد، استفاده از قلاده کتفی می‌تواند به او کمک کند تا حرکت کند. به‌عنوان‌مثال: درصورتی‌که چنین سگی برای بالا رفتن از پله‌ها یا ورود به ماشین، نیاز به کمک داشته باشد، استفاده از صندلی چرخ‌دار برای پاهای عقب یا حتی صندلی چهارچرخ، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بهبود وضعیت حرکت او باشد.


3. ورزش کردن:


سگ‌های معلول به ورزش و فعالیت نیاز دارند و بسیاری از آن‌ها به بازی و حرکت کردن علاقه‌مند هستند اما به خاطر مشکلاتی مانند: آسیب نخاعی یا نقص مادرزادی، امکان انجام این فعالیت‌‌ها را ندارند. بنابراین، باید فعالیت‌هایی برایشان در نظر بگیرید که مناسب و مفید باشند. برای سگ‌هایی با تحرک محدود، فعالیت‌هایی مانند: پیاده‌روی خیلی کوتاه یا استفاده از استخر برای شنا مناسب هستند و باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما قادر به انجام این فعالیت‌ها می‌باشد و از آن‌ها لذت می‌برد. توصیه ما این است که قبل از انجام هر اقدامی، به دامپزشک مراجعه نمایید تا از مناسب بودن فعالیت‌هایی که برای سگ دلبندتان در نظر گرفته‌اید، اطمینان حاصل کنید.

 


4. رعایت بهداشت:


رعایت بهداشت نیز ازجمله عواملی است که نقش مؤثری در افزایش کیفیت زندگی سگ‌های معلول دارد. مسواک زدن برای این دسته از سگ‌ها، اقدام مناسبی در این راستا می‌باشد که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. برای حفظ بهداشت و راحتی سگ معلولتان، بهتر است که موهای او را همیشه کوتاه نگه‌دارید و همچنین به برس زدن موی سگ بپردازید. توصیه ما این است که از برس‌های دوطرفه که عملکرد خوب و دوام بالایی دارند، برای برس زدن موهای سگ معلولتان بهره بگیرید.


5. بررسی روزانه:


اندام‌های فلج سگ‌های معلول، ممکن است حس نداشته باشند؛ یعنی هنگامی‌که آسیبی به این اندام‌ها وارد شود، سگ دردی را احساس نمی‌کند و درنتیجه نمی‌تواند به صاحبش نشان دهد که مشکلی دارد. بنابراین، باید حداقل روزی یک‌بار وضعیت جسمانی سگ را بررسی نمایید تا از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی او مطلع شوید. این بررسی روزانه وضعیت سگ معلول، فواید زیادی را برای این حیوان به همراه دارد. به‌عنوان‌مثال: اگر سگ نابینا شده باشد، ممکن است در محیط‌های آشنای قبلی نیز دچار مشکل شود و پیدا کردن آب و غذا برایش دشوار گردد. به همین دلیل، بررسی روزانه وضعیت سگ معلول به شما کمک می‌کند تا مشکلاتش را درک کنید و اطمینان حاصل نمایید که مشکلی برای دسترسی به ظرف غذا و آب ندارد.


6. آموزش مطابق با توانایی سگ معلول:


متخصصان معتقدند حتی سگ‌های پیر نیز می‌توانند ترفندهای جدید یاد بگیرند و این موضوع برای سگ‌های معلول نیز صدق می‌کند. آموزش می‌تواند فعالیت مفیدی برای سگ‌های معلول باشد و آن‌ها را شاد و سرگرم کند اما باید این آموزش‌ها را با توجه به نیازهای ویژه سگ‌های معلول تنظیم نمایید. به‌عنوان‌مثال: اگر سگ شما شنوایی‌اش را از‌دست‌داده باشد، فرصت مناسبی است تا شروع به آموزش و تقویت زبان اشاره او کنید یا اگر نیاز به استفاده از صندلی چرخ‌دار دارد، بهتر است آموزش‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با چنین ایده‌ای آشنا شود و به آن عادت نماید.

 


7. صبور بودن:


بدون شک مشاهده سگ محبوبتان در شرایط معلولیت، برای شما موضوعی چالش‌برانگیز خواهد بود و مراقبت از چنین سگ‌هایی نیازمند صبر و فراهم کردن بهترین شرایط برای آن‌ها می‌باشد. سگ معلول همانند سگ‌های معمولی دارای انرژی زیادی است اما هنگامی‌که با مشکلاتی مانند از‌دست‌دادن‌ بینایی مواجه شود، روحیه‌اش پایین می‌آید. بنابراین، مراقبت و نگهداری این دسته از سگ‌ها، نیازمند وقت گذاشتن و حمایت بیشتری از سوی شما خواهد بود. زندگی در کنار این موجودات معصوم و دوست‌داشتنی، لحظات خاص و زیبایی را برای شما رقم خواهد زد.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش