۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آموزش نحوه صحیح دستشویی به خرگوش‌ها


خرگوش‌ها اغلب به‌عنوان حیواناتی بامزه و کم دردسر در خانه به‌ویژه در میان کودکان شناخته می‌شوند. افرادی که خرگوش را به‌عنوان حیوان خانگی دارند، اغلب نگران می‌شوند که این حیوان هنگام گشت‌وگذار در خانه ممکن است دستشویی کند اما درواقع، خرگوش‌ها حیواناتی هستند که می‌توان به آن‌ها آموزش داد و نیازی به نگرانی درباره دستشویی کردن این حیوانات دوست‌داشتنی نیست.


خرگوش‌ها حیواناتی تمیز و آموزش پذیر:

 

خرگوش‌ها به‌طور غریزی حیوانات تمیزی هستند. آن‌ها به‌طور منظم بدنشان را لیس می‌زنند تا آن را تمیز نگه‌دارند. همچنین این حیوانات معمولاً مکان مشخصی برای دستشویی کردن در نظر می‌گیرند. بااین‌حال، ممکن است خرگوش شما در ابتدا در مکانی اشتباه دستشویی کند. در این صورت، باید قفس خرگوش را تمیز نموده و مکان جدیدی را برای دستشویی کردن او انتخاب کنید. با تکرار این کار، خرگوش شما یاد می‌گیرد که در مکان جدید دستشویی کند.

 

همچنین خرگوش‌ها حیواناتی آموزش پذیر هستند و می‌توانند برای انجام برخی از کارهای ساده مانند: استفاده از ظرف دستشویی، آمدن به سمت شما و نشستن آموزش ببینند. برای آموزش خرگوش باید صبور باشید و از روش‌های مثبت تقویت استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال: می‌توانید هنگامی‌که خرگوش کاری را که از او خواسته‌اید را انجام داده باشد، تشویقی غذایی یا نوازش را به‌عنوان پاداش برای او در نظر بگیرید.


آموزش استفاده از ظرف دستشویی به خرگوش‌ها:


خرگوش‌ها به‌صورت طبیعی اهل نظافت هستند و رفتاری آرام و غیرتهاجمی دارند. آموزش استفاده از ظرف دستشویی به این حیوانات، ممکن است زمان‌بر باشد و بستگی به عواملی مانند: سن، عقیم‌سازی و تعداد حیوانات در خانه دارد. بهترین زمان برای شروع آموزش استفاده از ظرف دستشویی، حدود دوماهگی خرگوش است اما در این سن نیاز به تکرار بیشتری برای یادگیری دارند. این آموزش ممکن است تا شش‌ماهگی ادامه پیدا کند و طی این مدت، خرگوش‌ها ممکن است هنوز در دفع ادرار و مدفوعشان اشتباه کنند.


خرگوش‌های عقیم نشده تمایل دارند که با دفع ادرار و مدفوع، قلمروشان را تعیین کنند و محیط زندگی‌ خویش را مملو از آن نمایند. این موضوع می‌تواند مشکلاتی را برای محیط خانه و خرگوش شما ایجاد کند. عقیم‌سازی می‌تواند مشکلات زایمان ناخواسته را کاهش دهد و برخی از رفتارهای ناخواسته را در خرگوش‌ها محدود کند. استفاده از ظروف دستشویی متعدد می‌تواند به خرگوش‌ها کمک کند تا قلمروشان را تعیین کرده و رفتارهای بهتری در خانه داشته باشند.

 


مراحل آموزش دستشویی به خرگوش‌ها:


آموزش دادن دستشویی به خرگوش‌ها، فرآیندی زمان‌بر و صبورانه است و نیازمند وسایل مناسبی می‌باشد. در ادامه مراحل آموزش دستشویی به این حیوانات را بررسی می‌کنیم:


1. تهیه قفس مناسب:


برای شروع آموزش دستشویی به خرگوش، اولین مرحله تهیه قفس مناسب است. قفس باید به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که خرگوش بتواند در آن راحت حرکت کند و تقریباً ۴ تا ۶ برابر اندازه بدن حیوان باشد. می‌توانید خرگوش را برای مدتی در قفسی با غذا، آب و ظرف دستشویی قرار دهید. این محدودیت فضایی خرگوش را وادار به استفاده از ظرف مشخصی برای دستشویی می‌کند.


2. استفاده از ظرف دستشویی مناسب:


ظرف دستشویی برای خرگوش نقش بسیار مهمی در آموزش این مهارت دارد. این ظرف باید دارای پشتی بلند برای جلوگیری از پخش ادرار به اطراف باشد و ورودی کوتاهی برای آن در نظر گرفته شود تا ورود به آن راحت باشد. اندازه ظرف دستشویی باید با سن و اندازه خرگوش منطبق باشد. به یاد داشته باشید که از خاک گربه در ظرف دستشویی خرگوش استفاده نکنید زیرا ممکن است علاوه بر ایجاد آسیب به پوست و پای خرگوش، مشکلات تنفسی و ریوی نیز ایجاد کند. بهتر است از خاک مناسب برای خرگوش استفاده کنید.


3. استفاده از محصولات مخصوص:  


استفاده از پوشال‌های بستر مخصوص جوندگان که در فروشگاه‌های حیوانات مانند پت‌شاپ‌های معتبر موجود است، توصیه می‌شود. این محصولات بوی ادرار را کنترل می‌کنند و قدرت جذب بالایی دارند.


4. آموزش استفاده از ظرف:  


برای آموزش خرگوش به استفاده از ظرف دستشویی، می‌توانید ظرف آب را بالاتر از ظرف دستشویی قرار داده تا خرگوش هنگام آب خوردن، به‌طورمعمول ادرار کند. خرگوش‌های بالغ معمولاً اغلب کارهای ضروری‌شان را درون ظرف دستشویی انجام می‌دهند.


5. ظرف دستشویی مناسب:  


ظرف دستشویی مناسب برای خرگوش شما با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی در فروشگاه‌های حیوانات موجود است. طراحی این ظروف به‌گونه‌ای است که به پاهای خرگوش در هنگام دستشویی آسیبی نمی‌زند.


رعایت این مراحل می‌تواند در آموزش دستشویی به خرگوش‌ها کمک کند. همچنین استفاده از وسایل مناسب، می‌تواند عملیات آموزش این کار را ساده‌تر نماید.

 


نحوه قرار دادن ظرف دستشویی در قفس:


برای جذب بوی ناشی از مدفوع و ایجاد محیطی جذاب برای خرگوش، می‌توانید کف ظرف دستشویی را با کاغذ، خاک صنوبر یا پوشال بپوشانید. این کار ممکن است باعث شود تا خرگوش‌ها بفهمند که ظرف دستشویی، مکان مناسبی برای دستشویی است. همچنین، سینی را در گوشه‌ای از قفس قرار بدهید و مقداری علف خشک اطرافش بریزید. این عمل باعث می‌شود خرگوش‌ها هنگام دستشویی به سمت ظرف حرکت کنند چون عادت دارند که در حین دستشویی چیزی بخورند.


قرار دادن ظرف دستشویی در نقاط مختلف خانه:


اگر خرگوش شما بیشتر در بخش‌های خاصی از خانه بازی می‌کند، قرار دادن ظروف دستشویی در آن نقاط می‌تواند خرگوش را تشویق کند که آنجا دستشویی کند. هرچقدر ظروف دستشویی بیشتر باشند، احتمالاً خرگوش راحت‌تر به دستشویی در محل‌های مختلف خواهد پرداخت.


نظافت ظرف دستشویی:


نظافت منظم ظرف دستشویی خرگوش اهمیت فراوانی دارد. معمولاً نظافت روزانه ظرف دستشویی، باعث حفظ بهداشت و جلوگیری از بوی ناخوشایند می‌شود اما بهتراست به مدت یک الی دو روز به مدفوع دست نزنید تا خرگوش به بوی محیط عادت کند و سپس ظرف را تمیز نمایید. همچنین، بهتر است هفته‌ای یک‌بار ظرف را کاملاً خالی و تمیز کنید و بعد از خشک شدن، دوباره با کاغذ روزنامه کف آن را پرکنید. این کار باعث می‌شود ظرف همیشه آماده و تمیز باشد و خرگوش نیز در محیطی تمیزتر دستشویی کند.


مدفوع خوردن خرگوش‌ها:


خرگوش‌ها گاهی اوقات بخشی از مدفوع‌های خمیری‌شان را می‌خورند زیرا این نوع مدفوع دارای ترکیبات مفیدی ازجمله پروتئین و ویتامین‌ها است. مدفوع خمیری معمولاً صبح‌های زود تولید می‌شود و خرگوش بلافاصله بعد از دفع، آن را می‌خورد. این کار به خرگوش‌ها کمک می‌کند تا بعضی از ترکیبات مغذی موجود در مدفوع را دوباره به‌دست بیاورند.


سخن آخر:


آموزش نحوه صحیح دستشویی به خرگوش‌ها، می‌تواند اندکی زمان‌بر باشد و نیاز به صبر دارد. اگر خرگوش در جای نامناسب دستشویی کرد، سریع آن را تمیز کنید تا بوی ناشی از دفع، در آن منطقه باقی نماند. برای پاک کردن مدفوع خرگوش از فرش، می‌توانید از محلول جوش‌شیرین استفاده کنید. همچنین دفع ناخواسته در خرگوش آموزش‌دیده، می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات گوارشی باشد. وقتی خرگوش در مناطق ممنوعه دستشویی کرد، بهتراست آنجا را به‌سرعت تمیز کنید اما هرگز نباید بر سر خرگوش فریاد بزنید یا او را تنبیه کنید چراکه چنین کاری می‌تواند باعث ایجاد احساس ترس و ناامنی در خرگوش شود. بنابراین بهتر است در آموزش دستشویی کردن به خرگوش‌ها صبر و آرامش داشته باشید.

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش