۰

تخفیف‌های روزانه 👈

ماجراهایی شگفت انگیز از وفاداری سگ ها


به زمانه‌ای که سگ به عنوان یکی از صمیمی‌ترین همراهان انسان‌ها شناخته شده و در طول تاریخ ارتباط ویژه‌ای با انسان‌ها برقرار کرده است، خوش‌آمدید. رابطه بین انسان و سگ، از آغاز تمدن‌ها تا به امروز، پر از عشق، وفاداری و اعتماد است. با وجود تحولات فرهنگی و اجتماعی، این ارتباط همچنان یکی از ارتباطات پایدار و شکل‌دهنده زندگی‌های ما است.


هرچند که ممکن است تصاویر و داستان‌هایی را در خصوص وفاداری سگ به صاحبش شنیده باشیم اما واقعیت این است که وفاداری و ارتباط احساسی میان انسان و سگ، نمادی از عمق صمیمیتی است که بین دو موجود مختلف ایجاد می‌شود. سگ برای ما انسان‌ها بیش از این‌که حیوان خانگی باشد، همدم، همراه و دوست وفاداری است که همواره در کنار ما دارد. با‌این‌حال، این ارتباط همیشه آرام و بدون دردسر نیست و ممکن است با چالش‌هایی روبرو شود اما حتی در این مواقع، وفاداری سگ به صاحبش و ارتباط دوستانه‌ آن‌ها با یکدیگر، بیشتر به‌عنوان پشتیبانی روحی برای انسان‌ها به چشم می‌آید.


داستان وفاداری سگ به انسان تا همیشه در ذهن ما حک شده و این رابطه یکی از دوستی‌های بی‌دریغ و خالصانه است که همواره در دل ما زنده خواهد ماند. در این مقاله به پاس عشق و محبت بی‌پایان این حیوانات خانگی دوست‌داشتنی، ماجراهایی باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها به انسان‌ها را آورده‌ایم که در سراسر جهان معروف شده‌اند. پس فرصت را از دست ندهید و با این ماجراجویی جذاب و خواندنی، همراه پت مال 24 باشید: 

 


بونجوک:


ارتباط موجود میان انسان و سگ، بیش از رابطه معمول میان ما و حیوانات است و این ارتباط زیبا، باعث شده تا سگ در بین سایر حیوانات خانگی به دوستی ویژه و همراهی صمیمی برای ما تبدیل شود. سگ‌ها با وفاداری و اراده‌ منحصربه‌فردشان، احساسات عمیقی را نسبت به صاحبشان نشان می‌دهند که گاهی حتی باورش برای ما سخت است. یکی از داستان‌هایی که بر وفاداری سگ به صاحبش تأکید می‌کند، داستان "بونجوک" است. این سگ، شش روز را جلوی بیمارستان منتظر صاحبش یعنی "جمال شنتوک" که در بیمارستان بستری بود، گذراند.

 

بونجوک با وفاداری بی‌قید‌و‌شرطش، نشان داد که حتی در موقعیت‌های دشوار، عشق و وفاداری به صاحبش را از دست نمی‌دهد. این داستان واقعی و سایر داستان‌های مشابه نشان می‌دهند که سگ‌ها قادر به ایجاد ارتباطات عمیق و معنادار با انسان‌ها هستند و برای ما بیشتر از حیوان خانگی و شریک زندگی به حساب می‌آیند. این ارتباطات ویژه بین انسان و سگ، یکی از زیباترین و مفرح‌ترین جنبه‌های زندگی است که همیشه باید درک و ارزشیابی شود.


هاچیکو:

 


در سال ۱۹۲۵داستانی از وفاداری بی‌پایان سگی به نام هاچیکو از نژاد آکیتا به تاریخچه عشق و وفاداری بین انسان و سگ اضافه شد. هاچیکو بیش از ۹ سال را در ایستگاه قطار شیبویا منتظر صاحبش شابرو اوئنو که روزانه با قطار به محل کار می‌رفت، سپری کرد. صاحب هاچیکو، روزانه با همراهی این سگ وفادار به محل کارش می‌رفت اما تلخ‌ترین روز زندگی هاچیکو آن روزی بود که صاحبش در محل کارش درگذشت و هیچ‌گاه به خانه بازنگشت. با‌این‌حال، هاچیکو هر روز به ایستگاه قطار می‌رفت و منتظر بازگشت صاحبش می‌ماند؛ عادتی که به مدت ۹ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز ادامه یافت.


به‌مرور‌زمان، هاچیکو توجه مردم را جلب کرد و به‌عنوان نمادی از وفاداری بی‌پایان به صاحبش شناخته شد. این داستان غم‌انگیز اما دلنشین، ابرازی صادق از ارتباط عمیق و بی‌وقفه بین سگ و انسان است که همیشه به ما یادآوری می‌کند که عشق و وفاداری حیوانات نه تنها پاسخی به عشق و مراقبت انسان‌ها می‌باشد بلکه نوعی تلاش صمیمانه است که هرگز فراموش نمی‌شود. همچنین، مجسمه هاچیکو که به احترام و وفاداری‌اش به بشر ایجاد شده، یادآور این واقعه تاریخی و شگفت‌انگیز است و به ما آموزه‌ای ارزشمند از ارتباطات بین حیوانات و انسان‌ها را ارائه می‌دهد. این مجسمه همواره یادآور این رویداد دلنشین برای همه کسانی است که عشق و وفاداری حیوانات را تجربه کرده‌اند.


نگائو:

 


در سال ۲۰۱۶ داستان دلنشین از وفاداری و عشق بی‌قیدوشرط سگی به نام نگائو به ثبت رسید. زمانی‌که فردی به‌سرعت با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد، سگی به نام نگائو، وفادارانه او را تا درب بیمارستان همراهی کرد و سپس در جلوی بیمارستان منتظر بازگشت صاحبش ماند. متأسفانه به دلیل عفونت شدید، صاحب نگائو درگذشت اما این سگ با وفاداری به مدت هشت ماه جلوی بیمارستان منتظر ماند. در طول این مدت، برخی از کارکنان بیمارستان و رهگذران از او مراقبت کردند و به او علاقه نشان دادند. یکی از کارکنان بیمارستان در خصوص این موضوع اظهار داشت: "تا هر زمانی‌که این سگ جلوی بیمارستان بماند، ما از او مراقبت خواهیم کرد. تا زمانی‌که نیاز داشته باشد، ما محبت را نثارش خواهیم کرد." این داستان نشان می‌دهد که وفاداری و عشق سگ به صاحبش حتی پس از مرگ صاحبش نیز ادامه دارد.

 


فیدو:


نوامبر سال ۱۹۴۱و در شهری به نام بورگو سن لورنتسو در آلمان، آجرسازی که از کنار جاده می‌گذشت، سگی را که به تنهایی رها شده بود، مشاهده کرد. او که کارلو نام داشت، این سگ را به خانه برد و تا بهبودی کامل از او مراقبت کرد. سرانجام کارلو نام فیدو را برای این سگ انتخاب کرد و سرپرستی او را بر عهده گرفت. سال 1943 و در جریان بمباران‌های هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم به خانه‌ای که کارلو در آن زندگی می‌کرد حمله شد و او جانش را از دست داد. عصر همان روز، فیدو در ایستگاه اتوبوس به دنبال بازگشت صاحبش بود اما متأسفانه هرگز خبری از او نشد.


پس‌از‌آن فیدو به مدت ۱۴ سال هر روز به امید دیدن صاحبش راهی ایستگاه اتوبوس می‌‌شد. بر اساس گفته‌های شاهدان ماجرا، سگ بی‌نظیر کارلوی فقید، این کار را ۵۰۰۰ بار انجام داده است. درنهایت به دستور شهردار بورگو سن لورنتسو، مدال طلایی به پاس وفاداری بی‌نظیر فیدو به او اهدا شد. فیدوی دوست‌داشتنی و وفادار سرانجام در سن ۱۶ سالگی درگذشت و جسد او در کنار کارلو دفن شد. به یادبود وفاداری بی‌پایان این سگ به صاحبش، مجسمه‌ برنزی فیدو در میدان اصلی شهر بورگو سن لورنتسو نصب شده است.

 


بابی:


اوایل سال ۱۸۸۰ در شهر گری فریرز اسکاتلند، سگی وفادار از نژاد اسکای تریر به نام بابی، نمونه برجسته‌ای از وفاداری حیوانات به صاحبش را به یادگار گذاشت. او بعد از درگذشت صاحبش به مدت ۱۴ سال بالای قبر او نگهبانی کرد. گفته می‌شود که بابی تقریباً تمام وقتش را نزدیک قبر صاحبش می‌گذراند؛ با‌این‌حال، در طول روز به کافه‌ای در همان حوالی می‌رفت تا غذای مجانی دریافت کند. این فعالیت روزانه به‌عنوان عادتی معمولی برای بابی شناخته می‌شد که نشان از وفاداری و تعلق او به محله و مردم شهر گری فریرز داشت.


در حال حاضر مجسمه‌ای برنزی از بابی در ادینبورو اسکاتلند قرار دارد که به‌عنوان نمادی از عشق و وفاداری سگ به صاحبش و همچنین احترام مردم به وفای بابی شناخته می‌شود. این مجسمه مقصدی برای گردشگران و علاقه‌مندان به داستان‌های وفاداری حیوانات به انسان‌ها و محلی جذاب برای بازدید است. این مکان جذاب، یادبودی از وفاداری بابی مهربان به صاحبش است و همواره به دلیل داستان غم‌انگیز و دلنشینش با استقبال گردشگران مواجه می‌شود و بازدیدکنندگان را به اندیشیدن و تأمل در خصوص وفاداری حیوانات و روابط آن‌ها با انسان‌ها وادار می‌کند.

 

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش