۰

تخفیف‌های روزانه 👈

چگونه حیوان خانگی بخریم؟!


باید‌ها و نباید‌های خرید حیوان خانگی:


در درجه اول باید بدانید،  خریدن حیوان خانگی، سرگرمی و عادت نیست، بلکه مراقبت و نگهداری از یک موجود و ارتقای کیفیت زندگی آن است. در این چرخه تبادل انرژی، هم‌زیستی حیوانات باعث ایجاد شادابی و سلامت روح و روان انسان‌ها می‌گردد. بهتر است حیوان را به سرپرستی بگیرید اما اگر پیدا نشد، از افرادی که دارای جواز پرورش می‌باشند حیوان خریداری کنید.


موارد مهم در چگونه خریدن حیوانات خانگی:


قبل از خریدن حیوان خانگی شرایط‌تان اعم از: زمان، انرژی، فضای کافی، تهیه غذا، وسایل لازم و مراقبت و مخارج را  بررسی نمایید و پس از آن، نوع حیوانات را بررسی کنید. فقط به یک نوع حیوان فکر نکنید، شاید نگهداری از حیوان دیگر بیشتر متناسب با شرایط شما باشد. مقاله‌ها و مطالب به‌روز درباره حیوان مدنظر‌تان را مطالعه کنید و با شرایط خود بسنجید زیرا حیوان کوچکی که خریداری می‌کنید، به‌زودی بزرگ می‌شود و شرایط نگهداری از آن با روز‌های ابتدایی متفاوت می‌شود.

 

 

قبل از خریدن حیوان خانگی:


بهتر است قبل از خریدن حیوان مدنظرتان، با افرادی که حیوان یا نژاد مدنظر شما را داشته و یا پرورش می دهند و همچنين با دكتر دامپزشك مشورت نمایید. مراكز مختلف نگهداری پانسیون حیوانات و پرورش حيوانات خانگي را بررسی نمایید تا از مكانی با كيفيت خوب، حيوان را خريداری كنيد.


در صورت تمايل به پناهگاه‌ها يا مراكزی كه از حيوانات بی‌سرپرست و واگذار‌شده نگهداری می‌كنند، سر بزنيد. شايد حيوانی را كه واقعاً به كمك شما نياز دارد را بدون هزينه حیوان خانگی بيابيد اما مرکزی را براي تهيه حيوان مدنظرتان انتخاب نمایید که اصول و ضوابط بهداشتی برای نگهداری را رعایت می‌کند.


بهتر است با مشورت دامپزشك، حيواناتی را كه گواهی سلامت درمان ضد انگل يا واكسيناسيون در صورت الزام برای آن گونه حيوانی دارند در اولویت انتخاب قرار دهيد.


ورود حیوان خانگی به خانه:


معمولاً حيوان خانگی که به‌تازگی به خانه آورده‌اید، تحت استرس شديدی قرار دارد. بنابراین، در ابتدا به او استرس بیشتری وارد نکنید و با حيوان تازه‌واردتان با صبر و ملايمت رفتار نماييد. طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت کند و او را در محلی آرام قرار دهید تا به مکان جدیدش عادت کند.


بعد از خریدن حيوان، به‌منظور معاينه و گرفتن اطلاعات صحيح در زمينه نگهداری آن، به دكتر دامپزشك مراجعه نماييد. خرید حيوان درحالی‌كه شرايط زندگی شما در آستانه تغيير و تحولاتی مانند: جدا شدن از خانواده می‌باشد و امكان صرف وقت و انرژی كافی را به شما نمی‌دهد،اشتباه می‌باشد. 


به‌خاطر دلسوزی تصميم به نگهداری از حيوان نگيريد مگر اين‌كه اطمينان داشته باشيد كه حيوان در وضعيت مناسبی نبوده و شما امكان فراهم نمودن شرايط بهتری را برای او داريد.


خریدن حيوان بسيار نامتعارف مانند: گونه‌هاي وحشي كه از نظر دامپزشك نمی‌تواند به‌عنوان حيوان خانگي نگهداري شود، ممنوع می‌باشد.
تنها به راهنمايی‌های فرد فروشنده حيوان در زمينه بهداشت، سلامت و نگهداری از حيوان خانگي اعتماد نمايید. تحت‌تأثير فرد فروشنده حيوانی را كه از شرايط نگهداری آن مطلع نبوده و مطمئن نيستيد كه از عهده آن برمی‌آييد، خريداری نکنید.


رفتار شما بعد از خرید حیوان خانگی جدید:


قبل از اين‌كه حيوان شما به شرايط جديد عادت كند، از ديگران برای ديدن او دعوت نكنيد چون باعث استرسش می‌شود. بازی كردن و دست‌زدن زياد به حيوان در روز‌های اول و قبل از آشنا شدن كامل با محيط و افراد جدید، برای حیوان استرس‌زا می‌باشد و می‌تواند مشکلاتی را فراهم نمايد. 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش