۰

تخفیف‌های روزانه 👈

چگونگی دستی کردن مرغ عشق


دستی کردن جوجه‌های مرغ عشق آسان است اما برای مرغ‌های عشق بزرگ‌تر، چالش‌های بیشتری وجود دارد. در این مطلب، به آموزش دستی کردن مرغ عشق خواهیم پرداخت. لطفاً تا انتهای این مطلب، ما را همراهی فرمایید:


جلب اعتماد مرغ عشق:


در ابتدا، به مرغ عشق فرصت دهید تا با مکان و خانه جدیدش آشنا شود. باید بااحتیاط به او غذا و آب دهید تا او احساس امنیت کند. مهم‌ترین نکته در دستی کردن مرغ عشق، صبر است. بنابراین باید از هرگونه حرکت سریع، صداهای بلند و ضربه به قفس اجتناب کنید. این فرآیند زمان‌بر است و ممکن است یک الی دو هفته به طول بیانجامد تا مرغ عشق به‌طور کامل به محیط جدید عادت کند و با آن آشنا شود.


وقت گذاشتن برای مرغ عشق:


زمان بیشتری برای مرغ عشق بگذارید تا او شما را بیشتر به‌عنوان دوست بپذیرد. هر شب به مدت 10 دقیقه به مرغ عشقتان اختصاص دهید و به بازی روی زمین و صحبت کردن با او بپردازید. اگر بتوانید بیشتر از 10 دقیقه وقت بگذارید، علاقه‌مندی مرغ عشق به شما افزایش خواهد یافت.


لمس ملایم مرغ عشق:


وقتی می‌خواهید مرغ عشق را جابه‌جا کنید یا از قفس بیرون بیاورید، بسیار محترمانه و با دقت عمل کنید. اگر مرغ عشق از لمس شدن متنفر است، با اجبار اقدام به این کار نکنید. همیشه با احترام نسبت به مرغ عشق رفتار کنید. اگر می‌خواهید پرنده را از زمین بردارید، به‌آرامی و با دو دست عمل کنید و تا حد ممکن از فشار دادن یا نگه‌داشتن محکم پرنده پرهیز کنید.

 


رام کردن مرغ عشق با تغذیه:


•  غذای مرغ عشق شامل: دانه‌های غلات (ارزن و ذرت) و دانه‌های روغنی (تخم آفتابگردان) است. ارزن غذای محبوب مرغ‌ عشق‌ها است و در دوره تولیدمثل یا تخم‌گذاری، دانه‌های روغنی نیز باید به تغذیه پرنده اضافه شوند.


•  سبزی‌های تازه و تکه‌های میوه نیز به‌عنوان مکمل غذایی می‌توانند مفید باشند.


•  ارتباط روزانه با مرغ عشق از اهمیت بالایی برخوردار است. با او با ملایمت صحبت کنید و به‌آرامی غذایش را بدهید.


•  به‌مرورزمان، پرنده به شما عادت می‌کند و با شما انس می‌گیرد. پس‌از‌آن باید هرروز با او صحبت کنید و غذا دهید.


•  برای آشنایی بیشتر با مرغ عشق، دستتان را در داخل قفس بگذارید و با پرنده محترمانه رفتار کنید.


•  وقتی پرنده بر روی دست شما می‌نشیند و غذا می‌خورد، می‌توانید به‌آرامی او را نوازش دهید. اگر انگشت شمارا گرفت، بهتر است واکنشی نشان ندهید.


•  با تکرار این فرآیند، پرنده می‌تواند به شما عادت کند. درنهایت، می‌توانید مرغ عشق را به‌آرامی از قفس بیرون بیاورید.


توجه:

این فرآیند ممکن است به نوع و شخصیت مرغ عشق شما بستگی داشته باشد، بنابراین به صبر و  تأمل نیاز دارد.

 


•  می‌توانید با ایجاد صدا یا ریتمی خاص هنگام غذا دادن، مرغ عشق را به‌ سوی خویش جذب کنید. او به‌تدریج این صدا را با غذا خوردن مرتبط می‌کند و به سمت شما جلب می‌شود.


•  می‌توانید با دست به او میوه یا سبزی محبوبش را دهید. این روش نیز می‌تواند به مرغ عشق اجازه شرطی شدن نسبت به‌دست شما را بدهد.


•  برای ایجاد رفتارهای پیچیده‌تر، می‌توانید از شرطی شدن فعال استفاده کنید که بر پایه پاداش و تنبیه استوار است. این روش به مرغ عشق آموزش می‌دهد که با  انجام رفتاری مشخص، پاداشی ویژه دریافت می‌کند.


•  حتی با تغییر در رفتارهای مرغ عشق و تنبیه مثبت یا منفی، می‌توانید رفتارهای آموزش داده‌شده را تقویت کنید. به‌عنوان‌مثال: با تقدیر و تشویق رفتارهای مثبت پرنده و یا با توقف پاداش برای رفتارهای ناپسند، می‌توانید به تربیت مرغ عشقتان کمک کنید.

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش