۰

تخفیف‌های روزانه 👈

7 نکته بسیار مهم در پختن غذای خانگی گربه‌ها

 

دامپزشکان توصیه می‌کنند غذای آماده به گربه‌تان بدهید اما پختن غذای خانگی نیز بد نیست، فقط نیاز به تحقیق و بررسی این موضوع دارد که چه موادی در نزدیک‌تان دارید و می‌توانید تهیه کنید.

 

برای پختن غذای خانگی همیشه به روش زندگی‌تان فکر کنید. اگر زیاد سفر می‌روید و مجبورید از افراد دیگر بخواهید به گربه‌تان غذا بدهند، یا شاغل می‌باشید و ساعات زیادی از روز را در منزل هستید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

1- دستور غذایی مناسب با گربه‌تان را پیدا یا طراحی کنید. وقتی مواد اصلی برای غذا را تهیه کردید، می‌توانید شروع به پختن غذای خانگی گربه‌‌ها کنید.بهتر است بدانید که این‌ها فقط یک توصیه هستند و یک برنامه رژیمی طراحی شده نیستند.

 

اگر قصد دارید برای همیشه غذای گربه‌تان را آماده کنید، باید با مشورت دامپزشک برنامه غذایی متوازنی بچینید تا همه نیاز‌های بدن گربه را فراهم کند. همچنین اگر گربه‌تان شریط خاصی مانند: بارداری، بیماری یا در حال رشد بودن دارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا غذای مناسب با او را آماده کنید. ممکن است گربه‌تان از غذای خانگی استقبال نکند، در این صورت کاری می‌کند که زود متوجه شوید و از پختن غذای خانگی دست بکشید.

 

2- برای سلامت گربه باید به دستور غذایی برسید که همه نیاز‌های گربه را برطرف کند. اگر مواد غذایی مدنظر موجود نباشد یا بیش از اندازه باشد، می‌تواند موجب به‌خطر انداختن سلامت گربه ‌شود. بنابراین، بهتر است به‌خاطر اهمیت بیش از اندازه نسبت‌های مواد غذایی، حتما با یک دامپزشک مشورت کنید، حتی اگر دستور غذایی را از شخص دیگری گرفته اید.

 

 

3- بهتر است اول از پروتئین شروع کنید و برای این کار می‌توانید از غذاهایی مانند: گوشت مرغ بدون هورمون و آنتی‌بیوتیک، دل و جگر مرغ، بوقلمون یا زرده تخم‌مرغ استفاده نمایید. بهتر است منبع پروتئین را بپزید. مثلا: گوشت مرغ را آب‌پز کنید و سپس گوشت را مستقیم در آب سرد بیندازید. گوشت را از استخوان جدا کرده و با چاقو به تکه‌های کوچک تبدیل کنید.

 

4- برای آسان‌تر شدن خوردن غذاها آن‌ها را چرخ کنید. 1.3کیلو‌گرم مرغ و 10 گرم دل و جگر را چرخ کنید. به‌ازای هر یک‌و‌نیم کیلو، دو عدد تخم‌مرغ پخته اضافه کنید و با هم چرخ کنید. همه چیز را با یکدیگر مخلوط کنید و در یخچال نگه دارید و اگر چرخ‌گوشت ندارید، می‌توانید مخلوط‌کن را جایگزینش کنید.

 

5- مواد‌غذایی دیگر را با یکدیگر ترکیب کنید. برای این کار ابتدا در کاسه‌ای جداگانه، به‌ازای هر 300 گرم گوشت، یک فنجان آب، 268 میلی‌گرم ویتامین ‌ای، 50 میلی‌گرم ویتامین ب‌کمپلکس، 200 میلی‌گرم تائورین، 2 گرم روغن ماهی آزاد و سه‌چهارم قاشق نمک اسبک یددار اضافه کنید و سپس همه را با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد ترکیب‌شده را به ترکیب قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

6- بهتر است که غذا‌های دیگری نیز که می‌توانند مواد لازم را به بدن گربه‌تان برسانند را امتحان کنید. این مواد غذایی نباید در همه وعده غذایی گربه‌تان باشد اما جزء پایه‌های اصلی تغذیه حیوان‌تان هستند.

 

 

برنج بخارپز شده را با ماهی خرد‌شده و کمی آب مخلوط کنید تا شبیه سوپ شود و آن را به همان شکل، داخل ظرف‌غذای گربه‌تان بریزید. سبزی‌ها را به قسمت‌های کوچک خرد کنید و به غذا اضافه کنید. (انتخاب نوع سبزی بر عهده خودتان است.) در غذای گربه‌تان از جوی دوسر استفاده کنید.

 

هشت فنجان آب را بجوشانید و طبق توصیه‌های روی بسته، به نسبتی که باید، جو را داخلش بریزید. بعد از اضافه کردن جوها، در ظرف را بگذارید، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید جوها 10 دقیقه‌ای همان‌طور بمانند تا نرم شوند. می‌توانید از غذای خام جو دوسر، خوراک ماهی و دستور غذاهایی که همه نیازهای گربه را در نظر می‌گیرند نیز استفاده کنید.

 

7- غذا را به‌اندازه‌ وعده‌های مختلف تقسیم کنید و در فریزر نگه دارید. یک گربه با جثه متوسط، روزانه بین 100 تا 170 گرم غذا می‌خورد. غذاها را یک شب قبل از این‌که به گربه بدهید از فریزر خارج کنید و آن وقت آن‌ها را در یخچال بگذارید زیرا باعث می‌شود یخ غذا زودتر باز شود.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش