۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نکاتی خواندنی درباره آرایش حیوانات ‌خانگی


پیرایش و اصلاح مو‌، از ریزش شدید موی سگ و گربه جلوگیری می‌کند و نظافت محیط اطراف را آسان‌تر می‌نماید. همچنین این کار باعث ایجاد زیبایی و پاکیزگی حیوان می‌شود و در فصل تابستان، از گرمازدگی سگ‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آرایش حیوانات خانگی، به سلامت پوست و موی آن‌ها کمک می‌نماید و مانع از گره‌خوردن مو‌های سگ می‌شود.


همان‌گونه که رعایت بهداشت و آراستگی برای انسان‌ها حائز اهمیت است، پیرایش و آراستگی موی حیوانات خانگی‌ نیز اهمیت دارد؛ به‌همین دلیل، صاحبان حیوانات خانگی به‌دنبال آرایشگاه مناسب برای آن‌ها هستند تا بتوانند خدماتی مانند کوتاه کردن موی سگ و گربه را دریافت کنند. بنابراین، انتخاب یک آرایشگاه حیوانات خانگی مناسب، اهمیت زیادی برای صاحبان آن‌ها دارد. 


اگر آرایشگاه حیوانات خانگی نزدیک محل سکونت شما نیست، بهتر است که از رفتن به فضای شلوغ و استرس‌زای شهر خودداری نمایید چون این کار در بسیاری از اوقات باعث آشفتگی حیوان می‌شود. در نتیجه، می‌توانید برای اصلاح موی سگ و گربه، از خدمات آرایش‌گر در منزل بهره‌مند شوید.


یکی از عوامل موثر در انتخاب آرایشگاه حیوان خانگی، قیمت اصلاح موی سگ و گربه می‌باشد که به اندازه، نژاد حیوان و نوع خدمات جانبی، بستگی دارد. خدماتی مانند: شستشوی سگ، کوتاه کردن موی سگ، کوتاه کردن ناخن سگ و کوتاه کردن موی گربه، هر یک توسط متخصصان انجام می‌شود و هر یک هزینه متفاوتی دارد. در ادامه این مطلب، به بررسی عوامل موثر بر هزینه آرایش حیوان خانگی می‌پردازیم:


نژاد حیوان خانگی:


نژاد، اولین عاملی است که بر هزینه آرایش حیوان خانگی تأثیردارد. اصلاح موی سگ شیتزو، سگ تریر، سگ اشپیتز، سگ پامرانین و سگ پودل نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد چون جزء نژاد‌های پرمو محسوب می‌شوند. همچنین اصلاح گربه پرشین نیز نسبت به اصلاح سایر نژاد‌های گربه‌ها هزینه بیشتری دارد. بنابراین، نژاد حیوان خانگی مستقیماً بر هزینه اصلاح مو‌ی سگ تأثیر دارد.


اندازه حیوان خانگی:


اندازه سگ و گربه، دومین عاملی است که بر هزینه آرایش آن‌ها تاثیر دارد. معمولاً اندازه گربه‌های بالغ با یکدیگر تفاوتی ندارد و به‌همین علت اندازه گربه در قیمت اصلاح موی آن تاثیر ندارد اما این موضوع در خصوص سگ‌ها صدق نمی‌کند. هر چقدر اندازه سگ بزرگتر باشد، زمانی که آرایشگر برای اصلاح  مو صرف می‌کند، بیشتر خواهد بود و در نتیجه، بر افزایش هزینه اصلاح تاثیر دارد. معمولاً سگ‌های تا وزن 8 کیلوگرم را سگ کوچک، تا 15کیلوگرم را سگ‌ متوسط و بیشتر از 15 کیلوگرم را سگ‌ بزرگ در نظر می‌گیرند.


تأثیر خدمات جانبی بر هزینه آرایش:


اغلب اوقات، قبل از اصلاح موی سگ باید موی او برس زده شود و گره مویش باز گردد. در این صورت هزینه‌ی برس و باز کردن گره موی سگ نیز جداگانه محاسبه می‌شود و باعث افزایش هزینه اصلاح موی سگ می‌شود. همچنین می‌توانید از آرایشگر سگ درخواست کنید تا قبل از پیرایش، سگ را شستشو نیز بدهد، که در این صورت هزینه شستشوی سگ بر قیمت آرایش سگ افزوده می‌شود.


نوع اصلاح مو‌ی حیوان خانگی:


اصلاح موی سگ و گربه، توسط ماشین و قیچی مخصوص اصلاح مو انجام می‌گردد. قیمت اصلاح موی سگ و گربه با ماشین اصلاح، کمتر از کوتاه کردن موی سگ و گربه با قیچی است. اگر می‌خواهید آرایش سگ صرفاً با مرتب کردن و نوک‌گیری موی سگ باشد، هزینه‌ی کمتری را بابت قیمت اصلاح موی سگ پرداخت خواهید کرد اما ممکن است با توجه به نژاد سگ‌تان بخواهید آرایش سگ عروسکی داشته باشید که اغلب مخصوص نژادهایی مانند: پودل و پامرانین است که در این حالت هزینۀ اصلاح موی سگ افزایش می‌یابد. بنابراین، ابتدا تصمیم بگیرید اصلاح مدل‌دار و اصلاح پاپی‌کات یا آرایش سگ عروسکی می‌خواهید.


کوتاهی ناخن و مسواک زدن حیوان خانگی:


سگ و گربه نیز مانند انسان‌ها نیاز دارند به طور مرتب ناخن‌هایشان کوتاه شود. توجه داشته باشید که کوتاه کردن ناخن سگ، برای سلامت سگ اهمیت زیادی دارد. به‌ویژه در خصوص سگ‌هایی که اضافه وزن دارند، بلندی ناخن سگ موجب آسیب به ستون فقراتشان می‌شود. بنابراین، تا قبل از آسیب رساندن به شما و خودشان و بروز مشکلاتی مانند: شکستگی و یا عفونت ناشی از عدم رعایت بهداشت برای سگ و گربه، اقدام به کوتاهی ناخن آن‌ها کنید. 


مسواک زدن دندان سگ و گربه به‌اندازه‌ی تمام نکات بهداشتی دیگر حائز اهمیت است. با مسواک زدن دندان سگ و گربه، از انباشته شدن پلاک و جرم بر روی دندان، التهاب لثه و آسیب‌های دهانی پیشگیری کنید. درصورتی‌که به خدمات کوتاهی ناخن و مسواک زدن سگ و گربه احتیاج داشتید، باید توجه کنید که این خدمات، هزینه آرایش حیوان خانگی‌ را افزایش خواهد داد.


متخصص آرایش حیوانات: 


اصلاح موی حیوانات از نظر بهداشتی، سلامتی و زیبایی یکی از نیازهای ضروری حیوانات خانگی است. اگر چه مسئولیت آرایش حیوانات خانگی بر عهده صاحبشان است اما اکثر آرایشگاه‌های حیوانات خانگی نیز خدمات پیرایش و کوتاه‌کردن‌موی حیوانات خانگی، حمام و شستشوی سگ و گربه، کوتاه کردن ناخن سگ و دیگر اقدامات برای آرایش و بهداست حیوانات بی‌دردسر انجام می‌دهند.


فواید آرایش حیوانات خانگی:


آرایش حیوانات از جمله: کوتاه کردن ناخن و مو به سلامت و زیبایی آن‌ها کمک می‌کند. با رشد موی حیواناتی مانند سگ و گربه، مشکلاتی مانند: ابتلا به شپش، بیماری‌های واگیردار و گره خوردن مو‌ها ایجاد می‌شود. بعضی از نژاد‌های سگ دارای رویش سریع مو می‌باشند که تا روی چشم‌هایشان می‌افتد که بهتر است به‌صورت منظم برای کوتاه کردن موی آن‌ها اقدام کنید.


آرایشگاه حیوانات خانگی چه خدماتی ارائه می‌کنند؟
•    حمام و شستشوی سگ و گربه
•    کوتاه کردن موی سگ و گربه
•    کوتاه کردن ناخن سگ و گربه

 


معرفی 29 نژاد سگ آپارتمانی: 
1-نژاد باسنجی

2-نژاد بیچون فرایز

3- نژاد بوستون تریر

4- نژاد گریفون بروکسلی

5- نژاد بولداگ

6- نژاد کینگ چارلز 
7-نژاد چی هوا هوا

8- نژاد چاینیز کرستد

9- نژاد کاتن دتویلیر

10- نژاد داچس هاند

11- نژاد بولداگ فرانسوی

12- نژاد هاوانیز
13-نژاد گری هاند

14- نژاد جپنیز چین

15- نژاد لاسا آپسو

16- نژاد لوچن

17- نژاد مالتیز

18- نژاد تریر منچستری

19- نژاد پینچر مینیاتوری
20-نژاد پیکینز

21- نژاد پامرانین

22- نژاد پودل

23- نژاد پاگ

24- نژاد اسچیپرکی

25- نژاد شیبا اینو

26- نژاد شیتزو

27- نژاد سیلکی تریر

28- نژاد توی فاکس تریر

29- نژاد یورکشایر تریر


 


 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش