۰

تخفیف‌های روزانه 👈

چگونگی رفتار با حیوان خانگی


همه باید بدانند که چگونه با حیوان خانگی‌شان یا سایر حیوانات، رفتار خوبی داشته باشند زیرا در صورت رفتار نا‌مناسب، حیوان دیگر به شما علاقه‌ای نخواهد داشت.


پیرایش حیوانات خانگی:
حیوانات خانگی مایل به آراسته شدن هستند ولی اگر تمایل به آراسته شدن ندارند، این کار را انجام ندهید؛ مگر این‌که خز و پوشش آن‌ها گره خورده باشد و یا آلوده شده باشد که در این صورت انجامش برای سلامتی او ضروری است و باید تحمل کند.


میزان مناسب غذا:
شما باید بتوانید زمان‌هایی که حیوان خانگی‌تان گرسنه است را از زمان‌هایی که تلاش برای غذای اضافه می‌کند، تشخیص دهید زیرا کمتر بودن غذا از حد عادی باعث گرسنگی حیوان می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به جویدن کفش‌های جدید شما توسط حیوان خانگی‌تان ‌گردد و علاوه بر آن همه مواد مغذی لازم، به بدن حیوان نمی‌رسد.بیش از حد بودن غذا نیز منجر به بالا آوردن، دل‌درد و چاقی می‌شود. پس باید تلاش کنید تا گرسنگی را از زمانی که برای غذای بیشتر تلاش می‌کند را تفکیک کنید.


تمیز نگه ‌داشتن ظرف آب و غذا حیوانات:
این قضیه مشابه با ما انسان‌ها می‌باشد و بهتر است بعد از هر وعده غذایی ظرف آب و غذا حیوان را بشوریم زیرا به بهداشت و سلامت حیوان کمک می‌کند.

 


توجه به حیوان خانگی:
حیوانات اهلی به‌ویژه سگ‌ها، به توجه شما احتیاج دارند. به‌طور کلی باید حضور حیوان‌تان را با گفتن کلماتی مانند: سلام، حالت چطور است، اسم حیوان یا نوازش کردن آن‌ها و ... تصدیق کنید. واضح است که آن‌ها متوجه حرف شما نخواهند شد اما متوجه توجه شما می‌شوند.


فعالیت بدنی حیوانات:
برخی ازسگ‌ها تمایل ندارند که در خانه یا در حیاط بمانند و یا به جایی زنجیر شوند. این عدم‌ فعالیت کافی چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی، باعث آسیب حیوان می‌گردد. آن‌ها علاقه دارند که بیرون بروند و به فعالیت‌های حیاتی‌شان بپردازند و حتی سگ‌های دیگر را ملاقات کنند. راه رفتن برای سگ‌ها فعالیت خوبی محسوب می‌شود.


تماس فیزیکی با حیوانات خانگی:
تماس فیزیکی مانند: نوازش‌کردن یا بازی‌کردن، راه ارتباطی مهمی برای بعضی از حیوانات خانگی محسوب می‌شوند و باعث دوستانه شدن روابط شما با حیوانتان می‌گردد.

 

نوع رفتار با حیوان خانگی:
هیچ‌گاه مانند یک کودک با حیوان خانگی‌تان، به‌ویژه سگ رفتار نکنید زیرا سگ یک حیوان است و به رهبری نیاز دارد. کاری انجام ندهید که در کنار شما احساس نا‌امنی کند.


صدمه نزدن به حیوان خانگی:
حیوانات، موجودات ضعیفی هستند و آزارشان می‌تواند باعث شود که از شما بدشان بیاید. اگر ناخواسته باعث اذیت‌شان شدید، اطمینان حاصل کنید که با عذرخواهی به او اطمینان قلبی مجدد داده‌اید.


مراجعه به دامپزشک:
هر چند وقت برای چکاپ حیوانتان به دامپزشک مراجعه کنید زیرا این کار باعث می‌شود از بعضی ناخوشی‌ها جلوگیری شود. هر‌چند حیوان خانگی این کار را دوست ندارد اما با دادن پاداش به حیوان، او را برای این کار تشویق نمایید.

 

 

صبور بودن در برابر حیوان خانگی:
حیوان خانگی‌ متوجه حرف‌های شما نمی‌شود، پس برایشان سخنرانی نکنید و به جای آن، با اندکی صبر تلاش کنید تا با حیوان‌تان ارتباط برقرار کنید.


نکاتی در رفتار با حیوانات خانگی:
نوع بیان شما در رفتار حیوان تاثیر زیادی دارد. گفتن دوستت دارم اگر نوع بیان شما با تنفر همراه باشد، تأثیری نخواهد داشت. برخی از گربه‌ها و سگ‌ها تمایل دارند که شکم و یا چانه‌شان خارانده شود. حیوانات خانگی تجربه‌های ناخوشایند را به مکانی که آن را تجربه کرده‌اند، ربط می‌دهند. اگر شما چند بار او را سوار ماشین کرده اید و برای عمل جراحی به بیمارستان برده‌اید، او از سوار ماشین شدن می‌ترسد. در چنین مواقعی تلاش کنید که حیوان‌تان را طی زمان کوتاه با ماشین به مکانی خوشایند ببرید که باعث آزارش نشود تا متوجه شود که همه مسیر‌ها به بیمارستان ختم نمی‌شود.


گاهی اوقات حیوانات دوست دارند تنها باشند زیرا اگر همواره فردی کنارشان در تردد باشد ممکن است که احساس نا‌امنی کنند.

 


هشدار‌هایی در رفتار با حیوان خانگی:
هنگامی که می‌خواهید رفتار اشتباه حیوان خانگی‌تان را اصلاح کنید، به توجه حیوان نیاز دارید نه ترس او، با لحن قاطع به او بگویید نه یا سگ بد و از دستتان به نحوی استفاده کنید که متوجه شود کار بدی انجام داده است. اگر حیوان خانگی‌تان کاری برایش خوشایند نیست، انجامش ندهید مگر این کار برای حیوان سودمند باشد، مانند حمام کردن اما تا جایی که می‌توانید حیوان را تسکین دهید.


هرگز حیوان‌ خانگی‌تان را تنبیهه بدنی نکنید. این کار نه تنها باعث ترسش می‌شود بلکه ظلم محسوب می‌گردد. این رفتارتان به حیوان نشان می‌دهد که از او بدتان می‌آید و اعتمادی را که روزی به‌وجود آورده بودید، از بین می‌رود و زمان می‌برد تا مجدد این اعتماد باز‌گردد.
 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش