۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آشنایی کامل با گربه پرشین


گربه‌های پرشین جزو محبوب‌ترین نژاد‌های گربه هستند. این گربه‌ها، طی سفر تاجران به اروپای‌غربی برده شده‌اند و دلیل این‌که تاجران گربه‌های پرشین را به سمت اروپای غربی می‌بردند، این بود که اعتقاد داشتند حضور گربه‌های پرشین در کشتی‌ها باعث خوش‌شانسی آن‌ها می‌شود و باعث از بین رفتن خطرات سفر می‌گردد که بعد از گذشت زمان کوتاهی در ایتالیا و اسپانیا بسیار محبوب شدند و به عنوان حیوان خانگی خرید و فروش می‌شدند.  


این گربه‌ها شجره‌نامه‌های بسیار قوی دارند و جزو گربه‌سانان‌ خانگی بسیار قدیمی محسوب می‌شوند.

 

ویژگی های گربه های پرشین:

وجود موهای نرم و بلند مهم‌ترین ویژگی گربه‌های پرشین و دلیل محبوبیت آن‌ها می‌باشد که ظاهر گربه‌ها را بسیار مجلل کرده است. موهای گربه پرشین به‌صورت دولایه هستند که لایه زیرین آن‌ها موهای معمولی و کوتاه هستند و لایه دوم موی گربه‌های پرشین بسیار نرم و بلند هستند. بهتر است بدانید که ریزش مو‌های بلند نیز بسیار زیاد است. برای شستشوی مو‌های بلند باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید. 

 

علاوه بر شامپوی مخصوص، برای نگهداری صحیح از گربه‌های پرشین نیاز به برس‌های مخصوص دارید. همچنین باید هر چند وقت یکبار، موهای او را کوتاه کنید تا دچار ریزش بیش از حد نشود. برای کوتاه کردن مو‌های گربه، بهتر است از آرایشگر مخصوص کمک بگیرید.
  
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گربه‌های پرشین، این است که آن‌ها اصلا نمی‌پرند. این نژاد پاهای کوچکی دارند و توانایی پرش ندارند. آن‌ها فقط می‌توانند از وسایل بالا بروند و اگر صندلی‌ها و مبل‌ها را به دیوار چسبانده باشید، می‌توانند به وسایل با ارتفاع زیاد در خانه مانند: بوفه، کنسول، یخچال و … دسترسی پیدا کنند. معمولاً حرکت گربه‌های پرشین زیاد نیست و آن‌ها را در حال حرکت نمی‌بینید.
  
از دیگر ویژگی‌های نژاد گربه  پرشین این است که در طول تاریخ بین سلبریتی‌ها و دیگر افراد مهم مانند سیاستمداران بسیار محبوب بودند و جزو گربه‌های سلطنتی محسوب می‌شدند. لذا می‌توانید آن‌ها را بین خانواده‌های سلطنتی و عکس‌های مهم تاریخی ببینید.

 

 

انواع گربه های پرشین:

 

گربه پرشین صورت عروسکی:

این نژاد جزء قدیمی‌ترین‌ گربه‌های پرشین است و گربه‌های صورت عروسکی، بینی‌های کوتاه‌تری دارند. با وجود طول کوتاه‌تر بینی، این نوع از گربه‌های پرشین بهتر از گربه‌های دیگر تنفس می‌کنند. چشم‌های این گربه‌ها قوی‌تر هستند و پوست آن‌ها کمتر دچار لک و دیگر مشکلات پوستی می‌شوند. این گربه‌ها دارای مو‌های نرم و بلند هستند و در رنگ‌های متفاوتی دیده می‌شوند.

 

گربه پرشین صورت فلت:

این گربه‌ها به‌دلیل یک جهش ژنتیکی به‌وجود آمده‌اند و در سراسر جهان دیده می‌شوند. سر این گربه‌ها مربعی شکل است و بینی آن‌ها کوچک می‌باشد. علاوه بر مشکل تنفسی، آسم  نیز جزء بیماری‌های شایع بین این نوع گربه‌های پرشین است  و زود‌به‌زود دچار سرما‌خوردگی می‌شوند.
  
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام نگهداری از این گربه‌ها رعایت کنید، پاک کردن چشم‌های آن‌ها است. وجود آلودگی و گرد‌و‌غبار داخل چشم‌های گربه پرشین صورت فلت، باعث ابتلای آن‌ها به بیماری‌های مختلف می‌گردد. این گربه‌ها نیز نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و باید موهای آنها در مدت زمان کمی کوتاه گردد.

 

گربه پرشین چینچیلا:

این گربه‌ها که در ایران نیز بسیار رایج هستند، موهای نسبتا ضخیمی دارند؛ این گربه‌ها بیشتر در رنگ‌های سفید و نقره‌ای دیده می‌شوند و رنگ چشم‌های آن‌ها نیز سبز یا آبی می‌باشد.
  
این گربه‌ها بیشتر به  بیماری‌های شایع مانند: نارسایی‌های قلبی و نارسایی‌های کلیوی مبتلا می‌شوند. گاهی اوقات نیز صورت صاف آن‌ها باعث بروز مشکلات تنفسی می‌گردد. 

 

گربه پرشین اگزتیک مو کوتاه:

بازیگوشی این نوع گربه‌های پرشین نسبت به دیگر انواع گربه‌های پرشین بیشتر است و تحرک و فعالیت بیشتری دارند. این گربه‌ها به‌دلیل موهای کوتاهی که دارند، می‌توانند خودشان را به‌خوبی تمیز کنند. مهم‌ترین ویژگی این نژاد، چشمان بسیار درشت و زیبای آن‌ها است و مشکلات رایجی که برای این گربه‌ها پیش می‌آید مشکلات تنفسی و مشکلات غدد‌ اشکی است. توانایی پرش در این گربه‌ها بیشتر است و آن‌ها بیشتر اجتماعی هستند و تنهایی را دوست ندارند.

 

گربه پرشین هیمالیا:

جزء محبوب‌ترین نوع گربه‌های پرشین هستند. چشمان آبی و نافذ جزء مهم‌ترین ویژگی این نژاد است که باعث محبوبیت زیاد آن‌ها می‌شود. صورت این گربه‌ها نیز کوچک و گرد بوده و بینی کوچکی دارند. مشکلات سلامتی این گربه‌ها نیز مشابه دیگر گربه‌های پرشین بوده و عموماً دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. گربه‌های پرشین هیمالیا دارای رنگ‌بندی‌های متنوعی هستند و همچنین میزان فعالیت آن‌ها بیشتر از دیگر انواع گربه‌های پرشین است.

 

رنگ های مختلف گربه های پرشین:

خالص:
منظور از رنگ خالص، این است که موی بدن آن‌ها تک‌رنگ بوده و بدن آن‌ها هیچ طرح و نقشی ندارد.

 

نقره‌ای و طلایی:
این گربه‌ها در واقع کاملاً سفید هستند و رگه‌های طلایی و نقره‌ای روی قسمت‌های محدودی از بدن‌شان دارند که باعث زیبایی بی‌نهایت آن‌ها می‌شود.

 

دورنگ:
گربه‌های پرشین دو‌رنگ مو‌هایی با رنگ‌های متفاوت دارند که زیبایی منحصر‌به‌فردی ایجاد می‌کند. ترکیب این رنگ‌ها نیز بسیار متنوع است. 

 

 

سایه‌دار:
گربه‌های پرشین که موی بدن آن‌ها سایه دار است، بسیار خاص هستند. این گربه‌ها وقتی نشسته‌اند و در جایی ثابت هستند، به‌نظر می‌رسد که موی بدن آن‌ها فقط از یک رنگ تشکیل شده است اما وقتی گربه شروع به حرکت می‌کند و نور روی بدن او نیز کم و زیاد می‌شود، مو‌های بدن او کاملاً باز شده و از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در این صورت شما رنگ‌های متنوعی لا‌به‌لای مو‌های بدن گربه پرشین خواهید دید و از دیدن آن هیجان‌زده خواهید شد.

 
 
  

   
  
 

   

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش