۰

تخفیف‌های روزانه 👈

سگ هاسکی آلاسکایی


سگ هاسکی‌ آلاسکایی در واقع یک نژاد نیست، بلکه یک طبقه‌بندی از سگ‌ها است. گونه آلاسکایی سگ هاسکی بیشتر به‌عنوان یک سگ کاری شناخته شده است و اغلب سورتمه‌کش می‌باشد.  نژاد آلاسکا بیشتر در مسابقات میان سگ‌ها و سورتمه‌کشی در سطح جهانی به‌کار گرفته می‌شوند . اکثرهاسکی آلاسکاها دارای گوش‌های تیز می‌باشند و دم دارند که روی پشت آن‌ها خم می‌شود.


خصوصیات فیزیکی:
هاسکی آلاسکایی در ظاهرشبیه هاسکی سیبریایی است.  ارتفاع آن‌ها 58 تا66 سانتی‌متر و وزن سگ‌های نر بالغ بر18تا 27 کیلوگرم و وزن ماده‌ها به‌طور متوسط 16 تا 22 کیلوگرم است. از آن‌جایی که هاسکی آلاسکایی بیشتر یک طبقه بندی از سگ‌ها است تا اینکه به نژاد خاصی اشاره داشته باشد، دارای الگو و رنگ متفاوتی می‌باشد.


هاسکی آلاسکا بزرگ‌تر و ضعیف‌تر از سگ‌های هاسکی سیبریایی می‌باشد. رنگ چشم هاسکی سیبریایی، اکثرا آبی و یا تلفیقی از آبی و قهوه‌ای است اما در گونه آلاسکایی اغلب رنگ چشم‌شان قهوه‌ای است. این نژاد مانند سگ‌های شکاری از قدرت بینایی و بویایی بالایی بهره‌مند هستند. اگرچه هاسکی‌آلاسکایی از قدرت شنا و آوردن اشیاء برخوردار نیست اما قادر است در حالت نشسته تا ارتفاع 180 سانتی‌متر بپرد.


شخصیت و مزاج:
خلق و خوی هاسکی آلاسکایی نیز مانند ظاهرش، مدام در حال تغییر است. این سگ‌ها با افراد و سگ‌های دیگر مهربان هستند و مشتاق نوازش بودن آن‌ها زبانزد خاص و عام است. هرچند هاسکی آلاسکا معمولاً به‌عنوان یک  “سگ جهنده” شناخته می‌شود اما معمولاً به‌خاطر مهر و محبت به روی افراد می پرد. 


هاسکی‌آلاسکایی وفادار اما کاملاً مستقل است و اگر  قلاده‌اش را باز کنند خیلی به دیگران نزدیک نمی‌شود. این نوع سگ‌ها در اصل ماجراجو هستند و ماشین‌سواری و تغییر در کارهای روزمره را دوست دارند. سعی کنید بیشتر با او وقت بگذرانید و به او توجه کنید تا خانه‌تان را ویران نکند، پس اگر وقت کافی ندارید، به‌عنوان یک سگ خانگی آن را انتخاب نکنید.

 


مراقبت:
موی تن هاسکی آلاسکایی معمولاً به‌گونه‌ای است که کمتر کثیف می‌شود و اکثرا تمیز است و  این ویژگی بیشتر شبیه هاسکی سیبریایی یا مالاموت آلاسکایی است. بنابراین، این سگ‌ها بوی بد نمی‌دهند و نیاز به حمام کمی دارند. موی این سگ‌ها هر سال به‌عنوان یک واقعه فصلی در بهار می‌ریزد و درطول سال ریزش مو ندارند. 


سگ هاسکی‌آلاسکایی بسیار پر انرژی و با استقامت است . برای سگ‌های هاسکی آلاسکایی یک خانه بزرگ با حیاط دلباز مناسب است و در محیط آپارتمانی خیلی دوام نمی‌آورند زیرا به تمرین وفعالیت نیاز دارند.


سلامتی:
هاسکی‌های‌ آلاسکایی حدود 12 تا 15سال زندگی می‌کنند و به‌طور کلی نژاد سالمی می‌باشند اما مانند گونه‌های خاص، برخی از مشکلات ژنتیکی میان این گونه‌ها یافت می‌شود. این بیماری‌ها شامل آتروفی پیشرونده شبکیه که به نابینایی و هیپوتیروئیدیسم منجر می‌شود و همچنین تغییر شکل مادرزادی حنجره که باعث ایجاد سوزش در هنگام تنفس و صدای خس‌خس می‌گردد و بدین صورت هاسکی‌های‌آلاسکایی لقبی چون “سگ خس‌خسی” دارند.

 


تاریخچه و پیشینه:
اگرچه هاسکی آلاسکا به‌تنهایی یک نژاد شناخته شده نیست اما تلفیقی از نژاد‌های دیگر محسوب می‌شود. هدف از تولیدمثل هاسکی‌ آلاسکایی، ایجاد بهترین سگ‌های کاری است؛ بنابراین اصل و نسب اکثر این سگ ها به هدف خاصی بستگی دارد. برای مثال: سگ سورتمه‌کش مسابقه ممکن است براساس ضرورت حفظ فاصله یا سرعت پرش، تلفیقی از هاسکی، نژاد سیبریایی یا سگ شکاری باشد.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش