۰

تخفیف‌های روزانه 👈

تشخیص جنسیت گربه


صاحبان گربه‌های خانگی و یا آن‌هایی که می‌خواهند به‌تازگی گربه خانگی به سرپرستی بگیرند، قطعاً باید بتوانند جنسیت گربه نر و ماده را از یکدیگرتشخیص دهند. دراین مقاله ما به شما کمک می‌کنیم، که بتوانید از راه‌های مختلف مانند: تشخیص دستگاه تناسلی گربه نر و ماده، رفتار گربه‌های نر و ماده و … جنسیت گربه خانگی‌تان را تشخیص دهید.


تشخیص جنسیت از روی دستگاه تناسلی گربه:
تشخیص جنسیت گربه‌ها از روی دستگاه تناسلی آن‌ها، کار بسیار ساده و راحتی است و بعد از گذشت دوهفته از زمان تولد گربه شما دستگاه تناسلی گربه کاملاً نمایان می‌شود. برای تشخیص نر و یا ماده بودن گربه‌تان، شما می‌توانید با خاراندن قسمت پایانی ستون‌فقرات گربه‌تان، دم گربه را به بالا هدایت کنید؛ در همین حین شما می‌توانید دستگاه تناسلی گربه را چک کنید.


باید توجه داشته باشید که اندام‌های جنسی گربه‌ها شباهت زیادی به اندام‌های جنسی ما انسان‌ها دارند و فقط کوچکتر می‌باشند. گربه‌های ماده دارای سوراخ مقعد و مجرای‌ادرار باز یا همان واژن می‌باشند و گربه‌های نر دارای سوراخ مقعد، بیضه و آلت تناسلی هستند که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از یک‌دیگر تشخیص دهید. گربه‌های عقیم‌شده نیز اندام‌های جنسی‌شان قابل مشاهده است اما به‌طور مثال: بیضه‌های آن‌ها از بیضه‌های گربه‌های نر عقیم نشده، بیشتر از حد معمول کوچک‌تر است.

 

 

تعیین جنسیت از روی رفتار:

برای تعیین جنسیت گربه‌های نر و ماده از روی رفتارشان، باید رفتار‌های مخصوص هر جنسیت را بدانیم. گربه‌های نر معمولاً پرخاشگر‌تر از گربه‌های ماده هستند و برای تعیین قلمروشان در مکان‌های مختلف ادرار می‌کنند و حسابی بر سر قلمرو‌شان حساس هستند.باید بدانیم که گربه‌های عقیم شده را به‌هیچ عنوان نمی‌توانید از روی رفتارشان تعیین جنسیت کنید اما جنسیت گربه‌های ماده را به‌راحتی می‌توانید از روی رفتار‌شان تشخیص دهید.

 

گربه‌های ماده، زمانی که فحل می‌شوند (در سیکل تولیدمثلی حیوانات فحلی یا استروس، مرحله‌ای است که حیوان ماده آماده جفت‌گیری می‌باشد و حیوان نر را برای انجام این عمل قبول می کند. این حالت معمولاً از چهار ماهگی در گربه‌های ماده به‌وجود می‌آید.)، رفتار‌های خاصی  از خودشان نشان می‌دهند، که می‌توانید با مشاهده  رفتار آن‌ها جنسیت‌شان را تشخیص دهید و این رفتار‌ها معمولاً در فصل تابستان هر ۳ الی ۵ هفته در آن‌ها اتفاق می‌افتد.


گربه‌های نر برای جذب کردن جفتشان، صدا‌هایی تولید می‌کنند که بیشتر شبیه به صدای ناله و درد است. دمشان را بیش از حد معمول بالا می برند و معمولاً خودشان را بیش از حد به صاحب‌شان یا محیط اطراف‌ می‌مالند. توجه داشته باشید، بارها دیده شده که گربه‌های خانگی ماده که عقیم نشده بودند، از خانه و یا مکان‌شان به امید پیدا کردن جفت، فرار کردند.

 

 

تشخیص جنسیت گربه از روی ظاهر:
یکی دیگر از راه‌های تشخیص جنسیت گربه با عکس انجام می‌شود اما باید بدانیم که این روش صددرصد قطعی نیست و استثناهایی نیز وجود دارد که ممکن است ما در تعیین جنسیت اشتباه کنیم. در ظاهر، گربه‌های نر نسبت به گربه‌های ماده سر بزرگتری دارند و پوست، مو و خز نازک‌تری نسبت به گربه‌های ماده دارند که البته شاید در نژاد‌های مختلف به این صورت نباشد. گربه‌های ماده معمولاً نسبت به جنس مخالفشان پشمالو‌تر هستند و مو و خز ضخیم‌تری دارند و به‌طور کلی جثه آن‌ها کوچک‌تر از گربه‌های نر است.

 

تشخیص جنسیت گربه از روی رنگ:

در تشخیص جنسیت گربه‌های نر و ماده از روی رنگ آن‌ها، ممکن است برای هر نژاد این قضیه متفاوت باشد. به‌عنوان مثال: گربه نژاد بنگال، چه از جنس ماده و چه نر از ترکیب چندین رنگ می‌باشد. اکثر گربه‌های ماده که ما آن‌ها را در کوچه و خیابان‌ها زیاد می‌بینیم، معمولاً چند رنگ هستند و به‌طور کلی از ترکیب چندین رنگ مختلف به‌وجود آمده‌اند. معمولا گربه‌های ماده زیادی دیده می‌شوند که از ترکیب رنگی تورتویس شل (ترکیب رنگ‌هایی مانند زرد مشکی و طوسی سفید) می‌باشند اما گربه‌های نر، اکثرا تک‌رنگ هستند و به‌طور مثال: یک دست زرد و یا یک دست سیاه رنگ دارند.


تشخیص جنسیت گربه های نژاد مختلف:
راه‌های متفاوتی برای تعیین جنسیت گربه‌هایی با نژاد‌های مختلف وجود ندارد و همچنین تفاوتی نیز در دستگاه تناسلی آن‌ها وجود ندارد اما در ادامه درباره تشخیص نوع جنسیت چندین نژاد پرطرفدار از گربه‌ها با شما صحبت می‌کنیم تا خاطرتان از بابت جنسیت دلبند خانگی‌تان راحت باشد.

 

 

تشخیص جنسیت گربه پرشین:
طبق اطلاعات داده شده برای تشخیص جنسیت گربه، ما می‌توانیم از چندین راه متفاوت استفاده کنیم که این راه و روش در نژاد‌های متفاوت، چندان تفاوتی نخواهد داشت و در تمامی نژاد‌ها انجام می‌شود اما به‌طور کلی به شما پیشنهاد می‌کنیم که از راه اول استفاده  کنید زیرا شما می‌توانید کاملاً از جنسیت گربه پرشین مطمئن شوید.


تشخیص جنسیت گربه از روش های دیگر:
طبق تحقیقات انجام شده در این مقاله، چندین راه و روش که از مطمئن‌ترین راهکارهای تشخیص جنسیت گربه بود ذکر شده است اما برای اطمینان خاطر بیشتر و صد‌در‌صدی، شما می‌توانید از راه‌های دیگری مانند: بردن گربه به آزمایشگاه و آزمایش‌های مختلف، جنسیت گربه‌تان را به‌طور قطعی مشخص کنید. البته بردن گربه به دامپزشکی و انجام آزمایش‌های مختلف را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا باعث ناراحتی و اذیت شدن گربه‌ها می‌شود.


 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش