۰

تخفیف‌های روزانه 👈

علت سحرخیز بودن گربه‌ها


کارولین‌گولون، نویسنده وبلاگ "گربه‌ای به نام رومئو" و صاحب این گربه پرشین، ویژگی‌های گربه‌ای که عادت کرده صبح اول وقت سرپرستش را از خواب بیدار کند، بررسی کرده است:


•    ایجاد سر‌و‌صدای مکرر
•    واژگون کردن وسایل‌های منزل
•    نفس‌های بلند کشیدن در کنار گوش صاحبش
•    نشستن روی سر صاحبش

 

کارولین‌گولون گفت: "جدیدا رومئو عادت کرده صبح‌ها با شکم بر روی صورت من می‌خوابد و به این روش من را بیدار می‌کند. رومئو شب‌ها روی تخت می‌خوابد اما با شروع طلوع آفتاب بیدار می‌شود و خواب را به چشمان من حرام می‌کند."

 

 در هرحال گربه‌ها خواب شبانه شما را بهم می‌ریزند. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که این مشکلات را درک کرده و راه‌حلی برای‌شان پیدا کنید:

 

علت بی‌حوصله بودن گربه:
پم جانسون بنت، مشاور رفتاری گربه‌ها و نویسنده چندین کتاب از جمله: روانشناسی گربه: نکته‌هایی برای حل رفتارهای نامناسب گربه‌ها می گوید: " به نظر من، گربه‌ها در مقابل صاحب‌شان رفتار خوب و مطیعی دارند و سعی می‌کنند با برنامه خواب صاحب‌شان وفق دهند. اما اگر تمام روز را در خانه تنها بمانند و کاری به جز خواب نداشته باشند، شب ها فعالیت بیشتری خواهند داشت."


او در ادامه می‌افزاید: "به‌راحتی می‌توانید ساعت خواب و بیداری گربه را تنظیم کنید.زیرا گربه‌ای که کل روز در حال فعالیت است، سپس تمام شب را می‌خوابد." والری‌تینز، رفتارشناس و دامپزشک، می‌گوید: "ما می‌گوییم که بهتر است گربه‌ها را در داخل خانه نگه داشت زیرا امنیت بیشتری دارند اما همان‌قدر که این نوع زندگی گربه را تشویق می‌کنیم، باید آزادی‌ها و سرگرمی‌های آن‌ها را جبران کنیم."

 


طبق تحقیقات محققان، گربه‌های وحشی آفریقایی که به عنوان جد گربه‌های خانگی در نظر گرفته می‌شوند، شب‌ها به شکار می‌پردازند. اما این دلیل نمی‌شود که گربه های خانگی مدرن نیز حیواناتی شب‌بیدار در نظر گرفته شوند. گربه‌های خانگی دوره‌های فعالیت‌شان را با منابع‌غذایی و فعالیت انسان هماهنگ می‌کنند؛ بنابراین شما نمی‌توانید دلیل شب‌بیداری و فعالیت‌های صبحگاهی گربه را ساعت درونی او بدانید.


:
معمولا گربه‌ها با بیدار کردن شما به چیزی دست پیدا می‌کنند. به عنوان مثال: گربه ها برای غذا میومیو می‌کنند تا شما بیدار ‌شوید و به آن‌ها غذا بدهید و به‌این ترتیب آن‌ها عادت می کنند برای خواسته‌شان شما را بیدار کنند؛ هر چند که زمان زیادی طول بکشد تا شما بیدار شوید.

 

رفتار‌های منطقی:
در زمان آموزش به گربه‌تان از استراتژی‌هایی برای کمک به هردویتان استفاده کنید. مثلا: هدفون بگذارید و سعی کنید رفتارهای جلب توجه‌کننده گربه را نادیده بگیرید.


•    یک ظرف غذای اتوماتیک گربه تهیه کنید تا در زمان مشخص به او غذا بدهید.
•    سعی کنید قبل از خواب، نیاز‌های گربه را برطرف کنید و مطمعن شوید به اندازه کافی غذا خورده است و آب تازه در اختیار دارد.
•    برای منزل‌تان از پرده‌های ضخیم‌تری استفاده کنید تا نور خورشید هنگام طلوع و یا نور چراغ‌های خیابان باعث بیداری آن‌ها نشود.

 

 

تربیت بچه گربه‌ها:
برای جلوگیری از فعالیت شبانه بچه‌گربه‌ها، آن‌قدر بازی می‌کنند تا ناگهان انرژی‌شان تمام می‌شوند و می‌خوابند. جانسون بنت می‌گوید: "گربه‌ها انرژی زیادی دارند و توانایی دارند 100 کیلومتر در ساعت راه بروند و سپس خواب‌شان می‌برد.

 

  جانسون بنت یک سیکل چهارتایی پیشنهاد کرده تا بچه گربه‌ها هرچه می‌خواهند را قبل از زمان خواب به‌دست آورند: 


1.    شکار: بهتر است بچه گربه‌ها با اسباب‌بازی‌های مانند: موش‌های‌کوکی یا یک توپ جغجغه دار یا معمولی کافی است بازی کرده تا نیاز به شکارشان برطرف شود.
2.    ضیافت: اجازه دهید بچه گربه تا آخرین تکه غذایش را بخورد.
3.    نظافت: نظافت گربه به او اجازه بازیابی آرامش می‌دهد.
4.    خواب: در پایان مراحل روزانه بالا، گربه به خوابی عمیق فرو خواهد رفت.


وقتی به گربه‌تان آموزش دهید که هنگام خواب به جای خواب مخصوصش برود. این آموزش به گربه می‌آموزد که شب هنگام سکوت و خواب است.

 


تربیت گربه‌های بالغ:
سرو‌صدای گربه و بیدار کردن شما در شب را به عنوان فریاد برای کمبود‌هایش در نظر بگیرید و سعی کنید آن‌چه واقعا می‌خواهد را مانند: ارتباط اجتماعی بیشتر با اعضای خانواده، بازی‌های تعاملی بیشتر، تغذیه او با بازی و وسایل‌جدید و تغییر محیط و غنی کردن آن یعنی به‌وجود آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده بیشتر برایش تهیه کنید.‌ جانسون‌بنت می‌گوید: "سیکل چهارتایی بچه گربه‌ها شکار، ضیافت، نظافت، خواب  برای گربه‌های بالغ نیز عمل می‌کند اما باید صبر و زمان بیشتری صرف کنید. بهتر است چند شب گربه را هنگام خواب در اتاق تاریک دیگری بگذارید تا عادت جلب توجه کردن او از بین برود.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش