۰

تخفیف‌های روزانه 👈

محتویات غذای حیوانات خانگی

 


در ایالات متحده آمریکا، حدودا 300 تولید کننده وجود دارند که در سال بیش از 7 میلیون تن مواد غذایی حیوانات تولید می‌کنند. معمولاً غذای حیوانات خانگی شامل: گوشت، گوشت‌های ارگانیک، ویتامین‌ها، مواد معدنی و دانه‌ها می‌باشد. بیشتر از 3000 غذای مختلف حیوانی از جمله: انواع غذای خشک، کنسرو و نیمه‌مرطوب و همچنین تنقلاتی مانند: بیسکوییت، آبنبات، شکلات و انواع محصولات وجود دارند که صاحبان حیوانات خانگی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این صنعت 8 میلیارد دلاری در ایالات متحده آمریکا، 52 میلیون سگ و 63 میلیون گربه را از نظر غذا تأمین نموده است. 


انواع غذای غیر‌خشک سگ:


غذای غیرخشک حیوانات خانگی، به دو دسته کنسرو مرطوب و نیمه‌مرطوب تقسیم می‌شوند که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:


غذای حیوانات خانگی کنسروی:


سگ‌ها به غذای کنسرو شده یا مرطوب علاقه دارند. برند‌های مواد غذایی کنسروی، یک نوع پروتئین خاص را به‌عنوان پایۀ غذا قرار می‌دهند که بر اساس نیاز حیوان شما به پروتئین‌های مختلف، آن‌ها را فراهم می‌کنند. اکثر مواد غذایی کنسروی شامل 75 درصد آب است و هرچه میزان آب کنسرو بیشتر باشد، دارای مواد مغذی کمتری است.

 

قبل از خرید کنسرو به ترکیباتی که در آن استفاده شده است دقت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین محصول برای حیوان خانگی‌تان را خریداری کنید. برای تهیه کنسرو به سوپرمارکت مخصوص حیوانات خانگی مراجعه کنید.


غذای نیمه‌ مرطوب حیوانات خانگی:


غذاهایی مانند: شکلات، گوشت خوک، برگر و سایر غذاهای گوشتی، غذاهای نیمه‌مرطوب نامیده می‌شوند که نه کنسرو می‌باشند و نه مانند غذای خشک هستند. این نوع غذا تنوع زیادی ندارد اما رنگ‌ و طعم خوبی دارد. بهتر است غذای نیمه‌مرطوب به‌عنوان غذای روزانه در نظر گرفته نشود زیرا غذای کافی بدن حیوان خانگی شما را تأمین نمی‌کند.

 


محتویات غذای حیوانات خانگی:


سگ‌ها و گربه‌ها معمولاً گوشت‌خوار هستند و نمی‌توان سبزیجات را در وعده غذایی آن‌ها استفاده کرد. به‌صورت کلی پایه اصلی غذای سگ را کنسرو گوشت مرغ، گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت بوقلمون، ماهی و انواع دیگر گوشت حیوانات اهلی تشکیل می‌دهد که سرشار از پروتئین برای حیوان شما می‌باشد. 


مواد تشکیل دهنده کنسرو:


گوشت منبع خوبی از پروتئین، اسید‌های چرب، آهن و برخی از ویتامین‌های گروه بی است. کنسرو‌ها از گوشت‌های جانبی حیوانات ذبح شده در کشتارگاه که برای مصرف انسان می‌باشد، تشکیل شده‌اند. مواد تشکیل‌دهنده کنسرو‌ها از گوشت گاو، گوسفند، مرغ، خوک، ماهی و خرگوش می‌باشد.


انواع غذای حیوانات:


ماهی:
 ماهی سرشار از پروتئین با‌کیفیت است. گوشت ماهی‌های چرب، حاوی ویتامین و امگا3 است. ما‌هی سفید و ماهی‌های روغنی، هر دو در صنعت تولید غذای حیوانات خانگی استفاده می‌‌شوند. 


لبنیات و تخم‌مرغ:


محصولات لبنیاتی و تخم‌مرغ دارای پروتئین با کیفیت بالا و قابل‌هضم هستند و نیز کلسیم و مقداری از ویتامین‌ها را تأمین می‌کنند. در مواد غذایی حیوان خانگی از پنیر و محصولات شیر نیز استفاده می‌گردد.

 


سبزیجات:


سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، مواد‌معدنی و فیبر می‌باشند. لوبیا و سویا دارای پروتئین، فیبر و امگا6 و مواد معدنی می‌باشند که برای حیوان خانگی استفاده می‌گردد.


غلات:


غلات سرشار از انرژی، پروتئین و مواد مغذی دیگر مانند تیامین و نیاسین می‌باشند. معمولاً منبع کربوهیدرات در مواد‌غذایی حیوانات خانگی حاوی غلاتی مانند: ذرت، برنج، گندم، جو و سورگوم هستند. همچنین الیاف خاصی از جمله فیبر‌هایی مانند: چغندر یا سبوس برنج، می‌توانند اثر مفیدی بر سلامت دستگاه گوارش بگذارند.


چربی‌ها و روغن‌ها (حیوانات و سبزیجات): 


دو نوع اسید چرب ضروری امگا3 و 6 هستند که بعضی از چربی‌ها منبع ویتامین  را تأمین می‌کنند. چربی‌ها و روغن‌ها منبع انرژی و اسیدهای چرب ضروری هستند. آن‌ها برای عملکرد کلیه، تولید مثل و پوست براق  مطلوب می‌باشند.


مواد تشکیل دهنده کنسرو سگ:


مکمل‌های ویتامین و مواد‌معدنی:


برای تأمین حیات حیوانات خانگی در مصرف خوراکی روزانه لازم است یک مکمل غذایی از ویتامین‌ها و مواد‌معدنی اضافه شود.


سدیم و کلرید:


سدیم جزء مواد‌ مغذی ضروری است و همراه با کلرید برای ایجاد تعادل مایع در بدن، مهم می‌باشد. سدیم در مواد‌غذایی حیوانات خانگی شامل: گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ وجود دارد و یا در غذاهای آماده و کنسرو‌ها به‌شکل نمک است و گاهی اوقات از پودر نمک به‌منظور افزایش طعم و مزه استفاده می‌شود.


قند معدنی:


قند‌ها دسته‌ای هستند که معمولاً با نام سقز (قند نیشکر) شناخته می‌شوند و فروکتوز و گلوکز محصولات طبیعی موجود در میوه، سبزیجات و غلات می‌باشند. تولید‌کنندگان در مواد غذایی حیوانات خانگی، قند را به‌عنوان یک منبع انرژی اضافه می‌کنند.


افزودنی‌ها:


مواد افزودنی‌ مانند: ویتامین‌ها، طعم‌دهنده‌ها، نگهدارنده‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و رنگ‌ها در غذا‌های حیوانات خانگی استفاده می‌گردند. نگهدارنده‌ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی هستند که هر دوی آن‌ها از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کنند. نگهدارنده‌های طبیعی، توکوفرول‌ها و اسید‌اسکوربیک بیشتر در مواد غذایی حیوانات خانگی استفاده می‌گردد.  ‌ 


شیوه تهیه انواع غذا‌ی کنسروی سگ‌ها:

 


آنتی اکسیدان‌ها:


آنتی‌اکسیدان‌های رژیمی نقش مهمی در سلامت بلند‌مدت گربه‌ها ایفا می‌کنند. ویتامین‌های سلنیوم موجود در غذای حیوانات خانگی به حفظ سلامت و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.


صاحبان حیوان خانگی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد تشکیل‌دهنده یک محصول مواد غذایی حیوانی هستند، بر روی برچسب بسته‌بندی مواد غذایی بسیاری از مواد‌افزودنی موجود را نوشته‌اند. 

  

                 
  


 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش