۰

تخفیف‌های روزانه 👈

اصول نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان


علایق مردم جامعه در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند و ارزش‌های زندگی از آن‌چه در گذشته بود فاصله می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین و بحث‌ برانگیزترین مسائلی که در سال‌های اخیر همیشه در آپارتمان‌ها مشکل‌ساز بوده است، نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان می‌باشد.


به‌دلیل اختلاف نظر در طیف‌های مختلف جامعه، همیشه مشکلات بسیاری ایجاد شده است که گاهی منجر به بر‌هم خوردن آرامش ساختمان نیز می‌شود. بنابراین اگر شما طرفدار نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان هستید یا از این‌که همسایه‌های شما در منزلشان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، شکایت دارید، در ادامه مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد:


قانون نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان:

استفاده‌ی شخصی از فضاهای مشترک ساختمان مانند: راهروها، پارکینگ عمومی و آسانسور قانونی نیست و می‌توان از فرد یا افراد خاطی شکایت کرد.

 


به‌طور مثال: هیچ‌کدام از ساکنان آپارتمان نمی‌توانند با توجیه مالکیت بر راهرو یا حیاط‌خلوت، وسایل اضافی یا حیوان خانگی را در آن‌جا نگهداری کنند. این قانون به‌صورت مشخص ذکر کرده است که حتی بخشی از مشاعات ساختمان مانند فضای جلوی درب واحدها در راهرو که در حریم یک واحد مسکونی قرار دارد، مشترک حساب شده و نمی‌توان از آن به‌نوعی استفاده کرد که رفاه دیگران را به خطر بیندازد. بنابراین نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان اعم از: گربه، سگ، مرغ، خروس و … در مکان‌های مشاعی مانند: راهرو، پشت‌بام یا پارکینگ و حیاط‌خلوت ممنوع است.


آیا می توان در فضای شخصی حیوان خانگی نگهداری کرد؟

طبق قوانین شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی، هیچ‌کدام از اعمال روزمرۀ ما در واحد یا فضای شخصی خودمان، نباید مزاحمتی برای همسایگان به‌وجود آورد. بر همین اساس، ممکن است برخی دوست داشته باشند که در محل زندگیشان از حیوانات خانگی مانند: گربه و سگ یا پرندگان قفس‌نشین استفاده کنند. اگرنگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان مشکلی برای سایر ساکنان ساختمان ایجاد نکند و در صورتی‌که نگهداری حیوان در آپارتمان موجب سلب آسایش همسایگان نشود، نگهداری حیوانات بلامانع است.


آیا رفت و آمد با حیوان در مشاعات جرم است؟

اگر شما در خانه‌ از حیوانات خانگی نگهداری کنید و بخواهید با او از منزل خارج شوید، درصورتی که حیوان خانگی شما سروصدا نکند (به‌مفهوم نگهداری از حیوان در فضای مشاع و استفاده‌ی شخصی از قسمت‌های مشترک نیست) و مشاعات آپارتمان را آلوده نکند، جرم محسوب نمی‌شود.

 


پس مراقب باشید که حیوان خانگی، مشاعات آپارتمان را آلوده نکند؛ چرا که درصورت اثبات این موضوع، مجازات آن برای شما می‌تواند از صفر تا یک سال حبس باشد. اثبات آلوده کردن محیط ساختمان نیز به‌عهده‌ی کارشناسان بهداشتی است که از سوی مراجع‌قضایی معرفی می‌گردد.


قانون نگهداری سگ در آپارتمان:

از گذشته نگهداری سگ‌های نگهبان در ویلاها و باغ‌های مختلف مرسوم بوده است و صاحبان خانه‌های ویلایی و بزرگ، از آن‌ها در جهت نگهبانی مکان‌های مدنظرشان استفاده می‌کرده‌اند. در زندگی آپارتمان‌نشینی امروزه، دیگر نمی‌توان در محیط‌های اپارتمانی از سگ‌ها برای نگهبانی از ساختمان استفاده کرد زیرا فضای کافی برای نگهداری از آن وجود ندارد و همسایگان با سروصدای آن کنار نمی‌آیند. اینجاست که باید به سراغ قانون سگ در آپارتمان برویم.


بهتر است برای نگهداری سگ در آپارتمان حتی‌المقدور از نژادهایی انتخاب کنید که کوچک ، کم‌سروصدا و با درجه شیطنت و جنب‌و‌جوش پایین باشند.

 


قانون نگهداری گربه در آپارتمان:

تمام قوانینی که در بخش‌های قبلی گفتیم، درباره‌ی نگهداری گربه در آپارتمان نیز صدق می‌کند. باتوجه به آن‌که معمولاً گربه‌ها از لحاظ ایجاد سروصدا مشکلی برای همسایگان به‌وجود نمی‌آورند و به‌اندازه‌ی سگ‌ها سروصدا ندارند، نگهداری آن‌ها در واحد شخصی، مشکلی ندارد. اگر می‌خواهید در واحد شخصی از گربه نگهداری کنید، باید مراقب باشید که گربه‌ شما به فضاهای مشاع ساختمان نرود و مشکلی برای همسایگان ایجاد نکند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش