۰

تخفیف‌های روزانه 👈

اسباب بازی مناسب پرندگان خانگی


امروزه با توجه به این‌که خرید اسباب‌بازی مناسب برای پرنده خانگی به‌علت تقویت سلامت جسمی و ذهنی و همچنین تخلیه انرژی، یک امر ضروری تلقی می‌شود اما متنوع بودن محصولات، صاحبان پرنده را با مشکل مواجه کرده است.


نقش اسباب بازی مناسب برای پرندگان:


اسباب‌بازی برای پرندگان مانند کودکان، باعث تقویت هوش و خلاقیت می‌شود. معمولاً  پرندگانی که در طبیعت زندگی می‌کنند، تحرکات و هیجاناتشان را تخلیه می‌کنند اما پرنده خانگی در یک قفس قرار دارد که شاید به‌خاطر شرایط کاری شما مجبور باشد ساعت‌ها درون این قفس تنها بماند. اگر در چنین مواقعی وسیله‌ای برای سرگرمی‌ نداشته باشند، به جسم و وسایل محیط اطرافشان صدمه می‌زنند و به‌مرور زمان به مرز کلافگی و افسردگی می‌روند و در مقابل انواع مریضی‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که خرید اسباب‌بازی برای پرندگان خانگی، امری حیاتی به‌شمار می‌رود.


نکات مهم خرید اسباب بازی پرنده:

 

1.    اگر پرنده در طول روز زمان زیادی تنها می‌باشد، بهتر است برایشان اسباب‌بازی متنوع و جذاب تهیه کنیم.


2.    اندازه اسباب‌بازی پرنده، به فضای درون قفس و خصوصیات اخلاقی پرنده‌تان بستگی دارد.


3.    معمولاً پرندگان عادت به جویدن و گاز گرفتن وسایل دارند، باید مراقب اندازه و جنس اسباب‌بازی پرنده بود تا باعث خفگی و مسموم شدن پرنده نگردد.


4.    بهتر است برای جلوگیری از یکنواخت شدن و بی‌حوصلگی پرنده، هفته‌ای یک بار اسباب‌بازی‌شان را عوض کنید.


5.    اسباب‌بازی را باید در جایی قرار داد که پرنده به‌راحتی آن را پیدا کند و بتواند با آن سرگرم شود.


6.    اسباب‌بازی پرنده بهتر است دارای رنگ‌های شاد باشد تا پرنده موقع بازی با آن لذت بیشتری ببرد.

 

انواع اسباب بازی مناسب برای پرنده:

 

 

اسباب بازی های جویدنی پرندگان:


 معمولاً پرندگان با جویدن هیجانات‌شان را خالی کرده و همچنین به منقار‌شان کمک می‌کنند.  درواقع نگران وسایل منزل‌تان نباشید زیرا به آن‌ها آسیب نخواهند زد. شما می‌توانید با توجه به اندازه پرنده، یک اسباب‌بازی جویدنی از جنس چوب برای پرنده بخرید. چوب بستنی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین نمونه‌های اسباب‌بازی جویدنی می‌باشد.


اسباب بازی های ورزشی پرندگان خانگی:
اسباب‌بازی‌های ورزشی، باعث تخلیه هیجانات، تحرک و فعالیت بدنی پرنده شما می‌گردد. در ادامه این مطلب به چند نمونه از اسباب‌بازی‌های ورزشی پرندگان خانگیف اشاره خواهیم کرد:


تاب برای پرنده:
  تاب به‌شکل آویز در قفس پرنده قرار می‌گیرد و یکی از پرطرفدارترین وسیله‌های بازی پرندگان است زیرا تاب خوردن و بادی که در هنگام تاب خوردن به آن‌ها می‌خورد، برای‌شان لذت‌بخش است.

 

اسباب بازی پا برای پرنده:
این اسباب‌بازی پرنده را ترغیب به بلند کردن و نگه‌داشتن وسیله با پایش می‌کند که خیلی به سلامت پاهای پرنده شما کمک می‌کند.

 

پارک آبی پرنده:
این اسباب‌بازی بسیار مهیج بوده و پرنده را ساعات زیادی مشغول می‌کند و باعث می‌شود فعالیت نماید. در نتیجه، خطر افزایش وزن از پرنده شما دور خواهد شد.

 

توپ بازی برای پرنده:
شما می‌توانید توپ‌هایی را در اندازه‌های مختلف فراهم کنید و انواع بازی‌ها را با پرنده انجام دهید. از جمله بازی‌هایی که پرندگان می‌توانند با توپ انجام دهند، بسکتبال است که توپ را باید به داخل حلقه بیندازند و بازی فچ که با انداختن توپ یا وسیله‌ای توسط شما و آوردن توپ توسط پرنده انجام می‌شود.


اسباب بازی های فکری پرندگان:
اسباب بازی‌های فکری در پرندگان، باعث ایجاد حس کنجکاوی و کارکرد ذهن می‌شود. اگر از این اسباب‌بازی‌ها به‌درستی در کنار اسباب‌بازی‌های ورزشی استفاده شود، پرنده شما همیشه پر‌انرژی و شاداب خواهد بود و هیچ‌وقت احساس کلافگی و خستگی نخواهد کرد.


در ادامه این مقاله، به چند نمونه از اسباب‌بازی‌های فکری پرنده اشاره خواهیم کرد:

 


پازل:
پازل یکی از بهترین راه‌ها برای به چالش کشیدن ذهن پرندگان است. شما می‌توانید پازل‌هایی با تعداد قطعات بین 5 تا 10 تکه فراهم کنید و در اختیار پرنده بزارید. اگر تکه‌های پازل، دسته‌دار باشد، به پرنده شما برای گرفتن و جابه‌جایی آن کمک می‌کند. همچنین حتماً به جنس پازل‌ها در هنگام خرید دقت کنید.


جست‌و‌جوی غذا:
این اسباب‌بازی نیز یکی دیگر از وسایل بازی محبوب پرنده‌ها است و علاوه بر این‌که مدت‌ها سرگرم این بازی می‌شوند و حس کنجکاوی پرنده را به چالش می‌کشد، در آخر با پیدا کردن غذا تشویق شده و همچنین، به رفع گرسنگی آن‌ها کمک می‌کند.


اسباب بازی های صدا دار پرندگان:
اسباب‌بازی‌های صدا‌دار به تقویت ذهن پرندگان کمک می‌کند. پرندگان از اسباب‌بازی‌هایی که باعث ایجاد صدا می‌شوند، لذت می‌برند. همچنین این اسباب‌بازی‌ها، به تقویت گفتار در پرندگانی مانند طوطی کمک می‌کنند. زنگوله نیز جزء اسباب‌بازی‌های صدادار محسوب می‌شود. می‌توانید پرنده‌تان را با تهیه زنگوله به‌شدت خوشحال کنید. البته استفاده از این اسباب‌بازی در ساعات طولانی به‌خاطر سر‌و‌صدای آن موجب اذیت صاحب پرنده می‌شود.

 


سخن آخر:
پرندگان خانگی به‌علت زندگی در قفس و نداشتن تحرک و محروم بودن از امکاناتی که در طبیعت برایشان فراهم است، نیازمند وسیله‌ای برای سرگرمی هستند. شما با انتخاب اسباب‌بازی مناسب برای پرنده‌تان، می‌توانید به سلامت روحی و جسمی آن‌ها کمک کرده و همیشه پرنده‌ای سالم و شاد داشته باشید. برای خرید محصولات جانبی حیوان خانگی‌تان، می‌توانید از “فروشگاه اینترنتی پت مال 24”  کمک بگیرید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش