۰

تخفیف‌های روزانه 👈

10 نکته کلیدی در خرید فنچ


فنچ یک پرنده بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌باشد که دارای صدای دلنشینی است. نگهداری از آن در بین مردم طرفداران بسیاری دارد. برای خرید یک فنچ سالم و اصیل، باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم:


مهم‌ترین نکات در زمان خرید فنچ:


•    میزان تحرک و فعالیت
•   داشتن چشمانی براق و شفاف
•    بدون ترشحات چشمی و بینی
•    تنفس بدون صدا
•    نگه‌داشتن بال‌ها کنار بدن
•    تمیز بودن ناحیه مقعد
•    اشتهای خوب
•    صاف بودن گردن
•    عدم خواب‌آلودگی
•    عدم وجود انگل میان پر‌ها

 

ویژگی های فنچ سالم:


میزان فعالیت، جنب و جوش و سرزندگی فنچ، یکی از اصلی‌ترین و بهترین روش‌ها می‌باشد که میزان سلامت پرنده را تعیین می کند و در خرید فنچ بسیار مهم است. این پرندگان ذاتاً فعال و شاداب هستند و بیشتر زمان‌شان را صرف بازی و پرواز در قفس می‌کنند. آن‌ها بیشتر مواقع در حال پریدن هستند. 

 


در غیر این صورت اگر پرنده‌ای روی یک نشیمن‌گاه نشسته باشد، علاقه‌ای به فعالیت نداشته باشد، پرهایش پف کرده باشد، سرش را به پایین بیاندازد و مشغول چرت زدن باشد، بیمار بوده و بهتر است از خرید آن منصرف شوید. البته گاهی اوقات نیز بعضی از فنچ‌ها در دوره تولیدمثل، کمی ژولیده و آشفته به‌نظر می‌رسند که در چنین شرایطی طبیعی می‌باشد.


بهتر است وسایل لازم برای لانه‌سازی را در قفس فنچ قرار دهید. اگر این پرنده از لحاظ وسایل لازم برای آشیانه‌سازی در تنگنا قرار گیرد و یا به تعداد زیاد در یک قفس نگهداری شوند، به کندن پرهای فنچ‌های دیگر می‌پردازند. با این وجود، این حالت در فنچ به‌صورت یک بیماری مزمن نظير آن‌چه که در طوطی‌ها دیده می‌شود، نیست. این مشکل در صورت بهتر‌شدن شرایط و محیط نگهداری این پرندگان بهبود می‌یابد. پرهای آن‌ها نیز در مدت زمان کوتاهی جایگزین می‌شود.


بهتر است از خرید فنچ‌هایی که پر‌هایشان ژولیده است و فعالیت چندانی نیز ندارند و یا اگر ناحیه مقعد آن‌ها تمیز نبوده و آلوده باشد، خودداری کنید زیرا آلوده بودن ناحیه مقعد، معمولاً نشان‌دهنده وجود اختلال در دستگاه گوارش است که می‌تواند واگیردار باشد.

 


ویژگی های فنچ بیمار:


بی‌حالی یک از مهم‌ترین ویژگی‌های منفی و نشان دهنده بیماری در فنچ است. رفتار بی‌تفاوت، تنگی نفس و صداهای غیر عادی تنفس، چشم‌های قرمز و دارای التهاب، ترشحات چشم، ترشحات بینی، بی‌اشتهایی، اسهال، وجود فضولات با رنگ غیر عادی، پف کردن غیر عادی پرها، ژولیدگی، تورم پوست پا یا منقار، تنفس نامنظم، گوشه گیری و بی‌حالی، فلجی پاها و بال ها، خواب‌آلودگی، دور نگه داشتن بال‌ها از بدن، کج شدن گردن، مشاهده انگل‌های خارجی در میان پرها از دیگر ویژگی‌هایی است که نشان دهنده بیمار بودن پرنده می‌باشد.


قرنطینه کردن فنچ تازه خریداری شده:


پرنده تازه خریداری شده را نباید  وارد قفس سایر پرندگان کنید یا به محل زندگی آن‌ها وارد کنید. قرنطینه به مدت 2 تا 3 هفته الزامی است. این امر سبب تضمین سلامت پرنده می‌شود و با اطمینان خاطر می‌توانید پرنده را به محل اصلی انتقال دهید.


پس از وارد کردن جوجه فنچ‌ها به قفس، ممکن است تا مدتی فعالیت نداشته باشند و در گوشه‌ای از قفس بمانند. این موضوع جزء علائم بیماری نمی‌باشد. آن‌ها معمولاً به علت ترس، چنین حالتی را دارند. پس از عادت کردن به شرایط جدید، همانند سایر پرندگان سالم فعالیتشان را شروع خواهند کرد.

 


وقتی قصد خرید فنچ دارید، به‌طور ناگهانی به قفس آن‌ها نزدیک نشوید زیرا در این زمان ممکن است حتی پرندگان بیمار بترسند و تمام انرژیشان را جمع کرده و به فعالیت مشغول شوند و شما نمی‌توانید پرنده بیمار را تشخیص دهید. به‌همین دلیل بهتر است که از فاصله مناسب پرندگان را زیر نظر بگیرید تا بتوانید از سلامت پرنده خریداری شده مطمئن شوید.


خرید جوجه فنچ:


زمانی می‌توانید از جوجه فنچ نگهداری کنید که بتواند غذایش را بخورد. اگر هنوز توسط مادر تغذیه می‌شود، نباید از مادرش جدا گردد. در آخر بهتر است بدانید که معمولاً فنچ‌ها در طبیعت به‌صورت اجتماعی زندگی می‌کنند. بهتر است اگر به نگهداری از فنچ در منزل علاقه‌مند هستید، آن‌ها را به‌صورت جفت و یا مخلوط نگهداری کنید. اگر تعداد زیاد باشد، باید پرندگان تقریباً هم جثه و سازگار با‌ یکدیگر باشند.


 
 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش