۰

تخفیف‌های روزانه 👈

اقدامات اورژانسی در کمک به سگ ها


گاهی اوقات، نیاز به کمک اولیه برای حیوانات خانگی، از جمله سگ‌ها، به‌وجود می‌آید. در صورتی‌که سگ شما در معرض آسیب قرار گیرد، باید بلافاصله با دامپزشک یا خدمات اورژانس دامپزشکی تماس بگیرید و او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنید. همیشه مهم است در این شرایط، تخصص را به‌کار بگیرید تا سگ شما به‌درستی تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد.


احتیاط هنگام نزدیک شدن به سگ آسیب دیده: 


هر سگی، از جمله سگ شما، ممکن است در مواقعی گاز بگیرد. در صورتی‌که سگ مصدوم یا آسیب‌دیده باشد و درد داشته باشد، ممکن است گاز بگیرد و باید با احتیاط زیادی او را مهار کنید. اگر شما مطمئن نیستید که بتوانید سگ را آرام کنید، بهتر است با یک دامپزشک یا افرادی که تخصص در این زمینه دارند، تماس بگیرید. آن‌ها به شما راهنمایی کرده و بهترین روش‌ها را برای مدیریت گاز سگ مصدوم ارائه خواهند کرد.


تفاوت جعبه کمک‌های اولیه انسان با سگ‌ها: 


کیت کمک اولیه سگ شامل: داروها، سوابق و مدارک دامپزشکی سگ و شماره‌های اورژانس برای تماس با مراکز درمانی دامپزشکی است. این اقلام ویژه حیوانات خانگی مانند سگ‌ها طراحی شده‌اند و به شما در مواقع اضطراری کمک می‌کنند. اگر سگ شما نیاز به کمک دارد، از این کیت استفاده کنید و در صورت لزوم با دامپزشکان حیوانات تماس بگیرید.

 


آب سرد برای محل سوختگی سگ: 


اگر سگ شما سوختگی داشته باشد، ریختن آب سرد بر محل سوختگی، می‌تواند درد را کاهش دهد و از گسترش سوختگی جلوگیری کند اما اگر سوختگی وسیع باشد، توصیه نمی‌شود سگ را در آب قرار دهید. به‌جای آن، می‌توانید با استفاده از یک وسیله، آب را روی ناحیه سوختگی ریخته و با یک حوله تمیز و نم‌دار آن را پاک کنید. هر چه نوع سوختگی سگ شدیدتر بود، با نزدیک‌ترین بیمارستان حیوانات یا یک دامپزشک تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما راهنمایی کنند که آیا سگ شما نیاز به معاینه فوری دارد یا می‌توانید در زمان مناسب مراجعه کنید.


سگ‌تان را وادار به استفراغ نکنید: 


در برخی مواقع، وادار کردن سگ به استفراغ ممکن است خطرناک باشد زیرا برخی از مواد سمی می‌توانند در هنگام بازگشت از مسیر گوارشی، آسیب جدی‌تری به سگ وارد کنند. به‌جای آن، توصیه می‌شود با یک مرکز دامپزشکی تماس بگیرید یا سگ را به نزدیک‌ترین اورژانس دامپزشکی برسانید. آن‌ها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و نکاتی را برای مدیریت سوختگی و توافقی مؤثرتر با سگ‌ در این شرایط ارائه دهند. 

 


وقتی سگ خونریزی دارد آیا می‌توان از شریان بند استفاده کرد؟ 


استفاده از شریان‌بند، به‌معنای قطع یا کاهش جریان خون به یک اندام، می‌تواند باعث از بین رفتن بافت آن اندام شود. بنابراین، استفاده از شریان‌بند فقط در شرایط بسیار اضطراری و زمانی که سگ در شرایط نزدیک به مرگ قرار دارد، توصیه می‌شود.


در صورتی‌که سگ دارای زخم است و ممکن است نیاز به خون‌رسانی داشته باشد، بهتر است زخم را تمیز کنید و با استفاده از یک نوار زخم استریل، فشار ثابتی را روی زخم اعمال کنید. اگر خونریزی شدید بود و پس از ۵ دقیقه متوقف نشد، حتماً با دامپزشک تماس بگیرید و او را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی ببرید. 


 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش